BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye, Singapur TIMSS 2011 Sonuçlarının Matematik Programı Açısından Değerlendirilmesi

Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 5, 31 - 43, 01.04.2016
https://doi.org/10.30703/cije.321423

Öz

TIMSS dört yılda bir gerçekleştirilen uluslararası bir sınavdır. Bu sınav ile hem ülkelerin fen ve matematik başarıları birçok değişkene bağlı olarak değerlendirilmekte hem de ulusal eğitim sistemleri arasındaki farklılıklar ortaya konulmaktadır. Yapılan bu çalışma ile Türkiye ve Singapur’un 2011 TIMSS sonuçlarından yola çıkılarak ülkelerin uygulamakta oldukları programlar incelenmiştir. Araştırma kapsamında özellikle her iki ülkenin ilkokul matematik programları ele alınmıştır. Fakat ülkelerin gelişim düzeylerini ve farklılıklarını ortaya koymak amacıyla 8. sınıf sonuçlarına da yer verilmiştir. Türkiye TIMSS’e 4. sınıf kategorisinde ilk defa 2011 yılında katıldığı için araştırma kapsamında 2011 yılı seçilmiştir. İkinci ülke olarak Singapur’un seçilme nedeni ise; bu ülkenin neredeyse katıldığı uluslararası bütün sınavlarda matematik alanında iyi bir performansa sahip olması ve başarı sıralamasında ilk üç ülke içinde yer almasıdır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden biri olan doküman analizi tekniği kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında Türkiye ve Singapur’un eğitim bakanlıklarının resmi internet sitelerinden erişilen ilkokul matematik dersi öğretim programları incelenmiştir. İnceleme sonucunda Singapur’da uygulanan ilkokul matematik programında yer alan öğrenme alanı sayısının daha fazla, alt öğrenme alanlarının ise daha az sayıda olduğu belirlenmiştir. Bununla birlikte hem Singapur’da hem de Türkiye’de ilkokul ders programında matematik dersi için haftada 4 saat ayrıldığı görülmüştür. Ancak matematik dersinin, ilkokul haftalık ders programında kapladığı yüzdelik incelendiğinde Singapur’da bu dört saatin, haftalık ders programının %22 sini oluşturduğu; Türkiye’de ise haftalık ders programının %13,3 saatini oluşturduğu tespit edilmiştir. Diğer yandan yapılan değerlendirme sonunda Türkiye ilkokul matematik programında yer alan öğrenme alanlarının TIMSS öğrenme alanları dağılımına oldukça uygun olduğu, ülkeler genelinde geometrik şekiller ve ölçme öğrenme alanında elde edilen puan ortalaması ile bu alanın göreli olarak en düşük öğrenme alanlarından biri olduğu tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Biber, M. (2012). Duyuşsal Özelliklerin Probleme Dayalı Öğrenme Sürecinde Öğrencilerin Matematiksel Kazanımlarına Etkisi. Unpublished doctorate dissertation, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Dindyal, J. (2006). The Singaporean Mathematics Curriculum: Connections to TIMSS. https://repository.nie.edu.sg/handle/10497/14374 adresinden 17.01.2016’te indirilmiştir.
  • Karasar, N. (2013). Bilimsel Araştırma Yöntemi (25. Baskı). Ankara: Nobel Akademi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2009). İlköğretim Matematik Dersi 1-5. Sınıflar Öğretim Programı.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2012a). TIMSS Tanıtım Sunusu (EARGED). [Online] http://yegitek.meb.gov.tr/pdf/TIMSS_Tanitim_sunusu.pdf adresinden 17.01.2016’te indirilmiştir.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2012b). TIMSS 2011 Tanıtım Kitapçığı (EARGED). [Online] http://yegitek.meb.gov.tr/pdf/TIMSS_2011_kitapcigi.pdf adresinden 17.01.2016’te indirilmiştir.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2015). İlkokul Matematik Dersi (1, 2, 3, 4. Sınıflar) Öğretim Programı. http://ttkb.meb.gov.tr/ adresinden 17.04.2016’te indirilmiştir.
  • Ministry of Education Singapore (2007). Mathematics Syllabus Primary. https://www.moe.gov.sg/ adresinden 17.04.2016’te indirilmiştir.
  • Ministry of Education Singapore (2013). Mathematics Syllabus Primary One to Four. https://www.moe.gov.sg/ adresinden 17.04.2016’te indirilmiştir.
  • Mullis, I. V. S., Martin, M. O., Gonzalez, E. J. ve Chrostostowski, S. J. (2004). TIMSS 2003 International Mathematics Report. TIMSS & PIRLS International Study Center, Lynch School of Education, Boston College Chestnut Hill, MA, USA.
  • Mullis, I. V. S., Martin, M. O., Foy, P. & Arora, A. (2012). TIMSS 2011 International Results in Mathematics. TIMSS & PIRLS International Study Center, Lynch School of Education, Boston College Chestnut Hill, MA, USA.
  • Oral, I. & McGivney, E. (2011). Türkiye’de Matematik ve Fen Bilimleri Alanlarında Öğrenci Performansı ve Başarının Belirleyicileri. İstanbul: Eğitim Reformu Girişimi.
  • Uzun, S., Bütüner, S. Ö., Yiğit, N. (2010). 1999-2007 TIMSS Fen Bilimleri ve Matematik Sonuçlarının Karşılaştırılması: Sınavda En Başarılı İlk Beş Ülke-Türkiye. İlköğretim Online, 9(3), 1174-1188
  • Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı (2012). http://ttkb.meb.gov.tr/www/haftalik-derscizelgeleri/kategori/7 adresinden 17.04.2016 tarihinde indirilmiştir.
  • Taştekinoğlu, E. & Aydın, G. (2014). 4. Sınıf Matematik Sınav Sorularının TİMSS 2011 Bilişsel Alanları ve Öğretim Programlarıyla Karşılaştırılması. II. Türkiye Lisansüstü Çalışmalar Kongresi Bildiriler Kitabı – I. 15-18 Mayıs 2014, Sakarya.
  • Toptaş, V., Elkatmış, M., Karaca, E. T., (2012). İlköğretim 4. Sınıf Matematik Programının Öğrenme Alanları ile Matematik Öğrenci Çalışma Kitabındaki Soruların Zihinsel Alanlarının TIMSS’e Göre İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 13 (1), 17-29.
  • Yenilmez, K. & Girit, D. (2013). İlköğretim (6-8) Matematik Dersi Öğretim Programındaki Yeni Alt Öğrenme Alanlarına İlişkin Öğretmen Görüşleri. On Dokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(2).
  • Yeşilyaprak, B. (Ed.) (2010). Eğitim Psikolojisi (6. Baskı). Ankara: Pegem Akademi. Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (9. Baskı). Ankara: Seçkin.
  • Yücel, C., Karadağ, E., & Turan, S. (2013, Şubat). TIMSS 2011 Ulusal Ön Değerlendirme Raporu. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitimde Politika Analizi Raporlar Serisi I, Eskişehir.

The Analyzing of TIMSS 2011 Turkey and Singapore Results In Mathematics Program

Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 5, 31 - 43, 01.04.2016
https://doi.org/10.30703/cije.321423

Öz

TIMSS is an international exam carried out every four years. The science and mathematics

achievement among the countries is evaluated depending on plenty of variables according to

this test. Furthermore, TIMSS reveals differences between national education systems. In this

study, primary school mathematics curriculum of countries was analyzed on basis of the 2011

TIMSS results. In the context of research, primary mathematics curriculums were examined

for both countries. The results of the 8th grade are considered in order to reveal the countries'

development levels and differences. For the first time, Turkey participated in TIMSS 2011 for

the fourth grade. Thus, in the context of research 2011 TIMSS has been selected. The reason

for choosing Singapore as the second country is that Singapore has perfect performance

attended almost all international exams in mathematics and takes place in the top three

countries. Research was conducted using document analysis technique, one of the qualitative

research methods. In this study, primary school mathematics curriculum accessed from the

official website of Turkey and Singapore's ministry of education have been examined. In the

light of the findings, the number of topics have been more than number of sub-topics in

primary school mathematics curriculum of Singapore. However, the study also demonstrated

that both Singapore and Turkey apply four hours per week for mathematics in primary school

courses. On the other hand, when the percentage of math courses in weekly course was

analyzed, it was found that this four hours create 22% of program in Singapore and 13.3% of

program in Turkey. Another research result shows that the learning fields in Turkey primary

mathematics program is quite convenient TIMSS content areas. Also geometric shapes and

measuring learning field has been relatively identified one of the lowest learning fields

because of the mean score obtained in general.

Kaynakça

  • Biber, M. (2012). Duyuşsal Özelliklerin Probleme Dayalı Öğrenme Sürecinde Öğrencilerin Matematiksel Kazanımlarına Etkisi. Unpublished doctorate dissertation, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Dindyal, J. (2006). The Singaporean Mathematics Curriculum: Connections to TIMSS. https://repository.nie.edu.sg/handle/10497/14374 adresinden 17.01.2016’te indirilmiştir.
  • Karasar, N. (2013). Bilimsel Araştırma Yöntemi (25. Baskı). Ankara: Nobel Akademi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2009). İlköğretim Matematik Dersi 1-5. Sınıflar Öğretim Programı.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2012a). TIMSS Tanıtım Sunusu (EARGED). [Online] http://yegitek.meb.gov.tr/pdf/TIMSS_Tanitim_sunusu.pdf adresinden 17.01.2016’te indirilmiştir.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2012b). TIMSS 2011 Tanıtım Kitapçığı (EARGED). [Online] http://yegitek.meb.gov.tr/pdf/TIMSS_2011_kitapcigi.pdf adresinden 17.01.2016’te indirilmiştir.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2015). İlkokul Matematik Dersi (1, 2, 3, 4. Sınıflar) Öğretim Programı. http://ttkb.meb.gov.tr/ adresinden 17.04.2016’te indirilmiştir.
  • Ministry of Education Singapore (2007). Mathematics Syllabus Primary. https://www.moe.gov.sg/ adresinden 17.04.2016’te indirilmiştir.
  • Ministry of Education Singapore (2013). Mathematics Syllabus Primary One to Four. https://www.moe.gov.sg/ adresinden 17.04.2016’te indirilmiştir.
  • Mullis, I. V. S., Martin, M. O., Gonzalez, E. J. ve Chrostostowski, S. J. (2004). TIMSS 2003 International Mathematics Report. TIMSS & PIRLS International Study Center, Lynch School of Education, Boston College Chestnut Hill, MA, USA.
  • Mullis, I. V. S., Martin, M. O., Foy, P. & Arora, A. (2012). TIMSS 2011 International Results in Mathematics. TIMSS & PIRLS International Study Center, Lynch School of Education, Boston College Chestnut Hill, MA, USA.
  • Oral, I. & McGivney, E. (2011). Türkiye’de Matematik ve Fen Bilimleri Alanlarında Öğrenci Performansı ve Başarının Belirleyicileri. İstanbul: Eğitim Reformu Girişimi.
  • Uzun, S., Bütüner, S. Ö., Yiğit, N. (2010). 1999-2007 TIMSS Fen Bilimleri ve Matematik Sonuçlarının Karşılaştırılması: Sınavda En Başarılı İlk Beş Ülke-Türkiye. İlköğretim Online, 9(3), 1174-1188
  • Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı (2012). http://ttkb.meb.gov.tr/www/haftalik-derscizelgeleri/kategori/7 adresinden 17.04.2016 tarihinde indirilmiştir.
  • Taştekinoğlu, E. & Aydın, G. (2014). 4. Sınıf Matematik Sınav Sorularının TİMSS 2011 Bilişsel Alanları ve Öğretim Programlarıyla Karşılaştırılması. II. Türkiye Lisansüstü Çalışmalar Kongresi Bildiriler Kitabı – I. 15-18 Mayıs 2014, Sakarya.
  • Toptaş, V., Elkatmış, M., Karaca, E. T., (2012). İlköğretim 4. Sınıf Matematik Programının Öğrenme Alanları ile Matematik Öğrenci Çalışma Kitabındaki Soruların Zihinsel Alanlarının TIMSS’e Göre İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 13 (1), 17-29.
  • Yenilmez, K. & Girit, D. (2013). İlköğretim (6-8) Matematik Dersi Öğretim Programındaki Yeni Alt Öğrenme Alanlarına İlişkin Öğretmen Görüşleri. On Dokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(2).
  • Yeşilyaprak, B. (Ed.) (2010). Eğitim Psikolojisi (6. Baskı). Ankara: Pegem Akademi. Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (9. Baskı). Ankara: Seçkin.
  • Yücel, C., Karadağ, E., & Turan, S. (2013, Şubat). TIMSS 2011 Ulusal Ön Değerlendirme Raporu. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitimde Politika Analizi Raporlar Serisi I, Eskişehir.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA89CM96EE
Bölüm Articles
Yazarlar

Fatma Erdoğan

Hülya Hamurcu

Ayşe Yeşiloğlu

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016Cilt: 5 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Erdoğan, F., Hamurcu, H., & Yeşiloğlu, A. (2016). Türkiye, Singapur TIMSS 2011 Sonuçlarının Matematik Programı Açısından Değerlendirilmesi. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 5(5), 31-43. https://doi.org/10.30703/cije.321423

e-ISSN: 2147-1606

14550        14551