Dijital hikâyeleme, sosyal cinsiyetin karmaşık dinamiklerini anlamak ve bu konuya dair farkındalık yaratmak için güçlü bir araçtır. Kişisel deneyimlerin ve kolektif anlatıların dijital platformlarda paylaşılmasına olanak tanır. Bu nedenle bu çalışma, dijital hikâyelemenin ortaokul öğrencilerinin Sosyal Bilgiler derslerinde cinsiyet algıları üzerindeki etkisini incelemeyi amaçlamaktadır. Bu doğrultuda, ön test ve son test kontrol grubu içeren bir deneysel tasarım kullanılmıştır. Araştırma örneklemi, amaçlı örnekleme yöntemlerinden biri olan tipik durum örneklemesi kullanılarak seçilmiştir. 72 altıncı sınıf öğrencisinden oluşan örneklemin 36’sı deneysel, 36’sı ise kontrol grubundadır. Bulgular, gruplar arasında ön test puanları için anlamlı bir fark olmadığını ortaya koymuştur. Ancak, son test puanlarında deneysel grubun lehine anlamlı bir fark gözlemlenmiştir. Bu sonuç, dijital hikâyelemenin öğrencilerin cinsiyet algılarını olumlu şekilde geliştirdiğini göstermektedir. Deneysel grubun son test puanlarının cinsiyete göre analizi, kadın öğrencilerin lehine anlamlı bir fark olduğunu ortaya koymaktadır.
Eğitim sosyal bilgiler dijital hikâyeler cinsiyet toplumsal cinsiyet rolü
Digital storytelling is a powerful tool for understanding the complex dynamics of social gender and fostering awareness of this issue. It enables the sharing of personal experiences and collective narratives on digital platforms. Thus, this study aims to investigate the effect of digital storytelling on middle school students' perceptions of gender in Social Studies courses. To this end, the study employed an experimental design. The research sample was selected using typical case sampling, one of the purposive sampling methods. Of the sample of 72 sixth-grade students, 36 were in the experimental group and 36 were in the control group. The results revealed no significant difference between the pre-test scores of the groups. However, a significant difference favouring the experimental group was observed in the post-test scores. This result suggests that digital storytelling positively develops students' gender perceptions. Analysis of the post-test scores of the experimental group by gender reveals a significant difference in favor of female students.
| Birincil Dil | İngilizce |
|---|---|
| Konular | Sosyal Bilgiler Eğitimi |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Erken Görünüm Tarihi | 25 Kasım 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 26 Kasım 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 11 Mart 2025 |
| Kabul Tarihi | 7 Ağustos 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 14 Sayı: 4 |
e-ISSN: 2147-1606