Bu araştırma, okul öncesi öğretmen adaylarının katı atık ve geri dönüşüm konusundaki tutumlarının araştırıldığı nicel bir çalışmadır. Öğretmen adaylarının tutumları cinsiyet, yaş, öğrenim gördükleri sınıf düzeyi ve ekonomik durum değişkenleri açısından incelenmiştir. İlişkisel tarama modeli kullanılan araştırmaya okul öncesi öğretmenliği bölümünden 161 öğretmen adayı katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Karatekin (2013) tarafından geliştirilen "Öğretmen Adayları İçin Katı Atık ve Geri Dönüşüme Yönelik Tutum Ölçeği" kullanılmıştır Araştırma sonucunda okul öncesi öğretmen adaylarının tutumlarının cinsiyete göre girişim ve katılım, ilgi ve duyarlılık boyutlarında anlamlı bir şekilde farklılaşmadığı görülmüştür. Öğretmen adaylarının tutumlarının yaşa ve sınıf düzeyine göre anlamlı bir şekilde farklılaşmadığı, ekonomik duruma göre ise inanç boyutunda ve ilgi ve duyarlılık boyutunda anlamlı bir şekilde farklılaştığı tespit edilmiştir. Her iki boyutta da anlamlı farklılık düşük sosyoekonomik grup lehinedir.
Çevre eğitimi geri dönüşüm katı atık okul öncesi eğitimi tutum
-
-
-
This research is a quantitative study in which pre-school teacher candidates' attitudes about solid waste and
recycling are investigated. The attitudes of pre-school teacher candidates were examined in terms of gender,
age, grade level and economic status variables. 161 pre-school teacher candidates from the department of preschool
teaching participated in the study, in which the survey model was used. In the research, "Attitude Scale
Towards Solid Waste and Recycling for Pre-service Teachers" developed by Karatekin (2013) was used as a data
collection tool. In the research, it was determined that the attitudes of pre-school teacher candidates did not
differ significantly in the dimensions of initiative and participation, interest and sensitivity according to gender.
It has been determined that the attitudes of pre-school teacher candidates did not differ significantly according
to their age and grade level, but differ significantly in the dimension of belief and interest and sensitivity
according to the economic situation. The significant difference in both dimensions is in favor of low
socioeconomic group.
Attitude environmental education pre-school education recycling solid waste
-
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Yayımlanma Tarihi | 29 Eylül 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022Cilt: 11 Sayı: 3 |
e-ISSN: 2147-1606