The latest technology has re-shaped the world we live in and caused a new paradigm in the educational practices. It is the current practice that teaching and learning situations are designed using technological resources. Therefore, devices such as computers, internet and projectors have taken their places in the classrooms. As in every educational situation, the teacher education situation has a focal place for technological devices. In the education faculty classrooms too, it is possible to see these devices being used for the bachelors’ degree courses. The purpose of this research is to identify the student teachers’ dispositions regarding the use of technological devices for teaching purposes. The participants are junior level students at the ELT department of a Turkish state university. The data are collected via focus group interview and analyzed with thematic analysis. The study yielded results in three domains; evaluation of technology, pedagogical value of ICTs, and practical value of ICTs.
Son çıkan teknolojiler içinde yaşadığımız dünyayı yeniden biçimlendirirken eğitim
uygulamalarında da yeni paradigmalar açmıştır. Pek çok öğrenme öğretme durumunda tipik
olarak teknolojik kaynaklardan faydalanılmaktadır. Dolayısıyla, internete bağlı bilgisayar ve
projeksiyon cihazları doğal olarak sınıflardaki yerini almıştır. Her eğitim durumunda olduğu
gibi öğretmen eğitiminde de teknolojik cihazlar odak noktasında bulunmaktadır. Eğitim
fakültesi sınıfları da bu cihazlarla donatılmış durumdadır. Bu çalışmada eğitim fakültesi
öğrencilerinin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin görüşleri incelenmiştir. Katılımcılar
İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı 3. Sınıfa devam eden 20 öğrenciden oluşmaktadır. Veriler
odak grup yöntemi ile toplanmış ve tematik analiz ile incelenmiştir. Bulgular, üç ana tema
altında toplanarak tartışılmıştır; teknolojinin değerlendirilmesi, BT’nin eğitimsel değeri ve
BT’nin uygulama değeri.
Other ID | JA74YS79FT |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016Volume: 5 Issue: 5 |