The aim
of this research
is to determine
whether the mathematics
teaching efficacy beliefs
and reflective thinking
skills differ according
to the variables
of gender and university
and to determine the relationship between mathematics teaching efficacy beliefs and reflective thinking skills of
pre-service primary school teachers. A total of 279 senior pre-service teachers participated
in this research, including 102 participants from
Pamukkale University, 71
participants from Kırıkkale
University and 106 participants from
Giresun University in the spring
semester of 2016-2017
academic year. In this study, in
order to measure the level of relationship between pre-service primary school teachers’ mathematics teaching
efficacy beliefs and reflective thinking skills,
“Mathematics Teaching Proficiency
Beliefs Scale" developed
by Enochs et al.
(2000)
and adapted to
Turkish by Hacıömeroğlu
ve Şahin-Taşkın (2010)
and "Reflective Thinking
Scale" developed by Güney (2008) were used. At the end of the research, it was revealed that the pre-service
primary school teachers’ efficacy beliefs in mathematics teaching were remained as
"agree" level, and their reflective thinking skills
were remained as
"strongly agree" level.
Pre-service primary school
teachers’ mathematics teaching
efficacy beliefs did not differ according to gender but it differed according to the universities. On the other
hand, the reflective thinking skills of pre- service primary
school teachers did
not differ according
to both gender
and universities. Lastly,
there was a
meaningful and positive
but weak relationship between
classroom teacher candidates'
proficiency beliefs in
mathematics teaching and reflective thinking skills.
Pre-service primary school teacher mathematics teaching efficacy belief reflective thinking
Bu araştırmada sınıf öğretmeni adaylarının matematik
öğretimi yeterlik inançları ile yansıtıcı düşünme becerilerinin cinsiyet ve
üniversite değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığının incelenmesi ve
sınıf öğretmeni adaylarının matematik öğretimi yeterlik inancı ile yansıtıcı
düşünme becerileri arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya
2016-2017 eğitim öğretim yılı bahar döneminde Pamukkale Üniversitesi’nden 102,
Kırıkkale Üniversitesi’nden 71 ve Giresun Üniversitesi’nden 106 olmak üzere sınıf
öğretmenliği programında öğrenim gören toplam 279 4. sınıf öğrencisi
katılmıştır. Bu çalışmada, sınıf öğretmeni adaylarının matematik öğretimi
yeterlik inancı ile yansıtıcı düşünme becerileri arasındaki ilişki düzeyini
ölçmek için Enochs, Smith ve Huinker (2000) geliştirdiği Hacıömeroğlu
ve Şahin-Taşkın’nın (2010) Türkçeye uyarladığı “Matematik Öğretimi Yeterlik İnanç Ölçeği”
ve Güney’in (2008) geliştirdiği “Yansıtıcı Düşünme Ölçeği”
kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda, sınıf öğretmeni adaylarının matematik
öğretimi yeterlik inançlarının “katılıyorum”
ve yansıtıcı düşünme becerilerinin “kesinlikle
katılıyorum” düzeyinde olduğu ortaya çıkmıştır. Sınıf öğretmeni adaylarının
matematik öğretimi yeterlik inancının cinsiyete göre farklılaşmadığı ancak
üniversitelere göre farklılaştığı sonucuna varılmıştır. Bunun yanında sınıf
öğretmeni adaylarının yansıtıcı düşünme becerilerinin cinsiyete ve
üniversitelere göre farklılaşmadığı ortaya çıkmıştır. Sınıf öğretmeni
adaylarının matematik öğretimi yeterlik inancı ile yansıtıcı düşünme becerileri
arasında anlamlı ve pozitif yönde zayıf bir ilişki bulunmuştur.
Sınıf öğretmeni adayı matematik öğretimi yeterlik inancı yansıtıcı düşünme
Bölüm | Araştırma Makalesi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017Cilt: 6 Sayı: 4 |
e-ISSN: 2147-1606