Bu araştırma Aksaray İlinde bulunan birinci sınıf öğretmenlerinin ilkokuma yazma öğretimi sürecinde sergiledikleri iletişim niteliklerinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada nitel bir araştırma yöntemi olan durum çalışması kullanılmıştır. Çalışma ilkokul birinci sınıfta görev yapan 10 sınıf öğretmeniyle yürütülmüştür. Araştırma verileri “Öğretmen İletişim Nitelikleri Gözlem Formu” ve yarı-yapılandırılmış görüşmeler aracılığıyla toplanmıştır. Veriler içerik analizi inceleme yöntemi ile çözümlenmiştir. Bulgular öğretmenlerin iletişim niteliklerinin bireysel özellikler alt boyutunda yeterli iken, dil gelişimini desteklemeye yönelik alt boyutlarında desteklenmesi gerektiğini göstermiştir.
Öğretmen iletişim nitelikleri ilkokuma yazma durum çalışması
This study aims to identify the communication qualities displayed by the first-grade teachers
in Aksaray during the first literacy teaching. Within the study, the case study approach which
is a qualitative research method, was employed. The study was conducted on 10 classroom
teachers working in the first grade of a primary school. The research data were collected
through a "Teachers' Communication Qualities Observation Form" and semi-structured
interviews. The data were analyzed using the content analysis method. The results showed
that, whereas teachers' communication qualities are adequate at the sub-dimension of
individual characteristics, they need to be supported at the sub-dimensions aiming to support
language development.
Diğer ID | JA77BV76VY |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017Cilt: 6 Sayı: 1 |
e-ISSN: 2147-1606