Bu araştırmanın amacı öğretmenlik uygulamaları dersinin hedefler, dersin işlenişi, öğretim elemanı davranışları, uygulama öğretmeni davranışları ve dersin verimliliği boyutları dikkate alınarak coğrafya öğretmen adaylarının görüşleri doğrultusunda değerlendirmektir. Çalışmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır Araştırmaya 2014–2015 öğretim yılı bahar döneminde, Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Coğrafya Bölümü son sınıf öğrencileri arasından pedagojik formasyon eğitimi alan 140 öğretmen adayı katılmıştır. Araştırmanın sonucunda Öğretmen adaylarının büyük bir çoğunluğu öğretmenliğe başladığında yararlı olacak deneyimler edindikleri, lisans eğitimi boyunca öğrendikleri bilgilerden nasıl yararlanabileceklerini gözlemlediklerini, alanıyla ilgili uygun strateji, yöntem ve tekniklerin sınıfta kullanımını gözlemleme fırsatı bulduğunu belirtmişlerdir. Öğretmen adaylarının çoğunluğu öğretim elemanının okul uygulaması sürecine ilişkin bilgilendirme yaptığını, kendileriyle olumlu iletişim kurduğunu, dersi gözlemlemelerini sağladığını belirtmişlerdir. Buna karşılık hazırladıkları ders planları ve araç-gereçleri önceden izleme ve geri bildirim verme konusunda kısmen yardımcı olduklarını ifade etmişlerdir. Öğretmen adayları uygulama öğretmenlerinin ders verecekleri öğrenci grubu hakkında bilgi verdiğini, kendilerini sınıftaki öğrencilere tanıttığını, okulun fiziki koşullarını (kütüphane, atölye, laboratuar, kantin vb.) tanıttığını, uygulamaya başlamadan önce dersleri gözlemlemelerine ve bağımsız olarak ders işlemesine izin verdiğini belirtmişlerdir.
Öğretmenlik uygulaması öğretmen yetiştirme coğrafya öğretmen adayı.
The purpose of this study was to evaluate the teaching practice course in terms of its targets,
the teaching of lesson, the behaviors of practice instructor and practice teacher, and the
efficiency of the course according to the views of prospective geography teachers. This
study conducted survey model. A total of 140 students among final grade students from
Karabuk University Faculty of Letters Department of Geography who completed the
pedagogical formation program in 2014-2015 education year and spring term participated in
the study. Results revealed that majority of participant prospective teachers stated that they
acquired useful teaching experiences, observed how to make use of knowledge that they
learnt until the final grade and had the opportunity to observe the use of strategies,
methods, and techniques related to his/her field in the classroom. The majority of
prospective teachers expressed that practice instructor gave them information about the
practice process, communicated well with them, and enabled them to observe lessons in the
practice school. However, prospective teachers stated that practice instructors helped them
partially in terms of examining lesson plans and materials and giving feedback. Prospective
teachers articulated that their practice teachers gave information about the student group
that they would teach, introduced them to students in the classroom, introduced the
physical properties (library, workshop, laboratory, canteen etc.) of the practice school to
them, and allowed them to observe the classroom before their own practice and to teach
independently.
Diğer ID | JA65YM63AT |
---|---|
Bölüm | Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015Cilt: 4 Sayı: 1 |
e-ISSN: 2147-1606