Bu çalışma ortaöğretim kurumlarında görev yapan görsel sanatlar öğretmenlerinin derslerini yürütürken okul idarecilerinden kaynaklı yaşadıkları sorunlara ve bu sorunlara ilişkin çözüm önerilerine yönelik görüşlerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2021-2022 eğitim-öğretim yılında Mardin’in Midyat ilçesinde 8, Nusaybin ilçesinde 3 ve Dargeçit ilçesinde 1 olmak üzere ortaöğretimde görev yapan toplamda 12 görsel sanatlar öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışma grubu, amaçlı örneklem yöntemi ile belirlenmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseni kullanılmıştır. Veri toplama yöntemi olarak görüşme tekniği, veri toplama aracı olarak da yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşmeler sonunda toplanan verilerin analizi için içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonuçları, sorunlar ve çözüm önerileri olarak iki başlık altında toplanmıştır. Buna göre, görsel sanatlar öğretmenlerinin derslerini yürütürken okul idarecileriyle atölyeler, olumsuz tavırlar, iletişim eksikliği, derse müdahale, ders programları, sanatsal etkinlikler, yarışmalar ve geziler gibi birçok ana konuda sorunlar yaşadığı belirlenmiştir. Bu sorunlara yönelik olarak da idarecilere eğitimler verilmesi, okullara maddi destek veya malzeme desteği verilmesi, üniversite sınavında bu dersten soru sorulması gibi çözüm önerileri belirlenmiştir.
Eğitim görsel sanatlar eğitimi okul idareleri yaşanan sorunlar çözüm önerileri
The purpose of this study is to determine the opinions of visual arts teachers working in secondary education institutions regarding the problems they experience due to school administrators while conducting their lessons and their suggestions for solutions to these problems. The study group of the research consists of a total of 12 visual arts teachers working at secondary education, 8 in Midyat district of Mardin, 3 in Nusaybin district and 1 in Dargeçit district in the 2021-2022 academic year. The study group was determined by purposive sampling method. Phenomenology design, one of the qualitative research methods, was used in the research. Interview technique was used as the data collection method and semi-structured interview form was used as the data collection tool. The content analysis method was used to analyze the data collected at the end of the interviews. The research results have been categorized under two headings as problems and solutions. According to this, it has been determined that visual arts teachers encounter issues in many main subjects such as workshops with school administrations, negative attitudes, lack of communication, lesson intervention, curricula, artistic activities, competitions, and excursions while conducting their lessons. For these problems, solutions such as providing training to administrators, providing financial support or material support to schools, and including questions from this course in the university exam were determined.
Education visual arts education school administrations problems experienced solution suggestions
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Öğretmen ve Öğrenci Refahı |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023Cilt: 12 Sayı: 4 |
e-ISSN: 2147-1606