Bu araştırmanın amacı eğitim fakültesinde öğrenim gören öğretmen adaylarının Türk Eğitim Tarihi dersinin önemine ilişkin görüşlerinin çeşitli açılardan belirlenmesidir. Çalışma nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılarak yürütülmüştür. Araştırmanın katılımcı grubunu amaçlı örneklem yöntemi ile seçilen 77 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışmada, veri toplama aracı olarak katılımcıların Türk Eğitim Tarihi dersini tanımlamaları, dersin programda yer alması ve dersin konularının önemine ilişkin görüşlerini belirleyebilmek amacıyla yapılandırılmış görüşme formu ve Türk eğitim tarihinin konularının yer aldığı kategorik listeden hangisini en önemli bulduklarını ve bu önemin gerekçesini yazmaları istenilen açık uçlu soru formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz ve içerik analizi yaklaşımları ile çözümlenmiştir. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre, Türk Eğitim Tarihi dersinin öğrenme boyutunda Türk Eğitim Sistemi’nin geçmişini öğretmesi önemli görülürken; dersin konularında bilim insanı/düşünürlerin Türk eğitim tarihi’ndeki yeri “en önemli” bulunup bunu ikinci sırada öğretmen yetiştirmenin farklı boyutlarının Türk eğitim tarihi’ndeki yeri izlemiştir.
Türk eğitim tarihi Türk Eğitim Tarihi dersi öğretmen yetiştirme programı öğretmen adayı
The aim of this study is to elicit prospective teachers’ perceptions about the importance of
History of Turkish Education course. This study was carried out case study method that is
one of the qualitative research methods. The participants of the study were 77 prospective
teachers, determined by using purposeful sampling strategy. There were two different data
collection tools of the study: Structured interview and open-ended question form. Structured
interview was used to take prospective teachers’ opinions about the identification of the
course and the importance of the course in the curriculum and course’s subjects. Open-ended
question form was used to take prospective teachers’ opinions about which subject is
important for them within the content of the course and why it is important. The collected
data were analyzed with descriptive and content analysis. The results showed that History of
Turkish Education is an important course for prospective teachers. Besides prospective
teachers found scientists/thinkers category as the most important, and they found the
different dimensions of teacher training system as the second.
History of Turkish Education History of Turkish Education course teacher education program prospective teacher
Diğer ID | JA67RP37AM |
---|---|
Bölüm | Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016Cilt: 5 Sayı: 4 |
e-ISSN: 2147-1606