Bu araştırmada ortaokul matematik ders kitaplarında yer verilen temsil türleri belirlenmiş ve bu temsiller arasındaki geçişler sınıf içi ve sınıf dışı etkinlikler bağlamında analiz edilmiştir. Bu araştırma nitel bir araştırma olup, ortaokul matematik ders kitaplarında yer alan temsiller arasındaki geçiş durumlarını analiz etmek için doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre ders kitaplarında en çok cebirsel temsillere yer verilirken sözel ve model temsillerde önemli oranlarda dağılımlara sahiptir. Diğer taraftan tablo, grafik ve gerçek yaşam temsillerine ders kitaplarında çok az oranlarda yer verilmesi dikkat çekmektedir. Temsiller arasında yer alan geçişlere bakıldığında, sınıf içi etkinliklerde temsiller arasındaki ilişkinin önemli oranlarda cebirsel, sözel ve model temsiller arasında olduğu görülmektedir. Benzer olarak sınıf dışı etkinliklerde de temsiller arasındaki ilişkinin önemli oranlarda cebirsel, sözel ve model temsiller arasında olduğu görülmektedir. Ayrıca sınıf içi ve sınıf dışı etkinliklerde de soruların gerek ifadesinde gerekse çözümünde tablo, gerçek yaşam ve grafik temsilleri çok az oranlarda tercih edildiği belirlenmiştir.
In this study, representation types placed in the secondary school mathematics textbooks
were determined and the transitions between these representations were analyzed in the
context of in-class and out-of-class activities. Being qualitative in nature, this study utilized
document analysis method to analyze the transitions between representations in secondary
school mathematics textbooks. According to research findings, while textbooks contain
algebraic representations most, they have significant distributions in verbal and model
representations. On the other hand, it is noteworthy that the table, graphic and real life
representations are included in the textbooks in a very small proportion. Looking at the
transitions between representations, it is seen that the relationship between the
representations in the class activities is in significant proportions between algebraic, verbal
and model representations. Similarly, in out-of-class activities, the relationship between the
representations appears to be in significant proportions between algebraic, verbal and model
representations. In addition, secondary school mathematics textbooks prefer tables, real life
and graphic representations in the solution of the questions both in- and out-of-class activities.
Multiple representations middle school mathematics textbooks mathematics education
Diğer ID | JA65MZ85RV |
---|---|
Bölüm | Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017Cilt: 6 Sayı: 1 |
e-ISSN: 2147-1606