Bu çalışmada öğretim elemanlarının, öğretmen adaylarının öğretmenlik özellikleri ve yeterlikleri hakkındaki görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma tarama modeline dayalı betimsel bir çalışma niteliğindedir. Araştırma verileri yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Bu amaçla öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine uygunluğu ile ilgili iki devlet üniversitesi eğitim fakültesinde öğretmen yetiştirme alanında uzmanlaşmış 20 öğretim elemanı ile görüşülmüştür. Öğretim elemanlarına göre öğretmen adaylarından mesleğe ilgi, istek duyan ve sorumluluk duygusu gelişmiş adayların daha başarılıdır. Öğretmen adaylarının seçimi ve atanma sürecinin adayların bireysel özelliklerini tanıma imkanı sunmadığı için öğretmenlik eğitimi anlayışına uygun değildir. Öğretmen adaylarına verilen eğitimin kalitesinden bağımsız olarak öğretmenlik eğitimi kazandırılabilir özellikler yanında kişisel özelliklerin etkisi ile anlam kazanacağı sonucuna ulaşılmıştır.
In this study instructors’ views about teacher candidates’ teacher characteristics and competences were determined. The research is a descriptive study based on screening model. Data were collected through structured interview form which used in qualitative research. For this purpose, 20 instructor specialized in the field of teacher training at two state universities’’ education faculties were interviewed regarding the suitability of teacher candidates to the teaching profession . According to the instructors teacher candidates who interest the teaching profession and have sense of responsibility are more successful. Teacher candidates selection process and the appointment process are not eligible for teaching profession understandings because not to allow to recognize the individual characteristics of the teacher candidates. Regardless of the quality of education given to the teacher candidates, teaching profession can be imparted by the personal characteristics of the teacher candidates.
Diğer ID | JA72DF43CF |
---|---|
Bölüm | Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014Cilt: 3 Sayı: 3 |
e-ISSN: 2147-1606