This study examines the profile change of preservice teachers enrolled in Cumhuriyet
University, Faculty of Education, Science Teaching program during the enrollment years of
2008–2012. Based on the findings of the study, female students were found to constitute the
majority of the students in Science Teaching program of the Cumhuriyet University and the
ratio of the females to males continues to increase at a statistically significant amount. It has
been found that very few students enter to this program from teacher education high
schools and the socio-economic level of the students coming to the program is decreasing by
the enrollment year. The numbers of students, whose families live in low income-level in
rural areas, are found to increase and also it has been observed that the majority of the
students’ parental educational level was elementary school for mothers and middle school
for fathers. A significant finding of the study, which does not change over the years, is that
about two of the every three preservice teachers’ ideal job choice was other than teaching
before entering college. Furthermore, science teaching was not among the ideal jobs of the
vast majority of the teacher candidates in this program. The findings of this study are
related with the literature and recommendations for reforms in student selection system to
teacher education programs are stated at the end of the study
Preservice science teacher profile study cross-sectional study
Bu çalışmada 2008–2012 yılları arasında Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesinde Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalında öğrenim gören öğretmen adaylarının profillerinin yıllara göre değişimi incelenmiştir. Çalışma sonuçlarına göre, Cumhuriyet Üniversitesi, Fen Bilgisi öğretmenliği programı öğrencileri arasında kızların çoğunluğu oluşturduğu ve erkeklere göre oranlarının yıllar ilerledikçe anlamlı biçimde daha da artmakta olduğu görülmüştür. İlgili programa öğretmen liselerinden çok az sayıda öğrencinin geldiği ve programa kayıt yaptıran öğrencilerin giderek daha düşük sosyo-ekonomik düzeylerden geldikleri belirlenmiştir. Programa giriş yapan öğrenciler arasında ailesi kırsal bölgelerde ikamet eden ve alt gelir grubunda olanların oranlarının giderek arttığı ve öğrenci ebeveynlerinin çoğunluğunun eğitim düzeylerinin anneler için ilkokul, babalar için ise ortaokul düzeyini geçmediği gözlenmiştir. Çalışmanın kapsadığı yıllar içinde değişim göstermeyen önemli bir bulgu olarak ise ortalama her üç öğretmen adayından iki tanesinin üniversite sınavı öncesinde öğretmenlik harici meslekleri hedeflediği ve programa kayıt yaptıran öğrencilerin büyük çoğunluğunun ideallerindeki mesleğin Fen Bilgisi öğretmenliği olmadığı belirlenmiştir. Çalışma sonucunda, ilgili literatür bulgularıyla ilişkilendirmeler yapılarak öğretmen yetiştirme programlarına öğrenci seçme sisteminde yeniliklere yönelik tavsiyelerde bulunulmuştur.
Fen bilgisi öğretmen adayı profil çalışması kesitsel çalışma
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Mart 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013Cilt: 2 Sayı: 4 |
e-ISSN: 2147-1606