Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ortaokul Öğrencilerinin Kültürel Mirasa Yönelik Farkındalıkları: Sivas İli Örneği

Yıl 2025, Cilt: 14 Sayı: 2, 532 - 544

Öz

Ortaokul öğrencilerinin kültürel mirasa yönelik farkındalıklarını Sivas ili özelinde incelemeyi amaçlayan bu çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden fenemonoloji (olgubilim) deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2024-2025 eğitim-öğretim yılında Sivas ili merkezindeki ortaokullarda öğrenim gören 36 erkek, 44 kadın olmak üzere toplam 80 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada örnekleme yöntemi olarak araştırmacıya “hız ve pratiklik” sağlaması amacıyla kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi tercih edilmiştir. Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Elde edilen veriler MAXQDA (2024) programına aktarılmış, betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonuçları genel olarak değerlendirildiğinde, ortaokul öğrencilerinin kültürel miras kavramı ile ilgili bilgi sahibi oldukları, ögelerin öneminin farkında oldukları, somut ve somut olmayan kültürel miras kavramlarını birbiri ile karıştırdıkları sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca Sivas ili özelinde somut ve somut olmayan kültürel miras unsurlarını ifade edebildikleri, somut kültürel ögelerin tarihteki kullanımı ve işlevselliği ile ilgili bilgilerinin sınırlı olduğu, ögelerin korunması ve gelecek nesillere aktarımı noktasında çeşitli öneriler yapabildikleri sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Akkaya, M. (2017). Nazilli’deki kültürel ve tarihi değerlere ilişkin öğrenci görüş ve bilgilerinin incelenmesi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 8, 226-239.
  • Akkuş, G., Karaca, Ş., & Polat, G. (2015). Miras farkındalığı ve deneyimi: Üniversite öğrencilerine yönelik keşifsel bir çalışma. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi, (50), 71-81.
  • Arıkan, İ., & Doğan, Y. (2013). İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin kültürel mirasla ilgili basari düzeyleri ve tutumlarının bazı değişkenlerce incelenmesi (Adıyaman örneği). Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(15), 29-68.
  • Avcı, M. (2014). Sosyal bilgiler dersinde kültürel miras eğitimine ilişkin öğrenci ve öğretmen görüşleri (Yayımlanmış yüksek lisans tezi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bolu.
  • Barghi, R., Zakaria, Z., Hamzah, A., & Hashim, N. H. (2017). Heritage education in the primary school standard curriculum of Malaysia. Teaching and Teacher education, 61, 124-131. doi.org/10.1016/j.tate.2016.10.012
  • Bulut, S. H. (2019). Türkiye’de somut olmayan kültürel mirasın korunmasına yönelik destinasyon oluşturma: Sivas Madımak Oteli. İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi 5(2)99-106. doi.org/10.22252/ijca.632850
  • Bülbül, H. (2016). Müze ile eğitim yoluyla ortaokul öğrencilerinde kültürel miras bilinci oluşturma. Ordu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 6(3), 681-694.
  • Dere, İ., & Emeksever, A. (2018). Hayat bilgisi derslerinde sözlü tarihle kültürel mirasın öğretimi. Gelecek Vizyon Dergisi, 2(4), 40-47. DOI: 10.29345/futvis.61
  • Dere, İ. (2021). Learning the cultural heritage by documenting: Field experiences of teacher candidates of social studies. International Journal of Geography and Geography Education (IGGE), 43, 108-121.
  • Durmuş, E., Karadağoğlu, A., & Kınacı, M. K. (2023). 5. sınıf öğrencilerinin zihin haritalarında sosyal bilgiler dersi kültür ve miras kavramının incelenmesi. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Dergisi, 5(1), 57-81.
  • Gross, Z. & Rutland, S.D. (2017). Experiential learning and values education at a school youth camp: Maintaining Jewish culture and heritage. International Review of Education, 63, 29-49. doi:10.1007/s11159-016-9609-y
  • Gürdoğan Bayır, Ö., & Çengelci Köse, T. (2018). Kültürel miras ve korunmasına ilişkin ortaokul öğrencilerinin görüşleri. Kastamonu Education Journal, 27(4), 1827-1840. doi:10.24106/kefdergi.3393
  • Gürel, D. (2018). Somut olmayan kültürel miras etkinliklerinin 7. Sınıf sosyal bilgiler dersinde kullanımı (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Halaç, H. H., & Bademci, F. (2021). Kültürel miras: Sistematik literatür incelemesi. Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(2), 172-190.
  • Halaç, H. H., & Kelkit, D. M. (2023). Sivas kültür rotası önerisi ile kültürel miras farkındalığı kazandırılması. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (Cumhuriyet Özel Sayısı), 292-307. doi.org/10.53568/yyusbed.1243022
  • Icomos (2024). Dünya mirası listesi’nde Türkiye. https://www.icomos.org.tr/?Sayfa=Dunyamirasilistesindeturkiye&dil=tr adresinden 14.10.2024 tarihinde alındı
  • Kafadar, T. (2021). Cultural heritage in social studies curriculum and cultural heritage awareness of middle school students. International Journal of Progressive Education, 17(2), 260-274. doi.org/10.29329/ijpe.2021.332.16
  • Karaca Yılmaz, Ş., Akkuş, G., Şahbudak, E., & Işkın, M. (2017). Kültürel miras farkındalığı: Cumhuriyet üniversitesi öğrencilerine yönelik bir uygulama çalışması. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (Akad), 9(16), 86-100. doi.org/10.20990/kilisiibfakademik.295701
  • Karakuş, U., Çepni, O. & Kılcan, B. (2011). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin turizme yönelik görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Safranbolu’da nicel bir çalışma). Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 1(4), 85-97.
  • Kuleli, A. E., Dayı, E. B., Ercan, S. A., & Kiştin, S. A. (2023). Ortaokul öğrencilerine yönelik kültürel miras ve korunması eğitimi; Antalya, Döşemealtı Kovanlık Köyü Ortaokulu örneği. Uluslararası Sosyal ve Eğitim Bilimleri Dergisi, (19), 58-86. https://doi.org/10.20860/ijoses.1235541
  • Kutlu, D. (2021). Destinasyon Pazarlaması Perspektifinde Kültürel Miras. Divriği Çiğdemli Köyünün Keşfi. Kent Akademisi, 14(1), 59-72. doi.org/10.35674/kent.809153
  • Kuşçuoğlu, G. Ö., & Taş, M. (2017). Sürdürülebilir kültürel miras yönetimi. Yalvaç Akademi Dergisi, 2(1), 58-67.
  • Külcü, Ö. T. (2015). Kültürel miras kavramının eğitim açısından önemi. Akademia Disiplinlerarası Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 1(1), 27-32.
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı, (2009). Hospıtalıty management & tourısm ıncludıng cultural heritage and museum operatıon, Çalışma raporu. https://teftis.ktb.gov.tr/Eklenti/1279,muserrefcanpdf.pdf adresinde 10.10.2024 tarihinde incelenmiştir.
  • MEB. (2023). Sosyal bilgiler dersi öğretim programı (İlkokul ve Ortaokul 4, 5, 6 ve 7. Sınıflar). Ankara.
  • Merriam, S. B., & Tisdell, E. J. (2015). Qualitative research: A guide to design and implementation (4th Edition). Jossey Bass.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis (2nd Ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Nuzzaci, A. (2020) The right of children to use cultural heritage as a cultural right. Open Journal of Social Sciences, 8, 574-599. doi: 10.4236/jss.2020.84042.
  • Özcan, N., Uzak, E. D., Subaşıoğlu, A., Tekindal, M. A. (2022) Somut olmayan kültürel miras unsurlarından ebru sanatının ortaokul öğrencilerindeki farkındalık durumunda medyanın etkisi. Bilar:Bilim Armonisi Dergisi, 5(1), 54-64. doi: 10.37215/bilar.1039421
  • Özsoy, A., & Çokal, Z. (2021). Kültürel miras eğitimi açısından turizm rehberliği bölümlerine yönelik müfredat incelemesi. Turist Rehberliği Dergisi (TURED), 4(2), 106-118. doi.org/10.34090/tured.1030121
  • Öztürk, H. M., Güngör, H., & Ogelman, H. G. (2021). Okul öncesi dönemde kültürel miras eğitimine ilişkin öğretmen görüşleri: Denizli ili örneği. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(1), 175-203. doi.org/10.32572/guntad.878268
  • Phillips, H. (2015). The capacity to adapt to climate change at heritage sites-The development of a conceptual framework. Environmental Science & Policy, 47, 118–125. doi.org/10.1016/j.envsci.2014.11.003
  • Saral, E. (2019). Somut olmayan kültürel miras konusunda Türkiye’de yapılan bilimsel çalışmalar üzerine açıklamalı bibliyografya denemesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Selanik Ay, T., & Kurtdede Fidan, N. (2013). Öğretmen adaylarının "kültürel miras" kavramına ilişkin metaforları. Electronic Turkish Studies, 8(12), 1135-1152. doi.org/10.7827/TurkishStudies.5982
  • Sevigen, E. (2021). Sosyal bilgiler öğretiminde müze uygulamalarının öğrencilerin somut kültürel miras ve ders ile ilgili tutumlarına etkisi ve süreç hakkındaki görüşleri (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Toprak, Y. (2024). Ortaokul öğrencilerinin kültürel mirasa ilişkin duyarlılıklarının farklı değişkenler açısından incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Fırat Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • Tuncel, G., & Altuntaş, B. (2020). İlköğretim 4. sınıf öğrencilerinin kültürel miras algısı: Göstergebilimsel bir analiz. International Journal of Field Education, 6(1), 123-140. doi.org/10.32570/ijofe.731122
  • Türk Dil Kurumu. (2024). Kültür tanımı. https://sozluk.gov.tr/ adresinde 17.10.2024 tarihinde incelenmiştir.
  • UNESCO (2024). The World Heritage Convention. https://whc.unesco.org/en/convention/ adresinde 16.10.2024 tarihinde erişilmiştir.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (12. baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, S. (2023). İlkokul öğrencilerinin kültürel mirasa duyarlılıklarının incelenmesi: Bir karma yöntem araştırması. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(1), 451-510.

Secondary School Students’ Awareness of Cultural Heritage: The Case of Sivas

Yıl 2025, Cilt: 14 Sayı: 2, 532 - 544

Öz

The aim of this study was to examine the secondary school students’ awareness of cultural heritage with a specific focus on the province of Sivas. The research used qualitative research method and was designed with phenomenology. The study group consisted of 80 students (36 male and 44 female) enrolled in middle schools in the central district of Sivas during the 2024–2025 academic year. To ensure “efficiency and practicality,” the convenience sampling method was used. Data were collected through a semi-structured interview form prepared by the researchers. The collected data were analyzed using the descriptive analysis method after being transferred to the MAXQDA (2024) software program. The findings of the study revealed that secondary school students possess knowledge about the concept of cultural heritage and are aware of its importance. However, they tend to confuse tangible and intangible cultural heritage concepts. Additionally, the students were able to identify tangible and intangible cultural heritage elements specific to Sivas, although their knowledge about the historical use and functionality of tangible elements was found to be limited. Furthermore, the students made various recommendations regarding the preservation and transmission of cultural heritage to future generations.

Kaynakça

  • Akkaya, M. (2017). Nazilli’deki kültürel ve tarihi değerlere ilişkin öğrenci görüş ve bilgilerinin incelenmesi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 8, 226-239.
  • Akkuş, G., Karaca, Ş., & Polat, G. (2015). Miras farkındalığı ve deneyimi: Üniversite öğrencilerine yönelik keşifsel bir çalışma. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi, (50), 71-81.
  • Arıkan, İ., & Doğan, Y. (2013). İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin kültürel mirasla ilgili basari düzeyleri ve tutumlarının bazı değişkenlerce incelenmesi (Adıyaman örneği). Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(15), 29-68.
  • Avcı, M. (2014). Sosyal bilgiler dersinde kültürel miras eğitimine ilişkin öğrenci ve öğretmen görüşleri (Yayımlanmış yüksek lisans tezi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bolu.
  • Barghi, R., Zakaria, Z., Hamzah, A., & Hashim, N. H. (2017). Heritage education in the primary school standard curriculum of Malaysia. Teaching and Teacher education, 61, 124-131. doi.org/10.1016/j.tate.2016.10.012
  • Bulut, S. H. (2019). Türkiye’de somut olmayan kültürel mirasın korunmasına yönelik destinasyon oluşturma: Sivas Madımak Oteli. İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi 5(2)99-106. doi.org/10.22252/ijca.632850
  • Bülbül, H. (2016). Müze ile eğitim yoluyla ortaokul öğrencilerinde kültürel miras bilinci oluşturma. Ordu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 6(3), 681-694.
  • Dere, İ., & Emeksever, A. (2018). Hayat bilgisi derslerinde sözlü tarihle kültürel mirasın öğretimi. Gelecek Vizyon Dergisi, 2(4), 40-47. DOI: 10.29345/futvis.61
  • Dere, İ. (2021). Learning the cultural heritage by documenting: Field experiences of teacher candidates of social studies. International Journal of Geography and Geography Education (IGGE), 43, 108-121.
  • Durmuş, E., Karadağoğlu, A., & Kınacı, M. K. (2023). 5. sınıf öğrencilerinin zihin haritalarında sosyal bilgiler dersi kültür ve miras kavramının incelenmesi. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Dergisi, 5(1), 57-81.
  • Gross, Z. & Rutland, S.D. (2017). Experiential learning and values education at a school youth camp: Maintaining Jewish culture and heritage. International Review of Education, 63, 29-49. doi:10.1007/s11159-016-9609-y
  • Gürdoğan Bayır, Ö., & Çengelci Köse, T. (2018). Kültürel miras ve korunmasına ilişkin ortaokul öğrencilerinin görüşleri. Kastamonu Education Journal, 27(4), 1827-1840. doi:10.24106/kefdergi.3393
  • Gürel, D. (2018). Somut olmayan kültürel miras etkinliklerinin 7. Sınıf sosyal bilgiler dersinde kullanımı (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Halaç, H. H., & Bademci, F. (2021). Kültürel miras: Sistematik literatür incelemesi. Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(2), 172-190.
  • Halaç, H. H., & Kelkit, D. M. (2023). Sivas kültür rotası önerisi ile kültürel miras farkındalığı kazandırılması. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (Cumhuriyet Özel Sayısı), 292-307. doi.org/10.53568/yyusbed.1243022
  • Icomos (2024). Dünya mirası listesi’nde Türkiye. https://www.icomos.org.tr/?Sayfa=Dunyamirasilistesindeturkiye&dil=tr adresinden 14.10.2024 tarihinde alındı
  • Kafadar, T. (2021). Cultural heritage in social studies curriculum and cultural heritage awareness of middle school students. International Journal of Progressive Education, 17(2), 260-274. doi.org/10.29329/ijpe.2021.332.16
  • Karaca Yılmaz, Ş., Akkuş, G., Şahbudak, E., & Işkın, M. (2017). Kültürel miras farkındalığı: Cumhuriyet üniversitesi öğrencilerine yönelik bir uygulama çalışması. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (Akad), 9(16), 86-100. doi.org/10.20990/kilisiibfakademik.295701
  • Karakuş, U., Çepni, O. & Kılcan, B. (2011). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin turizme yönelik görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Safranbolu’da nicel bir çalışma). Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 1(4), 85-97.
  • Kuleli, A. E., Dayı, E. B., Ercan, S. A., & Kiştin, S. A. (2023). Ortaokul öğrencilerine yönelik kültürel miras ve korunması eğitimi; Antalya, Döşemealtı Kovanlık Köyü Ortaokulu örneği. Uluslararası Sosyal ve Eğitim Bilimleri Dergisi, (19), 58-86. https://doi.org/10.20860/ijoses.1235541
  • Kutlu, D. (2021). Destinasyon Pazarlaması Perspektifinde Kültürel Miras. Divriği Çiğdemli Köyünün Keşfi. Kent Akademisi, 14(1), 59-72. doi.org/10.35674/kent.809153
  • Kuşçuoğlu, G. Ö., & Taş, M. (2017). Sürdürülebilir kültürel miras yönetimi. Yalvaç Akademi Dergisi, 2(1), 58-67.
  • Külcü, Ö. T. (2015). Kültürel miras kavramının eğitim açısından önemi. Akademia Disiplinlerarası Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 1(1), 27-32.
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı, (2009). Hospıtalıty management & tourısm ıncludıng cultural heritage and museum operatıon, Çalışma raporu. https://teftis.ktb.gov.tr/Eklenti/1279,muserrefcanpdf.pdf adresinde 10.10.2024 tarihinde incelenmiştir.
  • MEB. (2023). Sosyal bilgiler dersi öğretim programı (İlkokul ve Ortaokul 4, 5, 6 ve 7. Sınıflar). Ankara.
  • Merriam, S. B., & Tisdell, E. J. (2015). Qualitative research: A guide to design and implementation (4th Edition). Jossey Bass.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis (2nd Ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Nuzzaci, A. (2020) The right of children to use cultural heritage as a cultural right. Open Journal of Social Sciences, 8, 574-599. doi: 10.4236/jss.2020.84042.
  • Özcan, N., Uzak, E. D., Subaşıoğlu, A., Tekindal, M. A. (2022) Somut olmayan kültürel miras unsurlarından ebru sanatının ortaokul öğrencilerindeki farkındalık durumunda medyanın etkisi. Bilar:Bilim Armonisi Dergisi, 5(1), 54-64. doi: 10.37215/bilar.1039421
  • Özsoy, A., & Çokal, Z. (2021). Kültürel miras eğitimi açısından turizm rehberliği bölümlerine yönelik müfredat incelemesi. Turist Rehberliği Dergisi (TURED), 4(2), 106-118. doi.org/10.34090/tured.1030121
  • Öztürk, H. M., Güngör, H., & Ogelman, H. G. (2021). Okul öncesi dönemde kültürel miras eğitimine ilişkin öğretmen görüşleri: Denizli ili örneği. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(1), 175-203. doi.org/10.32572/guntad.878268
  • Phillips, H. (2015). The capacity to adapt to climate change at heritage sites-The development of a conceptual framework. Environmental Science & Policy, 47, 118–125. doi.org/10.1016/j.envsci.2014.11.003
  • Saral, E. (2019). Somut olmayan kültürel miras konusunda Türkiye’de yapılan bilimsel çalışmalar üzerine açıklamalı bibliyografya denemesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Selanik Ay, T., & Kurtdede Fidan, N. (2013). Öğretmen adaylarının "kültürel miras" kavramına ilişkin metaforları. Electronic Turkish Studies, 8(12), 1135-1152. doi.org/10.7827/TurkishStudies.5982
  • Sevigen, E. (2021). Sosyal bilgiler öğretiminde müze uygulamalarının öğrencilerin somut kültürel miras ve ders ile ilgili tutumlarına etkisi ve süreç hakkındaki görüşleri (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Toprak, Y. (2024). Ortaokul öğrencilerinin kültürel mirasa ilişkin duyarlılıklarının farklı değişkenler açısından incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Fırat Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • Tuncel, G., & Altuntaş, B. (2020). İlköğretim 4. sınıf öğrencilerinin kültürel miras algısı: Göstergebilimsel bir analiz. International Journal of Field Education, 6(1), 123-140. doi.org/10.32570/ijofe.731122
  • Türk Dil Kurumu. (2024). Kültür tanımı. https://sozluk.gov.tr/ adresinde 17.10.2024 tarihinde incelenmiştir.
  • UNESCO (2024). The World Heritage Convention. https://whc.unesco.org/en/convention/ adresinde 16.10.2024 tarihinde erişilmiştir.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (12. baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, S. (2023). İlkokul öğrencilerinin kültürel mirasa duyarlılıklarının incelenmesi: Bir karma yöntem araştırması. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(1), 451-510.
Toplam 41 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sosyal Bilgiler Eğitimi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Adem Uzun 0000-0001-8676-8480

Erken Görünüm Tarihi 20 Haziran 2025
Yayımlanma Tarihi
Gönderilme Tarihi 19 Aralık 2024
Kabul Tarihi 7 Mayıs 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025Cilt: 14 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Uzun, A. (2025). Ortaokul Öğrencilerinin Kültürel Mirasa Yönelik Farkındalıkları: Sivas İli Örneği. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 14(2), 532-544. https://doi.org/10.30703/cije.1604095

e-ISSN: 2147-1606