Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) yeterliklerini farklı değişkenler açısından incelemek ve TPAB yeterliklerinin, öğretmen özyeterliklerinin bir yordayıcısı olup olmadığını belirlemektir. Tarama modeline göre desenlenen araştırmanın çalışma grubunu 2015-2016 Eğitim-Öğretim yılı güz döneminde Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Bölümünün birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıflarında öğrenim gören 271 sınıf öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Araştırma verileri “Teknopedagojik Eğitim Yeterlik (TPACK-deep) Ölçeği” ve “Öğretmen Öz-yeterlik Ölçeği” aracılığı ile toplanmıştır. Veriler betimsel istatistikler, Mann-Whitney U test, Kruskal-Wallis testi ve doğrusal regresyon yöntemi ile analiz edilmiştir. Elde edilen temel bulgular öğretmen adaylarının TPAB düzeylerinin yüksek seviyede olduğunu göstermektedir. Araştırmada sınıf öğretmeni adaylarının TPAB yeterlikleri ile cinsiyet ve akıllı telefona sahip olma değişkenleri arasında anlamlı fark olmadığı; sınıf düzeyi, teknoloji yeterlik düzeyi, bilgisayar ve İnternet erişimine sahip olma değişkenleri arasında anlamlı bir fark olduğu ve sınıf öğretmeni adaylarının TPAB yeterliklerinin öğretmen özyeterliklerinin önemli bir yordayıcısı olduğu sonucuna ulaşılmıştır
The prominent
aim of the study is to examine primary education teachers’ technological
pedagogical content knowledge (TPCK) efficacies on different variables and
determine whether TPCK efficacies predict teacher self-efficacies. The design
of the study is based on survey model. The participants of the study were 271
prospective teachers studying at Muğla Sıtkı Koçman University, Faculty of
Education, Primary Education Department, in 1st, 2nd, 3rd, 4th grades. The data were collected through
“Technopedagogic Education Competency (TPACK-deep) Scale” and “Teacher Self
Efficacy Scale”. The data were analyzed with descriptive statistics,
Mann-Whitney U test, Kruskal-Wallis test and linear regression analysis. The
results indicated that pre-service teachers’ TPACK competencies level were
high. It was found that there was not any significant difference between
preservice primary education teachers’ TPACK competencies and gender and smart
phone possession; but there was a significant difference between TPACK competencies
and class level, technology competency level, access to Internet and computer
variables. In addition, it was also
found that prospective primary education teachers TPCK efficacies were a
significant predictor of teacher self-efficacies of them.
Technological Pedagogical Content Knowledge TPACK Teacher self-efficacies Pre-service primary education teachers
Primary Language | Turkish |
---|---|
Other ID | JA44ND85MT |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016Volume: 5 Issue: 5 |