Bu araştırmanın amacı Müzik öğretmen adaylarının
yaratıcı düşünme becerilerini çeşitli değişkenler açısından
incelemektir. İlişkisel tarama modelinin kullanıldığı araştırmanın
örneklemini, Eğitim Fakültesi Müzik Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda
2017-2018 eğitim öğretim yılında öğrenim gören toplam 100
öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, kişisel bilgi formu
ile Whetton ve Cameron (2002) tarafından geliştirilen yaratıcılık ölçeği
kullanılarak elde edilmiştir. Yaratıcılık ölçeğinde 39 tane likert tipi bir
tane de kategorik olmak üzere toplam 40 madde yer almaktadır. Buna rağmen 40.
soru dereceleme ölçeği şeklinde değildir. Bu soruda yaratıcılıkla ilgili 54
adet sıfat verilmiştir. Ölçekte yer alan likert dereceleme ölçeğindeki 39
maddenin güvenirlik kat sayısı Cronbach Alfa; .94 olarak bulunmuştur. Elde
edilen veriler, SPSS 24 istatistik paket program aracılığıyla değerlendirilerek
çözümlemeleri yapılmıştır. Elde edilen bulgulara göre müzik öğretmen
adaylarının yaratıcı düşünme becerileri ile cinsiyet, mezun olukları orta
öğretim kurumu, farklı türde çalgı çalma sayısı, kültürel etkinliklere katılma
aralığı, ailede müzikle ilgilenen kişilerin varlığı gibi değişkenler arasında
anlamlı bir ilişki olmadığı saptanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 28, 2019 |
Published in Issue | Year 2019Volume: 8 Issue: 2 |