Bu araştırmanın amacı, eğitim fakülteleri Türkçe öğretmenliği lisans programında yer alan “Anlama Teknikleri 2: Dinleme Eğitimi” dersi için tasarlanan etkin öğrenme yaklaşımına dayalı ders uygulamasının öğretmen adaylarının görüşlerine göre değerlendirilmesidir. Durum çalışmasının kullanıldığı bu çalışmada veriler, araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formundan elde edilmiştir. Elde edilen veriler içerik analizi tekniği ile çözümlenmiştir. Türkçe öğretmenliği lisans programı 3. sınıf öğrencilerinden 32 öğretmen adayı görüşmelere gönüllü olarak katılmıştır. Elde edilen verilerin analizi sonucunda öğrenmelerin 8 tema altında şekillendiği görülmektedir. Öğretmen adaylarının görüşleri incelendiğinde bu dersteki öğrenmelerin yaparak-yaşayarak, okuyarak, tartışarak, araştırma yaparak ve sınıf dışı uygulamalarla yani öğrenci merkezli yöntemlerle gerçekleştiği belirtilmiştir (f=34). Ancak bazı öğretmen adayları da (f=20) öğrenmelerin dinleme, izleme, yazma yoluyla yani daha çok öğrenenin pasif olduğu uygulamalarla da gerçekleştiğinden bahsetmişlerdir. Ayrıca öğretmen adaylarının görüşlerine göre (f=53) öğrenilenlerin kalıcılı olduğu, günlük veya meslek hayatında kullanabileceği düşüncesi ön plana çıkmıştır. Bazı öğretmen adayları da (f=8) bu ders sonunda elde ettikleri öğrenmelerin kalıcılığına ve kullanılabilirliğine inanmadıklarını ifade etmişlerdir. Bu noktada bazı öğretmen adaylarının uygulamalar hakkındaki olumsuz görüşleri düşündürücüdür. Buradan hareketle etkin öğrenme yaklaşımının bileşenlerinden olan katılım, araştırma, sorgulama, eleştirel düşünme, yaparak yaşayarak öğrenme gibi becerilerin sergilenmesinde özellikle hazırbulunuşluk düzeyi yetersiz olan öğrenenler için sadece birkaç ders uygulaması ile beklenilen sonuçlara ulaşılmasının zor olacağı düşünülmektedir.
The purpose of this study is to evaluate the application of the course through the active learning approach designed for the “Comprehension Techniques 2: Teaching of Listening” course in the Turkish Language Teaching curriculum in the faculty of education according to the views of pre-service teachers. This study is a case study which is one of the qualitative research designs. Semi-structured interview protocol is used as the data collection tool. The data were analyzed using content analysis method, one of the qualitative data analysis methods. 32 pre-service teachers have participated in the study on a voluntary basis. Majority of the pre-service teachers (f=34) stated that they learnt the subject matter in the lesson through learning by experiencing, reading, discussing, doing research and with out-of-class activities. However, after analyzing the views of some pre-service teachers (f=20), it is seen that learning has taken place through listening, observing, writing, that is, with the practices in which the learner is passive. Similarly, majority of the pre-service teachers (f=53) stated that what they have learnt is permanent and they can use it in their daily or professional life while some of them (f=8) stated that they believe what they have learnt at the end of this lesson is not permanent and they won’t be using it.
Active learning listening education active learning activities pre-service teachers case study
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2018 |
Published in Issue | Year 2018Volume: 7 Issue: 4 |