Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Matematik Öğretiminde Web 2.0 Aracı (Polypad) Uygulaması Örneği

Yıl 2024, Cilt: 13 Sayı: 1, 226 - 241, 27.03.2024
https://doi.org/10.30703/cije.1287302

Öz

Bu araştırmada ilkokul 4. sınıf matematik dersinde geometrik şekiller konusunun Web 2.0 aracı (Polypad) uygulaması ile öğretiminin öğrencilerin akademik başarılarına ve matematiğe yönelik tutumlarına etkisini ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırmada ön test ve son test kontrol gruplu model kullanılmıştır. Geometrik şekiller konusu deney grubunda üç hafta boyunca, Web 2.0 aracı (Polypad) uygulaması ile; kontrol grubunda ise yürürlükte olan program dâhilinde sınıfların öğretmenleri tarafından yürütülmüştür. Araştırmada veri toplamak için Öksüz ve Genç (2021) tarafından geliştirilmiş 19 soruluk “4. sınıf Geometrik Şekiller Başarı Testi” (KR20 = .68) ile Geban vd. (1994) tarafından geliştirilen ve Uygun (2008) tarafından matematiğe uyarlanan ve 15 maddeden oluşan tutum ölçeği kullanılmıştır. Test ve ölçek, derslere başlamadan 2 gün önce deney ve kontrol grubuna ön test olarak eş zamanlı uygulanmış, araştırmanın bitiminde de son test olarak uygulanmıştır. Araştırma sonucundaki veriler Jamovi programı kullanılarak analiz edilmiştir. Deney ve kontrol gruplarındaki öğrencilerin ön test ve son test puanlarının grup içinde karşılaştırılmasında ilişkili gruplar t-testi ve son test puanlarının karşılaştırılmasında kovaryans analizi (ANCOVA) kullanılmıştır. Araştırma sonucunda akademik başarı ve matematik tutumu değişkenlerinde deney grubu lehine anlamlı bir farklılığın olduğu belirlenmiştir. Bu durum teknolojik araçların matematik eğitiminde daha fazla kullanılmasının önemini ortaya koymuştur.

Kaynakça

  • Akar, Ü., ve Hacısalihoğlu Karadeniz, M. (2014). Dinamik geometri yazılımının açıortay ve kenarortay öğretiminde meslek lisesi öğrencilerinin başarılarına etkisi. Journal of Computer and Education Research, 2 (4), 74-90. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/jcer/issue/18616/196509
  • Akbaba, K. ve Ertaş-Kılıç, H. (2022). Web 2.0 uygulamalarının öğrencilerin fene ve teknoloji kullanımına yönelik tutumlarına etkisi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(1), 130-139. https://doi.org/10.17556/erziefd.880542
  • Akçakın Ünlütürk, H. (2016). Geogebra destekli matematik öğretiminin ilköğretim öğrencilerinin akademik başarılarına ve motivasyonlarına etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi.
  • Aksoy, N. (2014). Dijital oyun tabanlı matematik öğretiminin ortaokul 6. Sınıf öğrencilerinin başarılarına, başarı güdüsü, öz-yeterlik ve tutum özelliklerine etkisi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi.
  • Aksu G., Eser, M. T., ve Reyhanlıoğlu Keçeoğlu, Ç. (2021). Jamovi ile veri analizi, Pegem Yayınevi.
  • Aşıcı, F. (2014). İlköğretim 6.sınıf matematik dersi kesirler konusunun excel yardımıyla öğretiminin öğrencilerin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi.
  • Aydın, E., Kertil M., Yılmaz K., Önder O., Topçu T. ve Kurt, S. (2006). Geometri öğreniminde bağlamsal desteğin öğrenci ve soru seviyesi açısından incelenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi 7. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Özetler Kitabı, 7–9 Eylül 2006, Ankara.
  • Azid, N., Hasan, R., Nazarudin, N. F. M., and Md-Ali, R. (2020). Embracing Industrial Revolution 4.0: The Effect of Using Web 2.0 Tools on Primary Schools Students’ Mathematics Achievement (Fraction). International Journal of Instruction, 13(3), 711-728.https://doi.org/10.29333/iji.2020.13348a
  • Balcı Şeker, H., ve Erdoğan, A. (2017). Geogebra yazılımı ile geometri öğretiminin geometri ders başarısına ve geometri öz-yeter-liğine etkisi, OPUS – Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 7(12), 82-97.
  • Balkan, İ. (2013). Bilgisayar destekli öğretimin, ilköğretim 7. Sınıf öğrencilerinin matematik dersi “tablo ve grafikler” alt öğrenme alanındaki, akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi.
  • Barçın, H. (2019). Matematik dersi dönüşüm geometrisi konusunun Geogebra yazılımı ile anlatımının öğrencilerin matematik başarısına, kaygısına ve tutumuna etkisi, (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi.
  • Bayturan, S., Keşan, C. (2012). The effect of computer-assisted instruction on the achievement and attıiudes towards mathematics of students in mathematics education. International Journal of Global Education (IJGE), 1 (2), 50-57.
  • Birgin, O., and Topuz, F. (2021) Effect of the GeoGebra software supported collaborative learning environment on seventh grade students’ geometry achievement, retention and attitudes, The Journal of Educational Research, 114:5, 474-494. https://doi.org/10.1080/00220671.2021.1983505
  • Bourassa, M. (2020). A technology corner. Gazette- Ontario Association for Mathematics; Caledon (Mar 2020): 9-12.
  • Bustamante, C. (2017). Tpack and teachers of spanish: development of a theory based joint display in a mixed methods research case study. Journal of Mixed Methods Research, 13(2), 163-178.
  • Bwalya, D. (2019). Influence of geogebra on students’ achievement in geometric transformations and attitude towards learning mathematics with technology, Journal of Education and Practice, 10(13). https://doi.org/10.7176/JEP
  • Carr, C.T., Zube, P., Dickens, E., Hayter, C. A. and Barterian, J. A. (2013). Toward a model of sources of ınfluence in online education: cognitive learning and the effects of web 2.0. Communication Education, 62(1), 61-85, https://doi.org/10.1080/03634523.2012.724535
  • Deniz, S. (2019). Teknoloji destekli öğretimin matematik ve geometri alanlarında başarı ve tutuma etkisi üzerine bir meta analiz çalışması. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi.
  • Erdoğan, B. (2014). Dijital sınıfın akademik başarıya, çevrimiçi teknolojileri öz yeterlik algısına ve motivasyona etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Gazi Üniversitesi.
  • Fabian, K., Keith, J. T. and Barron, I. G. (2018). Using mobile technologies for mathematics: effects on student attitudes and achievement, Education Tech Research Dev (2018) 66:1119–1139 https://doi.org/10.1007/s11423-018-9580-3
  • Field, A. (2005). Reliability analysis. (Ed. Field, A.) Discovering Statistics Using SPSS. 2nd Edition, Sage.
  • Geban, Ö., Ertepınar, H., Yılmaz, G., Altan, A. ve Şahbaz, F. (1994). Bilgisayar Destekli Eğitimin Öğrencilerin Fen Bilgisi Başarılarına ve Fen Bilgisi İlgilerine Etkisi. I. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu Bildirileri, 15-17 Eylül 1994, Buca Eğitim Fakültesi, İzmir.
  • Gündüz, T., Sillem, C., Bhat, S., Mortimer, J., and McKenzie, S. (2022). To increase and deepen learners’ conceptual mathematical understanding by using sequences of concrete, pictorial and abstract representations delivered online through virtual manipulatives, https://www.et-foundation.co.uk/wp-content/uploads/2022/10/04.-Christ-the-King-Virtual-Manipulatives.pdf
  • Hot, M. E. (2019). Matematik öğretiminde dinamik geometri yazılımları kullanımının öğrencilerin matematik başarısına etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Akdeniz Üniversitesi.
  • İlçi, A. (2014). Investigation of Pre-Service Teachers' Mobile Learning Readiness Levels and Mobile Learning Acceptance Levels. Ankara, Turkey: The Graduate School of Natural and Applied Sciences of Middle East Technical University METU. http://etd.lib.metu.edu.tr/upload/12617045/index.pdf
  • İnam, A. (2014). Ortaokul 5. Sınıf matematik uygulamaları dersinin web destekli öğretiminin öğrenci performans ve motivasyonuna etkisi ile öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi.
  • İzgiol, D. (2014). Teknoloji destekli çoklu temsil temelli öğretimin öğrencilerin lineer cebir öğrenimine ve matematiğe yönelik tutumlarına etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Kaldoudi, E., Bamidis, P., Papaioakeim, M., and Vargemezis, V. (2008). Problem-based learning via web 2.0 technologies. 2008 21st IEEE International Symposium on Computer-Based Medical Systems, 391-396. doi:10.1109/CBMS.2008.136
  • Kaya, D., Keşan, C., İzgiol, D. (2013). The effect of internet-based education on student success in teaching of 8th grade triangles subject. Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE January 2013 ISSN 1302-6488, 14(1).
  • Mathigon. (2023). https://tr.mathigon.org/ Erişim Tarihi: 04.02.2023.
  • MEB. (2018). Matematik dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). MEB.
  • Mercan, M. (2012). İlköğretim 7. Sınıf matematik dersine ait “dönüşüm geometrisi” alt öğrenme alanının öğretiminde, dinamik geometri yazılımı Geogebra’nın kullanımının öğrenci başarısına etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi.
  • Nabeel, T., Noor, H., and Noshhen, K. (2021). Problems faced by teachers and students in teaching-learning geometry at secondary level. Journal of Science Education, 3(2), 21–39.
  • National Council of Teachers of Mathematics (NCTM). (2014). Principles to actions: Ensuring mathematical success for all. NCTM.
  • Onal, N. ve Güloğlu Demir, C. (2013). İlköğretim yedinci sınıfta bilgisayar destekli geometri öğretiminin öğrenci başarısına etkisi. Turkish Journal of Education, 2(1), 19-28. https://doi.org/10.19128/turje.181051
  • O'Reilly, T. (2007). What is web 2.0: Design patterns and business models for the next generation of software. Communications and Strategies, 1(3), 17-37.
  • Öksüz, C. (2010). İlköğretim yedinci sınıf üstün yetenekli öğrencilerin nokta, doğru ve düzlem konularındaki kavram yanılgıları. İlköğretim Online, 9 (2) , 508-525. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/ilkonline/issue/8595/106917
  • Öksüz, C. ve Genç, G. (2021). 4.sınıf geometrik şekiller konusu başarı testi geçerlik ve güvenirlik çalışması. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(3), 2232-2258. DOI:10.17679/inuefd.879853
  • Övez Dikkartın, F. T. (2021). İlkokul matematik programına yönelik web 2.0 aracı destekli etkinlik örnekleri, (Ed:Ümit İzgi Onbaşılı, Burcu Sezginsoy Şeker). Nobel Akademi Yayıncılık.
  • Özenç, D., Dursun, H. and Şahin, S. (2020). The effect of activities developed with web 2.0 tools based on the 5e learning cycle model on the multiplication achievement of 4th graders, Participatory Educational Research (PER) Vol. 7(3), pp. 105-123, http://dx.doi.org/10.17275/per.20.37.7.3
  • Özçakır, B. (2013). The effects of mathematics instruction supported by dynamic geometry activities on seventh grade students’ achievement in area of quadrilaterals. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Orta Doğu Teknik Üniversitesi.
  • Özçakır Sümen, Ö. (2013). Geogebra yazılımı ile simetri konusunun öğretiminin matematik başarısı ve kaygısına etkisi, (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi.
  • Özdemir, F., Aslaner, R., ve Açıkgül, K. (2020). Bilgisayar Destekli Matematik Öğretiminin Öğrencilerin Matematik Tutumuna Etkisi: Bir Meta-Analiz Çalışması, İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 7(13), pp.18-40, https://doi.org/10.29129/inujgse.543534
  • Öztop, F. (2022). İlkokul matematik öğretiminde bireysel ve sınıf tabanlı dijital teknoloji kullanımının etkililiği: Bir meta-analiz çalışması. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 10 (19), 288-302.
  • Pilli, O., and Aksu, M. (2013). The effects of computer-assisted instruction on the achievement, attitudes and retention of fourth grade mathematics students in North Cyprus, Computers and Education, 62(1), Pages 62-71. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2012.10.010
  • Sawilowsky, S. (2009). New Effect Size Rules of Thumb, Journal of Modern Applied Statistical Methods November 2009, Vol.8, No. 2, 597-599
  • Soliman, M. M., and Hilal, A. J. (2016). Investigating the effects of computer-assisted instruction on achievement and attitudes towards mathematics among seventh-grade students in Kuwait. The International Journal for Technology in Mathematics Education, 23(4), 145–159. https://doi.org/10.1564/tme_v23.4.03
  • Shuttleworth, M. (2009). Pretest-Posttest Designs. https://explorable.com/pretest-posttest-designs
  • Şahin, Z., ve Keşan, C. (2022). Beşinci sınıf düzeyinde kavram karikatürleri ile tasarlanan geometri öğrenme ortamlarında cinsiyet faktörüne göre akademik başarı ve geometrik tutumun incelenmesi. International Journal of New Trends in Arts, Sports ve Science Education (IJTASE), 11(3), 190-200.
  • Tezer, M. (2018). The effect of answer based computer assisted geometry course on students success level and attitudes. Quality and Quantity, 52(5), 2321–2329. https://doi.org/10.1007/s11135-017-0666-5
  • TUİK. (2021). Çocuklarda Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması,S:41132.https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Cocuklarda-Bilisim-Teknolojileri-Kullanim-Arastirmasi-2021-41132.
  • Ubuz, B.(1999). 10. ve 11. sınıf öğrencilerinin temel geometri konularındaki hataları ve kavram yanılgıları, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16–17: 95–104.
  • Uyanıksoy, E. (2022). A meta-analysis on the use of technology in teaching mathematics, (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Yeditepe Üniversitesi.
  • Uygun, M. (2008). Bilgisayar Destekli Bir Öğretim Yazılımının İlköğretim 4.Sınıf Öğrencilerinin Kesirler Konusundaki Başarı ve Matematiğe Karşı Tutumuna Etkisinin İncelenmesi, (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
  • Uzun, N. (2013). Dinamik geometri yazılımlarının bilgisayar destekli öğretim ve akıllı tahta ile zenginleştirilmiş öğrenme ortamlarında kullanımının öğrencilerin akademik başarısına, uzamsal görselleştirme becerisine ve uzamsal düşünme becerisine ilişkin tutumlarına etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Gazi Üniversitesi.
  • Uzun, P. (2014). Geogebra ile öğretimin 7. Sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına ve geometriye yönelik tutumlarına etkisi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi), Kastamonu Üniversitesi, Kastamonu.
  • Ünlüer, E. (2021). Geometri öğretimine teknolojinin entegrasyonu: ortaöğretim öğrencileri ile tasarım tabanlı bir araştırma. (Yayınlanmamış doktora tezi), Anadolu Üniversitesi.
  • Van de Walle, J. A., Karp, K. S., and Bay-Williams, J. M. (2018). İlkokul ve ortaokul matematiği: Gelişimsel yaklaşımla öğretim [Elementary and middle school mathematics: Teaching developmentally] (7th edition). (S. Durmuş, Trans. Ed.). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Yahşi Sarı, H. (2012). İlköğretim 7. Sınıf matematik dersi dönüşüm geometrisi” alt öğrenme alanının öğretiminde dinamik geometri yazılımlarından sketchpad ile geogebra’nın kullanımlarının öğrencilerin başarısına ve öğrenmelerin kalıcılığına etkilerinin karşılaştırılması. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin.
  • Yorgancı, S. ve Terzioğlu, Ö. (2013). Matematik öğretiminde akıllı tahta kullanımının başarıya ve matematiğe karşı tutuma etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21 (3), 919-930. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefdergi/issue/22605/241582

Example of Web 2.0 Tool (Polypad) Application in Teaching Mathematics

Yıl 2024, Cilt: 13 Sayı: 1, 226 - 241, 27.03.2024
https://doi.org/10.30703/cije.1287302

Öz

This study aimed to reveal the effect of teaching geometric shapes in primary school 4th-grade mathematics lesson with Web 2.0 tool (Polypad) application on students' academic achievement and attitudes towards mathematics. The study used the pretest-posttest control group model. The experimental group studied geometric shapes for three weeks with the Web 2.0 tool (Polypad) application while the control group studied the geometric shaped with the teachers of the classes within the current program. In order to collect data in the research, “4th Class Geometric Shapes Achievement Test” (KR20 = .68) developed by Öksüz and Genç (2021) and Geban et al. (1994) and adapted to mathematics by Uygun (2008) and consisting of 15 items was used. The test and scale were applied simultaneously to the experimental and control groups as a pre-test 2 days before the start of the classes, and as a post-test at the end of the study. The data at the end of the research were analyzed using the Jamovi program. Analysis of covariance (ANCOVA) was used to compare the pretest and posttest scores of the students in the experimental and control groups within the group, and the related groups t-test and posttest scores were compared. The results indicated that achievement and mathematics attitude had a positive effect on the experimental group students compared to the control group students. This situation revealed the importance of using technological tools more in mathematics education.

Kaynakça

  • Akar, Ü., ve Hacısalihoğlu Karadeniz, M. (2014). Dinamik geometri yazılımının açıortay ve kenarortay öğretiminde meslek lisesi öğrencilerinin başarılarına etkisi. Journal of Computer and Education Research, 2 (4), 74-90. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/jcer/issue/18616/196509
  • Akbaba, K. ve Ertaş-Kılıç, H. (2022). Web 2.0 uygulamalarının öğrencilerin fene ve teknoloji kullanımına yönelik tutumlarına etkisi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(1), 130-139. https://doi.org/10.17556/erziefd.880542
  • Akçakın Ünlütürk, H. (2016). Geogebra destekli matematik öğretiminin ilköğretim öğrencilerinin akademik başarılarına ve motivasyonlarına etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi.
  • Aksoy, N. (2014). Dijital oyun tabanlı matematik öğretiminin ortaokul 6. Sınıf öğrencilerinin başarılarına, başarı güdüsü, öz-yeterlik ve tutum özelliklerine etkisi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi.
  • Aksu G., Eser, M. T., ve Reyhanlıoğlu Keçeoğlu, Ç. (2021). Jamovi ile veri analizi, Pegem Yayınevi.
  • Aşıcı, F. (2014). İlköğretim 6.sınıf matematik dersi kesirler konusunun excel yardımıyla öğretiminin öğrencilerin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi.
  • Aydın, E., Kertil M., Yılmaz K., Önder O., Topçu T. ve Kurt, S. (2006). Geometri öğreniminde bağlamsal desteğin öğrenci ve soru seviyesi açısından incelenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi 7. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Özetler Kitabı, 7–9 Eylül 2006, Ankara.
  • Azid, N., Hasan, R., Nazarudin, N. F. M., and Md-Ali, R. (2020). Embracing Industrial Revolution 4.0: The Effect of Using Web 2.0 Tools on Primary Schools Students’ Mathematics Achievement (Fraction). International Journal of Instruction, 13(3), 711-728.https://doi.org/10.29333/iji.2020.13348a
  • Balcı Şeker, H., ve Erdoğan, A. (2017). Geogebra yazılımı ile geometri öğretiminin geometri ders başarısına ve geometri öz-yeter-liğine etkisi, OPUS – Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 7(12), 82-97.
  • Balkan, İ. (2013). Bilgisayar destekli öğretimin, ilköğretim 7. Sınıf öğrencilerinin matematik dersi “tablo ve grafikler” alt öğrenme alanındaki, akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi.
  • Barçın, H. (2019). Matematik dersi dönüşüm geometrisi konusunun Geogebra yazılımı ile anlatımının öğrencilerin matematik başarısına, kaygısına ve tutumuna etkisi, (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi.
  • Bayturan, S., Keşan, C. (2012). The effect of computer-assisted instruction on the achievement and attıiudes towards mathematics of students in mathematics education. International Journal of Global Education (IJGE), 1 (2), 50-57.
  • Birgin, O., and Topuz, F. (2021) Effect of the GeoGebra software supported collaborative learning environment on seventh grade students’ geometry achievement, retention and attitudes, The Journal of Educational Research, 114:5, 474-494. https://doi.org/10.1080/00220671.2021.1983505
  • Bourassa, M. (2020). A technology corner. Gazette- Ontario Association for Mathematics; Caledon (Mar 2020): 9-12.
  • Bustamante, C. (2017). Tpack and teachers of spanish: development of a theory based joint display in a mixed methods research case study. Journal of Mixed Methods Research, 13(2), 163-178.
  • Bwalya, D. (2019). Influence of geogebra on students’ achievement in geometric transformations and attitude towards learning mathematics with technology, Journal of Education and Practice, 10(13). https://doi.org/10.7176/JEP
  • Carr, C.T., Zube, P., Dickens, E., Hayter, C. A. and Barterian, J. A. (2013). Toward a model of sources of ınfluence in online education: cognitive learning and the effects of web 2.0. Communication Education, 62(1), 61-85, https://doi.org/10.1080/03634523.2012.724535
  • Deniz, S. (2019). Teknoloji destekli öğretimin matematik ve geometri alanlarında başarı ve tutuma etkisi üzerine bir meta analiz çalışması. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi.
  • Erdoğan, B. (2014). Dijital sınıfın akademik başarıya, çevrimiçi teknolojileri öz yeterlik algısına ve motivasyona etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Gazi Üniversitesi.
  • Fabian, K., Keith, J. T. and Barron, I. G. (2018). Using mobile technologies for mathematics: effects on student attitudes and achievement, Education Tech Research Dev (2018) 66:1119–1139 https://doi.org/10.1007/s11423-018-9580-3
  • Field, A. (2005). Reliability analysis. (Ed. Field, A.) Discovering Statistics Using SPSS. 2nd Edition, Sage.
  • Geban, Ö., Ertepınar, H., Yılmaz, G., Altan, A. ve Şahbaz, F. (1994). Bilgisayar Destekli Eğitimin Öğrencilerin Fen Bilgisi Başarılarına ve Fen Bilgisi İlgilerine Etkisi. I. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu Bildirileri, 15-17 Eylül 1994, Buca Eğitim Fakültesi, İzmir.
  • Gündüz, T., Sillem, C., Bhat, S., Mortimer, J., and McKenzie, S. (2022). To increase and deepen learners’ conceptual mathematical understanding by using sequences of concrete, pictorial and abstract representations delivered online through virtual manipulatives, https://www.et-foundation.co.uk/wp-content/uploads/2022/10/04.-Christ-the-King-Virtual-Manipulatives.pdf
  • Hot, M. E. (2019). Matematik öğretiminde dinamik geometri yazılımları kullanımının öğrencilerin matematik başarısına etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Akdeniz Üniversitesi.
  • İlçi, A. (2014). Investigation of Pre-Service Teachers' Mobile Learning Readiness Levels and Mobile Learning Acceptance Levels. Ankara, Turkey: The Graduate School of Natural and Applied Sciences of Middle East Technical University METU. http://etd.lib.metu.edu.tr/upload/12617045/index.pdf
  • İnam, A. (2014). Ortaokul 5. Sınıf matematik uygulamaları dersinin web destekli öğretiminin öğrenci performans ve motivasyonuna etkisi ile öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi.
  • İzgiol, D. (2014). Teknoloji destekli çoklu temsil temelli öğretimin öğrencilerin lineer cebir öğrenimine ve matematiğe yönelik tutumlarına etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Kaldoudi, E., Bamidis, P., Papaioakeim, M., and Vargemezis, V. (2008). Problem-based learning via web 2.0 technologies. 2008 21st IEEE International Symposium on Computer-Based Medical Systems, 391-396. doi:10.1109/CBMS.2008.136
  • Kaya, D., Keşan, C., İzgiol, D. (2013). The effect of internet-based education on student success in teaching of 8th grade triangles subject. Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE January 2013 ISSN 1302-6488, 14(1).
  • Mathigon. (2023). https://tr.mathigon.org/ Erişim Tarihi: 04.02.2023.
  • MEB. (2018). Matematik dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). MEB.
  • Mercan, M. (2012). İlköğretim 7. Sınıf matematik dersine ait “dönüşüm geometrisi” alt öğrenme alanının öğretiminde, dinamik geometri yazılımı Geogebra’nın kullanımının öğrenci başarısına etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi.
  • Nabeel, T., Noor, H., and Noshhen, K. (2021). Problems faced by teachers and students in teaching-learning geometry at secondary level. Journal of Science Education, 3(2), 21–39.
  • National Council of Teachers of Mathematics (NCTM). (2014). Principles to actions: Ensuring mathematical success for all. NCTM.
  • Onal, N. ve Güloğlu Demir, C. (2013). İlköğretim yedinci sınıfta bilgisayar destekli geometri öğretiminin öğrenci başarısına etkisi. Turkish Journal of Education, 2(1), 19-28. https://doi.org/10.19128/turje.181051
  • O'Reilly, T. (2007). What is web 2.0: Design patterns and business models for the next generation of software. Communications and Strategies, 1(3), 17-37.
  • Öksüz, C. (2010). İlköğretim yedinci sınıf üstün yetenekli öğrencilerin nokta, doğru ve düzlem konularındaki kavram yanılgıları. İlköğretim Online, 9 (2) , 508-525. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/ilkonline/issue/8595/106917
  • Öksüz, C. ve Genç, G. (2021). 4.sınıf geometrik şekiller konusu başarı testi geçerlik ve güvenirlik çalışması. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(3), 2232-2258. DOI:10.17679/inuefd.879853
  • Övez Dikkartın, F. T. (2021). İlkokul matematik programına yönelik web 2.0 aracı destekli etkinlik örnekleri, (Ed:Ümit İzgi Onbaşılı, Burcu Sezginsoy Şeker). Nobel Akademi Yayıncılık.
  • Özenç, D., Dursun, H. and Şahin, S. (2020). The effect of activities developed with web 2.0 tools based on the 5e learning cycle model on the multiplication achievement of 4th graders, Participatory Educational Research (PER) Vol. 7(3), pp. 105-123, http://dx.doi.org/10.17275/per.20.37.7.3
  • Özçakır, B. (2013). The effects of mathematics instruction supported by dynamic geometry activities on seventh grade students’ achievement in area of quadrilaterals. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Orta Doğu Teknik Üniversitesi.
  • Özçakır Sümen, Ö. (2013). Geogebra yazılımı ile simetri konusunun öğretiminin matematik başarısı ve kaygısına etkisi, (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi.
  • Özdemir, F., Aslaner, R., ve Açıkgül, K. (2020). Bilgisayar Destekli Matematik Öğretiminin Öğrencilerin Matematik Tutumuna Etkisi: Bir Meta-Analiz Çalışması, İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 7(13), pp.18-40, https://doi.org/10.29129/inujgse.543534
  • Öztop, F. (2022). İlkokul matematik öğretiminde bireysel ve sınıf tabanlı dijital teknoloji kullanımının etkililiği: Bir meta-analiz çalışması. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 10 (19), 288-302.
  • Pilli, O., and Aksu, M. (2013). The effects of computer-assisted instruction on the achievement, attitudes and retention of fourth grade mathematics students in North Cyprus, Computers and Education, 62(1), Pages 62-71. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2012.10.010
  • Sawilowsky, S. (2009). New Effect Size Rules of Thumb, Journal of Modern Applied Statistical Methods November 2009, Vol.8, No. 2, 597-599
  • Soliman, M. M., and Hilal, A. J. (2016). Investigating the effects of computer-assisted instruction on achievement and attitudes towards mathematics among seventh-grade students in Kuwait. The International Journal for Technology in Mathematics Education, 23(4), 145–159. https://doi.org/10.1564/tme_v23.4.03
  • Shuttleworth, M. (2009). Pretest-Posttest Designs. https://explorable.com/pretest-posttest-designs
  • Şahin, Z., ve Keşan, C. (2022). Beşinci sınıf düzeyinde kavram karikatürleri ile tasarlanan geometri öğrenme ortamlarında cinsiyet faktörüne göre akademik başarı ve geometrik tutumun incelenmesi. International Journal of New Trends in Arts, Sports ve Science Education (IJTASE), 11(3), 190-200.
  • Tezer, M. (2018). The effect of answer based computer assisted geometry course on students success level and attitudes. Quality and Quantity, 52(5), 2321–2329. https://doi.org/10.1007/s11135-017-0666-5
  • TUİK. (2021). Çocuklarda Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması,S:41132.https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Cocuklarda-Bilisim-Teknolojileri-Kullanim-Arastirmasi-2021-41132.
  • Ubuz, B.(1999). 10. ve 11. sınıf öğrencilerinin temel geometri konularındaki hataları ve kavram yanılgıları, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16–17: 95–104.
  • Uyanıksoy, E. (2022). A meta-analysis on the use of technology in teaching mathematics, (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Yeditepe Üniversitesi.
  • Uygun, M. (2008). Bilgisayar Destekli Bir Öğretim Yazılımının İlköğretim 4.Sınıf Öğrencilerinin Kesirler Konusundaki Başarı ve Matematiğe Karşı Tutumuna Etkisinin İncelenmesi, (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
  • Uzun, N. (2013). Dinamik geometri yazılımlarının bilgisayar destekli öğretim ve akıllı tahta ile zenginleştirilmiş öğrenme ortamlarında kullanımının öğrencilerin akademik başarısına, uzamsal görselleştirme becerisine ve uzamsal düşünme becerisine ilişkin tutumlarına etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Gazi Üniversitesi.
  • Uzun, P. (2014). Geogebra ile öğretimin 7. Sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına ve geometriye yönelik tutumlarına etkisi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi), Kastamonu Üniversitesi, Kastamonu.
  • Ünlüer, E. (2021). Geometri öğretimine teknolojinin entegrasyonu: ortaöğretim öğrencileri ile tasarım tabanlı bir araştırma. (Yayınlanmamış doktora tezi), Anadolu Üniversitesi.
  • Van de Walle, J. A., Karp, K. S., and Bay-Williams, J. M. (2018). İlkokul ve ortaokul matematiği: Gelişimsel yaklaşımla öğretim [Elementary and middle school mathematics: Teaching developmentally] (7th edition). (S. Durmuş, Trans. Ed.). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Yahşi Sarı, H. (2012). İlköğretim 7. Sınıf matematik dersi dönüşüm geometrisi” alt öğrenme alanının öğretiminde dinamik geometri yazılımlarından sketchpad ile geogebra’nın kullanımlarının öğrencilerin başarısına ve öğrenmelerin kalıcılığına etkilerinin karşılaştırılması. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin.
  • Yorgancı, S. ve Terzioğlu, Ö. (2013). Matematik öğretiminde akıllı tahta kullanımının başarıya ve matematiğe karşı tutuma etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21 (3), 919-930. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefdergi/issue/22605/241582
Toplam 61 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Matematik Eğitimi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Galip Genç 0000-0003-2447-4844

Yayımlanma Tarihi 27 Mart 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024Cilt: 13 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Genç, G. (2024). Matematik Öğretiminde Web 2.0 Aracı (Polypad) Uygulaması Örneği. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 13(1), 226-241. https://doi.org/10.30703/cije.1287302

e-ISSN: 2147-1606

14550        14551