Uzunluk ölçme, ölçme konusunda öğrencilerin ilk karşılaştıkları ve anlamada zorlandıkları konulardan birisidir. Uzunluk ölçmeyle ilgili öğrencilerde sık görülen farklı kavrayışlarından birisi de öğrencilerin birimleri saymak yerine noktaları veya cetvel üzerindeki çizgileri saymayı tercih etmesidir. Öğrencilerin uzunluk ölçümüne ilişkin kavramsal anlamayı gerçekleştirebilmelerine yardım edebilmek için sınıf öğretmenlerinin bu ve benzeri farklı kavrayışların farkında olmaları gerekmektedir. Bu bağlamda bu çalışmada öğrencilerin birime dikkat etmeden şekil üzerindeki noktaları veya cetvel üzerindeki çizgileri sayarak uzunluk ölçümünü gerçekleştirmelerine ilişkin sınıf öğretmeni adaylarının bilgileri araştırılmıştır. Veriler sınıf öğretmenliği son sınıfta öğrenim gören 85 öğretmen adayına uygulanan anketler ve daha sonra 4 öğretmen adayı ile yapılan mülakatlarla toplanmıştır. Verilerin analizi sonucunda, çalışmaya katılan öğretmen adaylarının %59’unun öğrencinin sahip olduğu farklı kavrayışı tespit edemedikleri görülmüştür. Ayrıca öğretmen adaylarının %20’si öğrencideki farklı kavrayışın farkında olmalarına rağmen doğru bir şekilde açıklayamamışlardır. Bu iki kategoride yer alan öğretmen adayları ile yapılan mülakatlardan elde edilen bulgular incelendiğinde öğretmen adaylarının uzunluk ölçümünü kavramsal olarak anlayamadıkları görülmüştür. Öğretmen adaylarının %21’i öğrencinin sahip olduğu farklı kavrayışın yanlış olduğunu tespit ederek doğru bir şekilde açıklamışlardır.
Length is the first measurement subject that students encounter and face challenges in order
to understand. One of the different understanding observed among the students with respect
to length measurement subject is that they prefer counting the points and the lines on the ruler
instead of counting the units. Teacher should have awareness regarding these misconceptions
and similar ones in order to help students grasp the length measurement conceptually. Within
this scope, this study investigated to what extent the pre-service primary teacher, who are the
important future teachers, are able to determine the different understanding of the students.
Data were collected through the questionnaires administered to the 85 pre-service primary
teachers and interviews were performed with 4 pre-service primary teachers later on. At the
end of the analysis of the data obtained, the answers given by the pre-service teachers were
collected within three categories. 59% of the teacher candidates were placed in the category
which included the candidates who were not aware of the different understanding, 20% of
them were placed in the category which included the candidates who were aware of the
different understanding but who did not express it in the right way and 21% of them were
placed in the category which included the candidates who were aware of the different
understanding and expressed it in the right way
Other ID | JA86ZH42FN |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015Volume: 4 Issue: 3 |