Mythic and romantic understanding that were appeared first by Egan in 1970s highlight
creative thinking and educated mind in first reading and writing activities. This paper studied
that primary education teachers placed mythic and romantic understanding aspects in their
first reading and writing activities regarding their views. The study was conducted in
phenomenology method of qualitative research approach and 9 primary education teachers
participated in the study. Semi-structured interview forms were applied to gather data. There
was used a rubric developed by the researchers including mythic and romantic
understanding aspects. With the guidance of the rubric, the data were analyzed in content
analysis method. As a result, it was found that primary education teachers integrated mythic
understanding aspects in first reading activities; however, they followed traditional methods
in first writing activities and exercises. Teachers prefer dictation of traditional methods in
evaluation processes and they prefer mostly to evaluate writing skills. Teachers do not benefit
from teachers’ guidance books, they only consider introductory activities of these books
effective to adapt. The objectives for first reading-writing period of Ministry of National
Education are complementary with mythic and romantic understanding context. According
with the MONE’s objectives, using mythic and romantic understanding features in readingwriting
activities will contribute to children’s future developments in education and life in
order for teachers to support children’s creative learning, integrate cultural aspects of the
language, and raise the curiosity for reaching knowledge.
Egan tarafından 1970li yıllarda ortaya atılan yaratıcı düşünme ve eğitimli zihin çalışmalarının ışığında ortaya çıkan mitik ve romantik anlama etkinlikleri okuma yazma eğitiminde çocuğun etkililiğini ortaya koymaktadır. Bu çalışma ile sınıf öğretmenlerinin mitik ve romantik anlamaya yönelik etkinlikleri kullanma durumlarına yönelik görüşleri araştırılmıştır. Çalışma nitel desende olgu bilim yöntemi kullanılarak yapılmış olup, 9 sınıf öğretmeninin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Verilerin toplanmasında yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılmış ve mitik ve romantik anlama ögelerini içeren bir rubrik hazırlanmıştır. Rubrik rehberliğinde içerik analizi yapılmıştır. Elde edilen verilere göre sınıf öğretmenleri okuma etkinliklerinde mitik anlama ögelerini kullanmakta fakat romantik anlama ögelerine yer vermemektedir. Yazma etkinliklerinde ise geleneksel yöntemlere başvurmaktadır. Öğretmenler değerlendirme etkinliklerinde geleneksel yöntemlerden dikte yöntemini tercih etmekte ve sadece yazı değerlendirmesinde kullanmaktadırlar. Öğretmen kılavuzlarından faydalanmayan öğretmenler, sadece başlangıç etkinliklerinde kılavuz kitaplarının sunduğu etkinliklerden feyz almaktadırlar. Milli Eğitim Bakanlığının belirttiği ilk okuma-yazma dönemi hedefleri, mitik ve romantik anlama içeriği ile paralellik göstermektedir. Milli Eğitim hedeflerinin de uyum göstermesi, öğretmenlerin çocukların bu dönemlerinde yaratıcı öğrenmelerini desteklemek, dilin kültürel ögelerinden faydalanmak ve bilgiye ulaşma merakını arttırmak için okuma-yazma etkinliklerinde mitik ve romantik anlama ögelerinin kullanılması çocukların devam eden eğitim-öğretim hayatlarına da katkı sağlayacaktır.Anahtar sözcükler: mitik anlama, romantik anlama, okuma-yazma eğitimi
Other ID | JA75AC78YA |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016Volume: 5 Issue: 5 |