Bu çalışmanın amacı; uygulanan matematik dersi öğretim programının içerik öğesinin organizesine ilişkin ortaöğretim matematik öğretmenlerinin görüşlerinin tespit edilmesidir. Bu ana amaç çerçevesinde öğretmenlerin öğretim programının içeriğinin uygunluğuna yönelik görüşleri ve içeriğin etkililiğinin arttırılmasına ilişkin önerileri alınmıştır.Araştırma, nitel araştırma desenlerinden biri olan durum çalışması (örnek olay) esas alınarak yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu 2011–2012 öğretim yılı bahar döneminde Sivas il merkezinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı ortaöğretim kurumlarında görev yapan dokuz matematik öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri araştırmacı tarafından hazırlanan bir görüşme formu aracılığı ile çalışma grubunda yer alan öğretmenlerle yarı yapılandırılmış görüşme yapılarak toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde içerik analizi türlerinden biri olan kategorisel içerik analiz yöntemi kullanılmıştır. Analizler bilgisayar destekli olarak NVivo yardımıyla yapılmıştır.Araştırma sonuçlarına göre öğretmenler genel anlamda Ortaöğretim Matematik Dersi Öğretim Programı’nın [OMDÖP] içeriğinin, içeriğin organizesinde göz önüne alınması gereken ilkelere göre uygun olduğunu düşünmektedirler. Ancak içeriğin organizesinde göz önüne alınan devamlılık ve soyutlama ilkeleri açısından program içeriğinin tam olarak yeterli olmadığını savunmuşlardır. Araştırmada elde edilen bulgulardan hareketle elde edilen sonuçlara dayalı olarak araştırmacılara, program geliştirme uzmanlarına, idarecilere vb. yönelik çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
The purpose of this study is to investigate the opinions of secondary school mathematics
teachers on the current mathematics curriculum contents organization. Based on this
general aim, views of teachers on the appropriateness of the curriculum content and their
advices for improving the efficiency of the content have been revealed. Research was
carried out in accordance with case study that is a method of qualitative research styles.
Study group of the research is consisted of 9 Mathematics teachers, working in Turkish
Ministry of Education secondary schools in the city center of Sivas during thespring term in
2011-2012 academic year.The research data were collected through an interview form,
prepared by the researcher and through semi-structured interviews with the teachers in the
study group. Data were analyzed with categorical content analysis technique via
NVivo.According to the results of the study, teachers believe that the content of Secondary
School Mathematics Curriculum [SSMC] is appropriate with the principles that have to be
applied while organizing the content. However, according to the permanence and
abstraction principles that are applied while organizing the content; participants have
alleged that the content of the program is not sufficient. Based on the findings of this study
various solutions are offered for researchers, managers and program development experts
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 19, 2016 |
Published in Issue | Year 2012Volume: 1 Issue: 2 |