Bu araştırmada 2011 yılında pilot uygulamasına başlanan FATİH projesinin yürütülmesinde görev üstlenecek coğrafya öğretmeni adaylarının projeye bakış açıları, projenin ülke genelinde eşit seviyede uygulanabilme durumu, öğretmen ve öğrenciler açısından pozitif ve negatif yönleri ile coğrafya dersleri için etkileri gibi konularda görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma 2013-2015 yılları arasında Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Coğrafya Eğitimi Anabilim Dalı’nda öğrenim gören 92 öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Nitel araştırma yöntemlerinin kullanıldığı bu araştırmanın verileri araştırmacı tarafından geliştirilen ve uzman görüşleri alınarak son şekli verilen açık uçlu soru formu toplanmıştır. Ayrıca her sınıf düzeyinden iki öğrenci olmak üzere toplam 8 öğrenciyle görüşmeler yapılmıştır. Veriler içerik analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda coğrafya öğretmeni adaylarının %44,5’i fatih projesi ile öğrencilerin teknoloji kullanma becerilerinin gelişeceğini ve projenin eğitimde kalite ve verim artışı sağlayacağını düşünmektedir. Katılımcıların yarıdan fazlası çağa ayak uydurabilmek için projenin önemli ve gerekli olduğunu vurgulamıştır. Adaylar, bölgeler arası ekonomik ve coğrafi farklılıklar ile öğretmen-öğrenci hazırbulunuşluk düzeylerinin farklı olması nedeniyle projenin ülke genelinde eşit biçimde uygulanamayacağı görüşündedir. Öğretmen adaylarının %47,8’i kıdemli öğretmenleri teknoloji kullanma becerileri düşük olduğu için proje önünde engel olarak görmektedir. Bu bağlamda öğretmen adaylarının üniversitede, görev yapan öğretmenlerin ise hizmet içi eğitim ve kurslarla proje hakkında bilgi ve yeterlilik düzeylerinin artırılması önerilmektedir.
This
study is aimed to find out perspectives and opinions of geography teacher
candidates on issues like applicability across the country, positive and
negative aspects regarding teachers and students and effects of the project on
geography lessons who will participate in conduct of the FATIH (Movement of
Enhancing Opportunities and Improving Technology) Project which was started as
pilot in 2011. The study was conducted between 2013 and 2015 with 92 teacher
candidates studying in the department of Geography Education in Gazi
University, Gazi Faculty of Education. Data collected for this qualitative
research was collected semi-structured interview form consisting of seven open-ended
questionnaire developed by the researcher and finalized in the light of expert
opinions. Besides, 2 of each class level, 8 students were interviewed. (As
there is no quota in 2013-2014 academic year students in four grade levels are
available.) Data were subjected to content analysis procedure. According to the
findings of the research, 44.5% of the participant geography teacher candidates
think that the FATIH Project would contribute to the technology using skills of
students and that the Project will have positive impact on the quality and
effectiveness of the education. More than half of the participants indicated
that the Project is important and essential to keep pace with technology.
Participants signified that the Project cannot be implemented coequally
throughout the country due to regional, economical, geographical and student-teacher
readiness disparities. 47.8% of the participant teacher candidates consider
senior teachers as an obstacle for the project because they lack necessary
technological skills. In this regard, it is recommended that knowledge and
competencies of teacher candidates and teachers on active duty should be
targeted by university curriculum or in-service training programs.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Diğer ID | JA84CY45VJ |
Bölüm | Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016Cilt: 5 Sayı: 3 |
e-ISSN: 2147-1606