Bu çalışmanın amacı, eğitim alanında kullanılan yeni yaklaşımlardan biri olan Güçlü Yön Temelli Yaklaşımı farklı yönleriyle ortaya koymaktır. Çalışma derleme türünde bir çalışmadır. Güçlü Yön Temelli Yaklaşımın temel ilkesi, okula gelen her bireyin beraberinde belirli bir yetenekler grubunu da getirdiğidir. Bu yaklaşımda, öğrenciler belirli niteliklere sahip olmayan “yetersiz” bireyler olarak görülmek yerine, belirli yeteneklere sahip ve bu yeteneklerinin farkına varıp onları geliştirerek üst düzeyde başarı gösterme potansiyeli barındıran bireyler olarak görülür. Pozitif Psikolojiden esinlenmiş olan Güçlü Yön Temelli Yaklaşıma göre öğrencilerin yetenek temaları belirlenir, sahip oldukları yetenek temalarını bilgi ve becerilerle geliştirerek güce dönüştürmelerinde kendilerine rehberlik edilir, kendi hayatlarında bu güçlü yönlerini kullandıkları alanlar onlarla beraber bulunur. Böylece öğrencilere bu niteliklerini eğitim başta olmak üzere hayatın her alanında uygulamaya koyma alışkanlığı kazandırılmaya çalışılır.
The aim of this study is to introduce Strengths-based Approach, which is one of the new approaches used in education with its different dimensions. The study is a review study. The basic principle of Strengths-based Approach is that every individual coming to school brings with him/her a group of talents. The individuals, according to this approach, are considered as the ones who have certain talents and have the potential to be successful by being aware of his/her talents and improving them. According to Strengths-based Approach, which was inspired by Positive Psychology, the talent themes of students are determined, they are guided in transforming their talents into strengths by improving their talents using knowledge and skills and the areas in their life where they make use of their unique strengths are spotted together. Thus, students are assisted in implementing their qualities in education and all areas of their lives.
Diğer ID | JA96UE79MB |
---|---|
Bölüm | Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014Cilt: 3 Sayı: 3 |
e-ISSN: 2147-1606