Bu
çalışma, üniversitelerin İngilizce hazırlık programlarına devam eden
öğrencilerin, hazırlık öğretim programını değerlendirmelerini ve karşılaşılan
sorunların sebeplerini inceleyerek gerekli iyileştirmelerin yapılabilmesi için
zemin hazırlamayı hedeflemiştir. Bu amaçla, araştırmacı tarafından Hazırlık
Öğretimi Değerlendirme Anketi (HÖDA) geliştirilmiş ve hazırlık öğrenimine devam
eden üniversite öğrencilerine uygulanmıştır. Araştırmaya, Yıldız Teknik
Üniversitesi, Temel İngilizce (Hazırlık) Bölümüne devam eden 155 erkek (% 60)
ve 103 kadın (% 40) olmak üzere toplam 258 üniversite öğrencisi katılmıştır.
Elde edilen verilerin istatistiksel hesaplamalarının ardından katılımcıların
büyük çoğunluğunun motivasyon eksikliğine sahip oldukları, İngilizceyi öğrenmek
için çalışmadıkları, programın dinleme ve konuşma becerileri üzerinde daha
fazla odaklanması gerektiğini, bir akademik yılın temel İngilizce becerilerini
edinmede yeterli olmadığını, yeni kültürler ve insanlar tanımaktan ziyade
İngilizceyi daha iyi bir bulabilmek için öğrendiklerini ve üniversite giriş
sınavlarında İngilizce sorularının olmamasının hazırlık programındaki başarıyı
olumsuz etkilediğini ifade etmişlerdir. Buna karşın katılımcılar, programın
okuma ve yazma becerilerini geliştirir nitelikte olduğunu, edindikleri İngilizce
bilgisinin günlük ihtiyaçlarını karşıladığını, yapılan sınavların ders
konularıyla paralel olduğunu, ders kitaplarının içeriğinin anlaşılır olduğunu
ve programın giriş davranışlarına uygun olduğunu belirtmişlerdir. Elde edilen
bulgular ışığında hazırlık sınıflarında eğitim-öğretim etkinliklerinin
niteliğinin arttırılmasına yönelik önerilerde bulunulmuştur.
Hazırlık öğretimi program değerlendirme yabanci dil öğretimi
The purpose of this study is to evaluate the
curriculum of English preparatory programs through the students’ views and to
give ground for improving the present situation by analysing the causes of the
matters confronted. To this end, Preparatory Program Evaluation Questionnaire
was developed by the researcher and it was administered to the students
attending English preparatory classes at the university in the Academic Year of
2016-2017. A total of 258 university students (103 females, 40%; 155 males,
60%) attending Yıldız Technical University, Basic English Department formed the
study group. After analysing the data, the findings have revealed that the
great majority of the participants suffer from lower motivation; they do not
study English to learn it; they want to learn English to find a good job in the
future rather than get to know new cultures and people; the curriculum has to place
more emphasis on listening and speaking activities, and an academic year
consisting of 30 weeks is inadequate to master a second language. On the other
hand, the participants have stated that the curriculum helps improve their
reading and writing skills; English knowledge that they acquire meets their
daily needs; the exams that are hold during the academic year are in line with
the subjects they study; the content of the course book is understandable, and
the curriculum is convenient for their entry behaviours. In accordance with the
findings, some recommendations were made to improve the quality of the
educational activities.
Preparatory classes curriculum evaluation foreign language teaching
Bölüm | Araştırma Makalesi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017Cilt: 6 Sayı: 4 |
e-ISSN: 2147-1606