İngiltere’de,
ana dillerine ek olarak İngilizce öğrenen çocukların sayısı önemli ölçüde
artmıştır, bu nedenle İngiltere’deki okullar bu çocuklara yardım etmede
sorunlarla karşı karşıya kalmaktadır. Kaynak yetersizliğinin yanı sıra,
öğrencilerin sadece dile maruz kaldıkları kaynak olan öğretmenlerin de
yetersizliği söz konusudur. Maddi kaynaklı sıkıntılar sebebiyle, okullarda
İngilizce’nin ek dil olarak öğretilmesi konusunda destekler oldukça
yetersizdir. Bu nedenle, bu çalışma, çeşitli nedenlerle İngiliz okullarına
taşınan çocuklara eğitimine devam etmeleri için, uygun pratik ve etkileşimli
etkinliklerle donatılmış bir kurs tasarlamak için yapılmıştır. Katılımcılar, 6
ila 11 yaşları arasında, yabancı dil öğrenme tecrübesi olmayan altı çocuktan (2
Çek, 1 Portekiz, 1 İtalyan, 1 Eritreli ve 1 Pakistanlı) oluşmaktadır. Bir vaka
çalışması olarak veriler anket, meslektaş görüşmeleri, dil profili, veli anketi
ve ayrıca tanısal testler yoluyla niteliksel ve niceliksel olarak toplanmıştır.
Bu araçlar aracılığıyla toplanan tüm bilgiler, uygun bir tanıtım kursu
tasarlayabilmek ve bu yeni gelenlerin yeni okul ortamı, kültürü ve okul
politikalarına uyum sağlamasına yardımcı olmak için kullanılmıştır. İhtiyaç
analizi sonuçları, öğrencilerin dersin amaçlarını ve hedeflerini belirlememize
yardımcı olan ihtiyaçlarını belirledi. Kurs önerisi potansiyel olarak bu iki
dilli öğrencilerin ihtiyaçlarını ele almak için bir örnek oluşturabilir ve
gelecek yıllarda da okuldaki mevcut öğrenme etkinliklerini tamamlayarak faydalı
olabilir.
Çocuklara İngilizce öğretimi çok dilli okul kurs tasarımı İngilizce öğrenme ikinci dil olarak İngilizce
The number of children learning English as an additional
language in the UK has drastically increased so the UK schools deal with
problems about helping these children. There appears to be insufficient
materials as well as anxiety among mainstream teachers who must teach these
children as their only source of exposure to English. Due to funding-related
issues, English as an Additional Language (EAL) support in the mainstream
schools can be quite inadequate. Therefore, this study is employed to design a
course with practical and interactive activities suitable to children who move
to the UK schools for various reasons to continue their education. The
participants consist of six children (2 Czechs, 1 Portuguese, 1 Italian, 1
Eritrean and 1 Pakistani), aged 6 to 11 who have no previous experience of
learning a foreign language. As a case study, the data were collected
qualitatively and quantitatively through questionnaire, colleague interviews,
language profile, parent survey and also diagnostic testing. All the
information collected through these tools was utilized to be able to design a
well-fitting introductory course and help these newcomers adapt to the new
school environment, culture and school policies. The needs analysis results
identified students’ needs that helped us determine the aims and objectives of
the course. The course proposal can potentially set an example to address these
learners’ emergent needs and can be regarded as a useful teaching aid to be
used in upcoming years for these children within the mainstream school by
complementing existing learning activities.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | September 23, 2019 |
Published in Issue | Year 2019Volume: 8 Issue: 3 |