Öğretmenlerin politik becerileri dikkat çeken ve sistematik inceleme çalışmalarının konusu olan araştırma alanlarından biridir. Ancak öğretmenlerin politik becerilerine ilişkin Türkçe yayınların içerik, yöntem ve sonuçlarını inceleyen bir çalışmanın olmaması alan yazında büyük bir eksikliktir. Bu çalışmanın amacı, 2000-2023 yılları arasında ortaya çıkan öğretmenlerin politik becerilerine ilişkin Türkçe literatürde yer alan yayınları kapsamlı bir şekilde incelemek, bu alandaki araştırma durumuna ışık tutmak ve gelecekteki çalışmalar için potansiyel araştırma alanlarını belirlemektir. Bu çalışmada PRISMA modeli uygulanmış ve belirlenen dahil etme kriterlerini karşılayan 14 yayın araştırmaya dahil edilmiştir. İncelenen çalışmaların yayın yılı, yayın türü, araştırma modeli, örnekleme yöntemi, veri toplama araçları, veri analiz yöntemleri ve araştırma bulguları değerlendirilmiştir. Sonuçlar, literatürde az sayıda çalışmanın olduğunu ve çoğunun 2016-2019 yılları arasında yayınlandığını göstermektedir. Nitel veya karma araştırma modeline rastlanmamıştır. Öğretmenlerin politik becerilerinin öğrenci/okul başarısı üzerindeki etkisine ilişkin literatürde sınırlı sayıda çalışma bulunmaktadır. Bu çalışma nitel araştırmaya öncelik verilmesini ve öğretmenlerin politik becerilerinin öğrenci/okul başarısı üzerindeki etkilerine odaklanılmasını önermektedir.
politik beceri öğretmen sistematik inceleme PRISMA okul başarısı
Teachers' political skill is one of the research areas that attracts attention and is the subject of systematic review studies. However, the lack of a study that examines the content, methods, and results of Turkish publications on teachers' political skills is a major gap in the literature. The purpose of this study is to comprehensively analyse the publications in Turkish literature on teachers' political skills that appeared between 2000 and 2023, to shed light on the research situation in this area, and to identify potential research areas for future studies. In this study, the PRISMA model was applied and 14 publications that met the established inclusion criteria were examined in the study. The year of publication, type of publication, research model, sampling method, data collection instruments, data analysis methods, and research findings of the studies examined were evaluated. The results show that there are few studies in the literature and most of them were published between 2016-2019. No qualitative or mixed research models were found. Studies on the effect of teachers' political skills on student/school achievement are limited in the literature. This study recommends prioritizing qualitative research and focusing on the effects of teachers' political skills on student/school achievement.
Political behaviour policy skills PRISMA systematic review teachers
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Mesleki Gelişimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023Cilt: 12 Sayı: 3 |
e-ISSN: 2147-1606