Günümüzde internetin yaygınlaşması, web tabanlı uygulamalar ve sosyal medya platformlarının çalgı eğitiminde kullanımının artmasıyla, öğretme-öğrenme süreçleri yeni karakter ve dinamikler kazanmıştır. Bu araştırma, bağlama/saz çalgısı örneğinde, çalgı öğrenme süreçlerini sosyal medya platformları aracılığıyla yöneten özengen öğrencilerin öğrenme ihtiyaçlarını belirlemeyi ve bu ihtiyaçların genel görünümünü ortaya koymayı amaçlar.
Araştırma nitel karakterdedir ve sanal etnografi (netnografi) deseninde hazırlanmıştır. Araştırmanın verilerine, Youtube platformunda belirlenen anahtar kelimelerle gerçekleşen aramalar sonucu ulaşılan kanallardan erişilmiştir. Amaçlı örneklemin belirlenmesinde ‘kanalda yer alan videonun en yüksek yorum sayısına sahip olması’ ölçütü aranmıştır. Veri toplama sürecinde, 7 adet kanaldan toplamda 8658 yoruma erişilmiş, bu yorumlar arasında öğrenme ihtiyacı niteliği taşıyan 1000 yorum belirlenmiştir. Araştırmanın verileri içerik analizine tabi tutulmuştur. Yorumların derlenmesi, kodlanması ve analizi sürecinde nitel araştırma paket programı MAXQDA Analytics Pro 2020 kullanılmıştır. Öğrencilerin yorumlarından elde edilen ve 22 farklı kategoriye yerleştirilen öğrenme ihtiyaçları, ‘bağlama/saz öğrenmenin başlangıç aşamasına’, ‘bağlama/saz icrasında ve öğreniminde nota kullanımına’, ‘bağlama/saz icra tekniklerine’, ‘genel bilgilere’ ve ‘bağlama/saz çalmaya dönük duyuşsal-psikomotor ihtiyaçlara’ dönük 5 alt temada okuyucuya sunulmuştur. Öğrenme ihtiyaçlarının bir kısmının çalgının öğretimine ilişkin önceden bilinen, bir kısmının ise zamanla ortaya çıkan yeni ihtiyaçlar olduğu görülmüştür. Belirlenen ihtiyaçların, çalgının özellikle başlangıç düzeyine ilişkin metodolojisinde güncel hedeflerin belirlenmesine katkı sağlayacağı öngörülmektedir.
Öğrenme ihtiyaçları Netnografi Youtube Özengen müzik Özengen bağlama/saz öğretimi.
-
Today, with the widespread use of the internet, the use of web-based applications and social media platforms in instrument training, teaching-learning processes have gained new characters and dynamics. In the example of bağlama/saz instrument (Traditional Turkic Lute), this research aims to identify the learning needs of amateur students who manage their instrument learning processes through social media platforms and to reveal the general view of these needs. The research has a qualitative character and was prepared in a virtual ethnography (netnography) pattern. The data of the research were accessed from the channels reached as a result of the searches performed with the keywords determined on the Youtube platform. In determining the purposive sample, the criterion of 'the video on the channel has the highest number of comments' was sought. During the data collection process, a total of 8658 comments were accessed from 7 channels, and 1000 comments were identified among these comments that had the quality of learning. The data of the research were subjected to content analysis. Qualitative research package program MAXQDA Analytics Pro 2020 was used in the compilation, coding and analysis of the comments. The learning needs obtained from the comments of the students and placed in 22 different categories, 'the beginning stage of bağlama/saz learning', 'use of notes in the performance and learning of bağlama/saz', 'performance techniques of bağlama', 'general knowledge' and 'affective-psychomotor needs for playing bağlama/saz' presented to the reader in the sub-theme. It has been seen that some of the learning needs are related to the teaching of the instrument and some of them are new needs that emerge over time. It is anticipated that the identified needs will contribute to the determination of current targets in the methodology of the instrument, especially for the beginner level.
Learning needs Netnography Youtube Amateur music Amateur bağlama/saz teaching.
-
-
-
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Öğrenme Kuramları |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Yayımlanma Tarihi | 28 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023Cilt: 12 Sayı: 3 |
e-ISSN: 2147-1606