Bu araştırmanın amacı, Eğitim Fakültelerinde öğrenim gören ve/veya fakülteyi bitirmiş öğretmen adaylarının mevcut eğitim politikaları, mesleğin toplum tarafından algılanışı, eğitim sisteminde yakın gelecekte ne gibi değişiklikler olabileceğine dair düşüncelerinin çeşitli açılardan incelemektir. Nitel bir çalışma olarak düşünülen bu araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Gazi Üniversitesi ve Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültelerinden 50 öğrenci oluşturmaktadır. Bu öğrencilerin 25’i bu fakültelerin çeşitli bölümlerde okuyan öğrenciler, 25’i ise KPSS sınavına hazırlanan mezun öğrencilerdir. Verilerin toplanmasında çalışmanın alt amaçlarına ilişkin soruları içeren yarı yapılandırılmış bir görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz ve içerik analiz yoluyla yorumlanmıştır. Araştırma sonunda elde edilen bulgulara göre, öğretmen adaylarının %83’ü mevcut eğitim politikalarının yetersiz olduğunu, %54’ü ise öğretmenlik mesleğinin toplum tarafından saygın görülmediğini belirtmişlerdir. Ayrıca bu öğretmenlerin %80’i eğitim sisteminde yakın gelecekteki muhtemel değişikliklere dair olumsuz görüş bildirmiş, %16’sı olumlu beklenti içerisinde olduklarını ve % 4’ü ise kararsız olduklarını ifade etmişlerdir.
The purpose of this study is to analyse the opinions of the preservice teachers, who have
been studying and/or graduated from the Faculties of Education, about current educational
policies, the perception of the teaching profession by the society and what kind of changes
there can be in the system of education in the near future from different points of view. This
is a qualitative study and it was designed in scanning model. Study group consists of 50
students from the Faculties of Education of Gazi University and Ankara University. 25 of
these students have been continueing their educations in various departments of these
faculties and 25 of them are grad students preparing for the KPSS exam. A semi structured
interview form including questions about the participants’ general opinions about the
questions of the study was used in data collection. The data were analysed in descriptive
analysis and content analysis. As regards the findings received at the end of the study, 83%
of the preservice teachers have indicated that current educational policies are inadequate
and 54% of them have indicated that teaching profession isn’t respected by the society. 80%
of the preservice teachers have also expressed a negative opinion about the possible changes
in the system of education in the near future, whereas 16% of them have had positive
opinions and 4% of them have been undecided about it.
Diğer ID | JA95EK74FS |
---|---|
Bölüm | Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015Cilt: 4 Sayı: 2 |
e-ISSN: 2147-1606