Bu araştırmanın amacı, lise öğrencilerinin üniversite, öğrenci ve öğretim elemanı kavramlarına ilişkin sahip oldukları metaforik algıyı etkileyen etmenlerin incelenmesidir. Niteliksel yöntemlerin kullanıldığı çalışmada veri toplama aracı olarak Üniversite ve Öğretim Elemanı Metaforik Algı Anketi kullanılmıştır. Araştırmaya maksimum çeşitlilik örneklemesi yöntemine göre belirlenmiş 404 öğrenciye katılmış, veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Öğrenciler üniversite kavramına ilişkin olumlu, öğretim elemanı kavramına ilişkin olumsuz algıya sahiptir. Öğrenciler üniversite için en çok hayat ve özgürlük; öğretim elemanı kavramı için de diktator ve patron metaforlarını kullanmışlardır. Bu sonuç öğrencilerin üniversite, öğrenci ve öğretim elemanı algılarının oluşmasında sorumluluk almanın ve özgürlüğün önemini ortaya koymuştur. Olumsuz olan algının azaltılmasında ortaöğretim kurumlarına, bu kurumlardaki rehberlik servislerine ve öğretmenlere sorumluluk düşmektedir.
The
purpose of this study is to investigate high school students’ metaphoric
perceptions of university and faculty members. In this study qualitative method was used. As a data collection instrument
Metaphorical Perception of Universities and Faculty Members Survey was used.
404 students who were chosen according to maximum
variation sampling
took part in the study and content analysis was performed.
Students have positive perception of university and negative perception of
faculty members. Students used life and freedom for the university; dictator
and boss for the faculty staff. This result reveals the importance of freedom
and responsibility for being formed of students perceptions of university and
faculty members. Secondary education institutions, guidance and counseling
service being in these institutions and teachers have responsibility in order
to minimize the negative perception.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Diğer ID | JA48MP45BR |
Bölüm | Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016Cilt: 5 Sayı: 3 |
e-ISSN: 2147-1606