BibTex RIS Kaynak Göster

The Relationship Between The Attitudes Towards Teaching Profession and The Anxiety Level of Prospective Primary School Teachers

Yıl 2015, Cilt: 4 Sayı: 1, 21 - 34, 01.03.2015
https://doi.org/10.30703/cije.321360

Öz

The purpose of this study is to determine the relationship between the attitudes towards
teaching profession and the anxiety level of prospective primary school teachers. The subject
of the study comprises of 763 prospective classroom teachers in Kastamonu University and
Gazi University, Department of Classroom Teaching. In the study “ Prospective Teacher
Anxiety Questionnaire” originally developed by Borich (1996) was adapted by Saban,
Korkmaz and Akbaşlı (2004) and “Teaching Profession Attitude Scale” developed by
Üstüner (2006) were administered. In the data analysis Pearson moments correlation
coefficient was used. According to the findings of the study, prospective teachers’ responses
to anxiety level was “average” and their responses to attitudes towards teaching was at the
level of “agree”. The results of the study showed that there was no relationship between the
prospective teachers’ level of anxiety and their attitudes towards teaching. Also, there was a
negative and meaningful relationship between prospective teachers’ level of anxiety level
and their attitudes towards teaching was at an average level.

Kaynakça

  • Akgün, F. ve Özgür, H. (2014). Bilişim teknolojileri öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları ile mesleki kaygılarının incelenmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama. 10 (5), 1206-1223.
  • Atmaca, H. (2013). Almanca, Fransızca ve İngilizce öğretmenliği bölümlerinde okuyan öğretmen adaylarının mesleki kaygıları. International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8 (10): 67-76.
  • Aydın, A. ve Tekneci, E. (2013). Zihin engelliler öğretmenliği öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ile kaygı düzeyleri. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 3(2): 1-12.
  • Bozdam, A. (2008). Öğretmen adaylarının mesleki kaygı düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü. Konya.
  • Buluç, B.(2002). Sınıf öğretmenliği bölümü öğrencilerinin öğretmenlik sertifikası programlarına yönelik tutumları. Toplumsal Düşünce Dergisi, 3 (5), 41-48. Bulut, İ. (2009). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarının değerlendirilmesi, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 14, 13-24.
  • Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı, Ankara: Pegem Akademi
  • Can, G. (1987). Öğretmenlik meslek anlayışı üzerine bir araştırma. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, (1) Çapa, Y. ve Çil, N. (2000). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18: 69-73.
  • Çapri, B. ve Çelikkaleli, Ö. (2008). Öğretmen adaylarının öğretmenliğe ilişkin tutum ve mesleki yeterlik inançlarının cinsiyet, program ve fakültelerine göre incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(15), 33-53.
  • Çelikten, M., Şanal, M., ve Yeni, Y. (2005). Öğretmenlik mesleği ve özellikleri. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(2), 207-237.
  • Çeliköz, N. ve Çetin, F. (2004). Anadolu öğretmen lisesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarını etkileyen etmenler, Milli Eğitim Dergisi, 32 (162):136– 145. Çetin, Ş. (2006). Öğretmenlik mesleği tutum ölçeğinin geliştirilmesi (geçerlik ve güvenirlik çalışması). Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 18: 28-37
  • Demirtaş, H., Cömert, M. ve Özer, N. (2011). Öğretmen adaylarının özyeterlik inançları ve öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları, Eğitim ve Bilim, 36(159), 96-111.
  • Derman, A., Özkan, E., Altuk, Y.G. ve Mülazımoğlu, İ. E. (2008). Kimya öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 2, s. 113–127.
  • Dilmaç, O. (2010). Görsel sanatlar öğretmeni adaylarının kaygı düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 24: 49-65.
  • Doğan, T., ve Çoban, A. E. (2009). Eğitim fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ile kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Eğitim ve Bilim Dergisi. 34, 153.
  • Ekici, F. (2014). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi örneği). Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7 (35), 658-665.
  • Erden, M. (2001). Öğretmenlik mesleğine giriş. İstanbul: Alkım Yayınları.
  • Ergen, Y. ve Töman, U. (2014). Sınıf öğretmenliği 4. sınıf öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının incelenmesi (Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği). Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3 (1), 375-383.
  • Eskicumalı, A. (2002). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Yüksel Özden (Ed.) Eğitim Öğretim ve Öğretmenlik Mesleği (s.1-31).
  • Güneyli, A. ve Aslan, C. (2009). Evaluation of Turkish prospective teachers’ attitudes towards teaching profession (Near East Universitycase). Procedia Social and Behavioral Sciences, 1: 313–319.
  • Gourneau, B. (2005). Five attitudes of effective teachers: ımplications for teacher training. Essays in Education, vol.13, p. 1-8.
  • İlter, İ. ve Köksalan, B. (2011). Sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine olan tutumları. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(1): 113-128.
  • İnceoğlu, M. (1993). Tutum, algı, iletişim. Ankara: Verso Yayıncılık.
  • İpek, C., Kahveci, G. ve Camadan, F. (2015). Sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine ve okul yöneticiliğine yönelik tutumları. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(1), 211-226.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Korkmaz, Ö. ve Usta, E. (2010). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine karşı tutumları ile algıladıkları etkileşim-izlenme kaygıları ve problem çözme becerileri arasındaki ilişki. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, Yıl 14, sayı 3.109-130.
  • Köse, S. (2006). Müzik öğretmeni adaylarının mesleki kaygıları, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 12, 80-89.
  • Maliki, A. E. (2013). Attitudes towards the teaching profession of students from the Faculty of Education, Niger Delta University. International Journal of Social Science Research, 1 (1): 11-18.
  • Mergen, H., Arslan, H., Erdoğmuş Mergen, B. ve Arslan, E. (2014). Öğretmen adaylarının mesleklerine yönelik tutum ve kaygıları. NWSA-Education Sciences; 9(2): 162-177.
  • Mishra, S. K. ve Yadav, B. (2013). Job anxiety and personality adjustment of secondary school teachers in relation of gender and types of teacher. Educational Research International, 1(1): 105-126.
  • Özden, Y. (2010). Öğrenme ve öğretme. Ankara: Pegem Akademi.
  • Özder, H., Konedralı, G. ve Zeki, C. P. (2010). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 16 (2), 253-275.
  • Özen, R., Yıldız, S. ve Yıldız, K. (2013). Öğretmen adaylarının mesleki kaygı düzeyleri. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi. 3 (6), 21-30.
  • Pehlivan Baykara, K. (2008). Sınıf öğretmeni adaylarının sosyo-kültürel özellikleri ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları üzerine bir çalışma. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4 (2), 151-168.
  • Pickens, J. (2005). Attitudes and perceptions. In N. Borkowski (Ed.), Organizational behavior (pp. 43–76). Sudbury, MA: Jones and Bartlett Publishers
  • Recepoğlu, E. (2013). Öğretmen adaylarının yaşam doyumları ile öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Özel sayı (1), 311-326.
  • Saban, A., Korkmaz, İ. ve Akbaşlı, S. (2004). Öğretmen adaylarının mesleki kaygıları, Eğitim Araştırmaları, 5 (17): 198 – 209.
  • Sağlam, A. Ç. (2008). Müzik öğretmenliği bölümü öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (1), 59-69.
  • Semerci, N. ve Semerci, Ç. (2004). Türkiye'de öğretmenlik tutumları, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14 (1) , 137-146.
  • Singh, S. (2011). Level of anxiety among prospective teachers. SPIJE, 7 (7): 17-21.
  • Şimşek, A. (2010). Sınıf ve sosyal bilgiler öğretmen adaylarının tarih öğretimine ilişkin tutumları. International Online Journal of Educational Sciences, 2 (1), 181 -203.
  • Şişman, M. (2007). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Pegem Akademi.
  • Tanel, R., Şengören, S. K. ve Tanel, Z. (2007). Fizik öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 1–9.
  • Taşğın, Ö. (2006). Beden eğitimi ve spor yüksekokulunda okuyan öğretmen adaylarının mesleki kaygı düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 14(2):679-686.
  • Tekerek, M. ve Polat, S. (2011). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları. 5th International Computer & Instructional Technologies Sempozyumu’nda sunulmuş bildiri, Fırat Üniversitesi, Elazığ
  • Temiz, E. (2011). Güzel sanatlar eğitimi bölümü öğretmen adaylarının mesleki kaygı düzeylerinin cinsiyet ve alan değişkenleri açısından incelenmesi. Journal of New World Science Academy, 6(2).
  • Ünaldı, Ü. ve Alaz, A. (2008). Coğrafya öğretmenliğinde okuyan öğretmen adaylarının mesleki kaygı düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Selçuk Üniversitesi
  • Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 26, Sayfa 1-13.
  • Üstün, E., Erkan, S., ve Akman, B. (2004). Türkiye'de okul öncesi öğretmenliği öğrencilerinin öğretmenliğe ilişkin tutumlarının incelenmesi. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(2): 129–136.
  • Üstüner, M. (2006). Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması, Eğitim Yönetimi,12 (45) ,109-127.

Sınıf Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları İle Mesleğe Yönelik Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişki

Yıl 2015, Cilt: 4 Sayı: 1, 21 - 34, 01.03.2015
https://doi.org/10.30703/cije.321360

Öz

Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmenliği bölümü öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ile mesleğe yönelik kaygı düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmanın örneklemini Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi sınıf öğretmenliği bölümünde öğrenim görmekte olan 763 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada Saban, Korkmaz ve Akbaşlı (2004) tarafından, Borich’ den (1996) uyarlanarak geliştirilen “Öğretmen Adayı Kaygı Ölçeği’, Üstüner (2006) tarafından geliştirilen “Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistik yöntemlerinden Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayısı ve Varyans Analizi teknikleri kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre sınıf öğretmeni adaylarının kaygı düzeylerinin “orta düzeyde”, öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının ise “katılıyorum” düzeyinde olduğu görülmüştür. Sınıf öğretmeni adaylarının mesleğe yönelik kaygı düzeylerinin ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının da okumakta oldukları sınıflara göre farklılık göstermediği, öğretmenlik mesleğine yönelik kaygı düzeyleri ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları arasında ise negatif yönde, orta düzeyde bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Akgün, F. ve Özgür, H. (2014). Bilişim teknolojileri öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları ile mesleki kaygılarının incelenmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama. 10 (5), 1206-1223.
  • Atmaca, H. (2013). Almanca, Fransızca ve İngilizce öğretmenliği bölümlerinde okuyan öğretmen adaylarının mesleki kaygıları. International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8 (10): 67-76.
  • Aydın, A. ve Tekneci, E. (2013). Zihin engelliler öğretmenliği öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ile kaygı düzeyleri. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 3(2): 1-12.
  • Bozdam, A. (2008). Öğretmen adaylarının mesleki kaygı düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü. Konya.
  • Buluç, B.(2002). Sınıf öğretmenliği bölümü öğrencilerinin öğretmenlik sertifikası programlarına yönelik tutumları. Toplumsal Düşünce Dergisi, 3 (5), 41-48. Bulut, İ. (2009). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarının değerlendirilmesi, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 14, 13-24.
  • Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı, Ankara: Pegem Akademi
  • Can, G. (1987). Öğretmenlik meslek anlayışı üzerine bir araştırma. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, (1) Çapa, Y. ve Çil, N. (2000). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18: 69-73.
  • Çapri, B. ve Çelikkaleli, Ö. (2008). Öğretmen adaylarının öğretmenliğe ilişkin tutum ve mesleki yeterlik inançlarının cinsiyet, program ve fakültelerine göre incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(15), 33-53.
  • Çelikten, M., Şanal, M., ve Yeni, Y. (2005). Öğretmenlik mesleği ve özellikleri. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(2), 207-237.
  • Çeliköz, N. ve Çetin, F. (2004). Anadolu öğretmen lisesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarını etkileyen etmenler, Milli Eğitim Dergisi, 32 (162):136– 145. Çetin, Ş. (2006). Öğretmenlik mesleği tutum ölçeğinin geliştirilmesi (geçerlik ve güvenirlik çalışması). Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 18: 28-37
  • Demirtaş, H., Cömert, M. ve Özer, N. (2011). Öğretmen adaylarının özyeterlik inançları ve öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları, Eğitim ve Bilim, 36(159), 96-111.
  • Derman, A., Özkan, E., Altuk, Y.G. ve Mülazımoğlu, İ. E. (2008). Kimya öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 2, s. 113–127.
  • Dilmaç, O. (2010). Görsel sanatlar öğretmeni adaylarının kaygı düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 24: 49-65.
  • Doğan, T., ve Çoban, A. E. (2009). Eğitim fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ile kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Eğitim ve Bilim Dergisi. 34, 153.
  • Ekici, F. (2014). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi örneği). Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7 (35), 658-665.
  • Erden, M. (2001). Öğretmenlik mesleğine giriş. İstanbul: Alkım Yayınları.
  • Ergen, Y. ve Töman, U. (2014). Sınıf öğretmenliği 4. sınıf öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının incelenmesi (Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği). Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3 (1), 375-383.
  • Eskicumalı, A. (2002). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Yüksel Özden (Ed.) Eğitim Öğretim ve Öğretmenlik Mesleği (s.1-31).
  • Güneyli, A. ve Aslan, C. (2009). Evaluation of Turkish prospective teachers’ attitudes towards teaching profession (Near East Universitycase). Procedia Social and Behavioral Sciences, 1: 313–319.
  • Gourneau, B. (2005). Five attitudes of effective teachers: ımplications for teacher training. Essays in Education, vol.13, p. 1-8.
  • İlter, İ. ve Köksalan, B. (2011). Sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine olan tutumları. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(1): 113-128.
  • İnceoğlu, M. (1993). Tutum, algı, iletişim. Ankara: Verso Yayıncılık.
  • İpek, C., Kahveci, G. ve Camadan, F. (2015). Sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine ve okul yöneticiliğine yönelik tutumları. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(1), 211-226.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Korkmaz, Ö. ve Usta, E. (2010). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine karşı tutumları ile algıladıkları etkileşim-izlenme kaygıları ve problem çözme becerileri arasındaki ilişki. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, Yıl 14, sayı 3.109-130.
  • Köse, S. (2006). Müzik öğretmeni adaylarının mesleki kaygıları, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 12, 80-89.
  • Maliki, A. E. (2013). Attitudes towards the teaching profession of students from the Faculty of Education, Niger Delta University. International Journal of Social Science Research, 1 (1): 11-18.
  • Mergen, H., Arslan, H., Erdoğmuş Mergen, B. ve Arslan, E. (2014). Öğretmen adaylarının mesleklerine yönelik tutum ve kaygıları. NWSA-Education Sciences; 9(2): 162-177.
  • Mishra, S. K. ve Yadav, B. (2013). Job anxiety and personality adjustment of secondary school teachers in relation of gender and types of teacher. Educational Research International, 1(1): 105-126.
  • Özden, Y. (2010). Öğrenme ve öğretme. Ankara: Pegem Akademi.
  • Özder, H., Konedralı, G. ve Zeki, C. P. (2010). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 16 (2), 253-275.
  • Özen, R., Yıldız, S. ve Yıldız, K. (2013). Öğretmen adaylarının mesleki kaygı düzeyleri. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi. 3 (6), 21-30.
  • Pehlivan Baykara, K. (2008). Sınıf öğretmeni adaylarının sosyo-kültürel özellikleri ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları üzerine bir çalışma. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4 (2), 151-168.
  • Pickens, J. (2005). Attitudes and perceptions. In N. Borkowski (Ed.), Organizational behavior (pp. 43–76). Sudbury, MA: Jones and Bartlett Publishers
  • Recepoğlu, E. (2013). Öğretmen adaylarının yaşam doyumları ile öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Özel sayı (1), 311-326.
  • Saban, A., Korkmaz, İ. ve Akbaşlı, S. (2004). Öğretmen adaylarının mesleki kaygıları, Eğitim Araştırmaları, 5 (17): 198 – 209.
  • Sağlam, A. Ç. (2008). Müzik öğretmenliği bölümü öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (1), 59-69.
  • Semerci, N. ve Semerci, Ç. (2004). Türkiye'de öğretmenlik tutumları, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14 (1) , 137-146.
  • Singh, S. (2011). Level of anxiety among prospective teachers. SPIJE, 7 (7): 17-21.
  • Şimşek, A. (2010). Sınıf ve sosyal bilgiler öğretmen adaylarının tarih öğretimine ilişkin tutumları. International Online Journal of Educational Sciences, 2 (1), 181 -203.
  • Şişman, M. (2007). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Pegem Akademi.
  • Tanel, R., Şengören, S. K. ve Tanel, Z. (2007). Fizik öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 1–9.
  • Taşğın, Ö. (2006). Beden eğitimi ve spor yüksekokulunda okuyan öğretmen adaylarının mesleki kaygı düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 14(2):679-686.
  • Tekerek, M. ve Polat, S. (2011). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları. 5th International Computer & Instructional Technologies Sempozyumu’nda sunulmuş bildiri, Fırat Üniversitesi, Elazığ
  • Temiz, E. (2011). Güzel sanatlar eğitimi bölümü öğretmen adaylarının mesleki kaygı düzeylerinin cinsiyet ve alan değişkenleri açısından incelenmesi. Journal of New World Science Academy, 6(2).
  • Ünaldı, Ü. ve Alaz, A. (2008). Coğrafya öğretmenliğinde okuyan öğretmen adaylarının mesleki kaygı düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Selçuk Üniversitesi
  • Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 26, Sayfa 1-13.
  • Üstün, E., Erkan, S., ve Akman, B. (2004). Türkiye'de okul öncesi öğretmenliği öğrencilerinin öğretmenliğe ilişkin tutumlarının incelenmesi. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(2): 129–136.
  • Üstüner, M. (2006). Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması, Eğitim Yönetimi,12 (45) ,109-127.
Toplam 49 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA54HA46JY
Bölüm Articles
Yazarlar

Mehmet Koray Serin

Ahmet Melih Güneş

Hatice Değirmenci

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Serin, M. K., Güneş, A. M., & Değirmenci, H. (2015). Sınıf Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları İle Mesleğe Yönelik Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişki. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 4(1), 21-34. https://doi.org/10.30703/cije.321360

Cited By











e-ISSN: 2147-1606

14550        14551