TIMSS dört yılda bir gerçekleştirilen uluslararası bir sınavdır. Bu sınav ile hem ülkelerin fen ve matematik başarıları birçok değişkene bağlı olarak değerlendirilmekte hem de ulusal eğitim sistemleri arasındaki farklılıklar ortaya konulmaktadır. Yapılan bu çalışma ile Türkiye ve Singapur’un 2011 TIMSS sonuçlarından yola çıkılarak ülkelerin uygulamakta oldukları programlar incelenmiştir. Araştırma kapsamında özellikle her iki ülkenin ilkokul matematik programları ele alınmıştır. Fakat ülkelerin gelişim düzeylerini ve farklılıklarını ortaya koymak amacıyla 8. sınıf sonuçlarına da yer verilmiştir. Türkiye TIMSS’e 4. sınıf kategorisinde ilk defa 2011 yılında katıldığı için araştırma kapsamında 2011 yılı seçilmiştir. İkinci ülke olarak Singapur’un seçilme nedeni ise; bu ülkenin neredeyse katıldığı uluslararası bütün sınavlarda matematik alanında iyi bir performansa sahip olması ve başarı sıralamasında ilk üç ülke içinde yer almasıdır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden biri olan doküman analizi tekniği kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında Türkiye ve Singapur’un eğitim bakanlıklarının resmi internet sitelerinden erişilen ilkokul matematik dersi öğretim programları incelenmiştir. İnceleme sonucunda Singapur’da uygulanan ilkokul matematik programında yer alan öğrenme alanı sayısının daha fazla, alt öğrenme alanlarının ise daha az sayıda olduğu belirlenmiştir. Bununla birlikte hem Singapur’da hem de Türkiye’de ilkokul ders programında matematik dersi için haftada 4 saat ayrıldığı görülmüştür. Ancak matematik dersinin, ilkokul haftalık ders programında kapladığı yüzdelik incelendiğinde Singapur’da bu dört saatin, haftalık ders programının %22 sini oluşturduğu; Türkiye’de ise haftalık ders programının %13,3 saatini oluşturduğu tespit edilmiştir. Diğer yandan yapılan değerlendirme sonunda Türkiye ilkokul matematik programında yer alan öğrenme alanlarının TIMSS öğrenme alanları dağılımına oldukça uygun olduğu, ülkeler genelinde geometrik şekiller ve ölçme öğrenme alanında elde edilen puan ortalaması ile bu alanın göreli olarak en düşük öğrenme alanlarından biri olduğu tespit edilmiştir.
TIMSS is an international exam carried out every four years. The science and mathematics
achievement among the countries is evaluated depending on plenty of variables according to
this test. Furthermore, TIMSS reveals differences between national education systems. In this
study, primary school mathematics curriculum of countries was analyzed on basis of the 2011
TIMSS results. In the context of research, primary mathematics curriculums were examined
for both countries. The results of the 8th grade are considered in order to reveal the countries'
development levels and differences. For the first time, Turkey participated in TIMSS 2011 for
the fourth grade. Thus, in the context of research 2011 TIMSS has been selected. The reason
for choosing Singapore as the second country is that Singapore has perfect performance
attended almost all international exams in mathematics and takes place in the top three
countries. Research was conducted using document analysis technique, one of the qualitative
research methods. In this study, primary school mathematics curriculum accessed from the
official website of Turkey and Singapore's ministry of education have been examined. In the
light of the findings, the number of topics have been more than number of sub-topics in
primary school mathematics curriculum of Singapore. However, the study also demonstrated
that both Singapore and Turkey apply four hours per week for mathematics in primary school
courses. On the other hand, when the percentage of math courses in weekly course was
analyzed, it was found that this four hours create 22% of program in Singapore and 13.3% of
program in Turkey. Another research result shows that the learning fields in Turkey primary
mathematics program is quite convenient TIMSS content areas. Also geometric shapes and
measuring learning field has been relatively identified one of the lowest learning fields
because of the mean score obtained in general.
Other ID | JA89CM96EE |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016Volume: 5 Issue: 5 |