Araştırma, okul öncesi öğretmen adaylarının bazı demografik özelliklere göre mesleki kaygılarının incelendiği, ilişkisel tarama modelinin kullanıldığı betimsel bir çalışmadır. Çalışma grubunu Kastamonu Üniversitesi’nde öğrenim gören 201 okul öncesi öğretmen adayı oluşturmuştur. Okul öncesi öğretmen adaylarının mesleki kaygılarını belirleyebilmek için daha önce geliştirilen “Okul Öncesi Öğretmen Adaylarına Yönelik Mesleki Kaygı Ölçeği” ile birlikte “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Ölçek toplam 9 faktör ve 60 maddeden oluşmaktadır. Araştırma sonucunda, kadın okul öncesi öğretmen adaylarının atanma merkezli kaygılarının, erkek okul öncesi öğretmen adaylarının ise görev merkezli kaygılarının daha yüksek olduğu saptanmıştır. Ayrıca, 18-19 yaş aralığındaki okul öncesi öğretmen adaylarının mesleki kaygılarının daha büyük yaşlardaki (20+) okul öncesi öğretmen adaylarından düşük olduğu belirlenmiştir. Son olarak üniversite giriş sınavında bölümü öncelikli tercih eden okul öncesi öğretmen adaylarının diğer okul öncesi öğretmen adaylarına göre daha az mesleki kaygı taşıdıkları belirlenmiştir.
This is a descriptive research which employed relational model to investigate occupational
anxieties of preschool teacher candidates in terms of some demographic features. Research
sample is constituted by 201 preschool teacher candidates who are studying Preschool
Teaching at Kastamonu University. Occupational Anxieties Scale for the Preschool Teacher
Candidates that was developed previously and Personal Information Form were used to
find out occupational anxieties of preschool teacher candidates. The scale consists of 9
factors and 60 items. Research showed male preschool teacher candidates have more taskrelated
anxieties than males while female candidates have more employment-related
anxieties than females. Younger preschool teacher candidates (18 – 19) have less
occupational anxiety than older candidates (20+). Also, the candidates who prioritized
preschool teaching for studying among other programs have less occupational anxiety than
the others.
Other ID | JA33TU54VV |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016Volume: 5 Issue: 1 |