BibTex RIS Kaynak Göster

Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Tablet Bilgisayarların Derslerde Kullanımına İlişkin Görüşlerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi: Giresun İli Örneği

Yıl 2014, Cilt: 3 Sayı: 1, 59 - 73, 01.03.2014
https://doi.org/10.30703/cije.321335

Öz

Bu araştırma, Milli Eğitim Bakanlığı’nın FATİH Projesi kapsamında okullarda kullanılacak olan tablet bilgisayarlarla ilgili Fen Bilimleri öğretmenlerinin görüşlerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada betimsel desenlerden tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmaya, 2012-2013 eğitim-öğretim yılında Giresun ilinde görev yapan toplam 133 Fen Bilimleri öğretmeni katılmıştır. Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen anket formu kullanılarak elde edilmiştir. Araştırmada elde edilen veriler yüzde, frekans ve Ki-kare testleri ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda; öğretmenlerin %83’ünün Fen Bilimleri dersinde tablet bilgisayar kullanımını desteklediği, öğretmenlerin %79’unun tablet PC kullanımını öğrenmek için hizmet içi kurs almayı istediği ve öğretmenlerin %68’inin görev yaptıkları okulların tablet PC kullanımı için uygun olduğu belirtilmiştir. Bunlara ilaveten Fen Bilimleri öğretmenleri tablet bilgisayarların Fen Bilimleri derslerinde kullanılmasının en önemli avantajlarını, “Fen Bilimleri dersini görsellerle ve animasyonlarla daha eğlenceli hale getirebilir”, ” Fen Bilimleri dersinde soyut kavramların anlaşılmasını kolaylaştırabilir” ve “Fen Bilimleri derslerinde yapılamayacak etkinliklerin animasyonlarla gösterilmesini sağlayabilir” şeklinde belirtmişlerdir. Öğretmenler tablet bilgisayarların en önemli dezavantajlarını ise “Tablet bilgisayarların yaydığı radyasyon, sağlığa zarar verebilir”, “Öğrenciler derste facebook, twitter gibi dersin içeriğiyle ilgisi olmayan sitelere girebilir” ve “Öğrenciler arasındaki sosyal etkileşimi azaltabilir” şeklinde belirtmişlerdir.

Kaynakça

  • Aydemir, M., Küçük, S. & Karaman, S. (2012). Uzaktan eğitimde tablet bilgisayar kullanımına yönelik öğrenci görüşlerinin incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1 (4), 153-159.
  • Balcı, M., Kenar, İ. & Uşak, M. (2013). Tablet PC destekli fen bilimleri dersine yönelik öğrenci velilerinin tutumları. Electronic Turkish Studies, 8 (8), 1687-1702.
  • Bilen, S.G., Lee, D., Messner, J.I., Nguyen, H.T., Simpson, T.W., Techastassanasoontorn, A.A. & Devon, R.F. (2009). Tablet PC use and ımpact on learning in technology and engineering classrooms: A preliminary study. Workshop on the Impact of Pen-based Technology. West Lafayette, 11-19.
  • Bozdoğan, A. E. & Uzoğlu, M. (2012). The development of a scale of attitudes toward tablet PC. Mevlana International Journal of Education, 2 (2), 85-95.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (11. Baskı). PegemA Yayıncılık, Ankara. Cicchino R. M. & Mirliss D. S. Tablet PCs: A powerful teaching tool. in World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healtcare and Higher Education, 2004, Washington, DC-USA.
  • Daşdemir, İ., Cengiz, E., Uzoğlu, M. & Bozdoğan, A. E. (2012). Tablet bilgisayarların fen bilimleri derslerinde kullanılmasıyla ilgili fen bilimleri öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9 (20), 495-511.
  • Durukan, E. (2011). İlköğretim 6. sınıfta bilgisayar destekli öğretimin dil bilgisi başarısına ve kavram yanılgılarına etkisi. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 319-334.
  • Ellis-Behnke, R., Gilliland J., Schneider G.E. & Singer D. (2003). Educational benefits of a paperless classroom utilizing tablet PCs. Massachusetts Institute of Technology, Cambridge, Massachusetts-USA.
  • Emrahoğlu, N. & Öz, Ö. (2008). İlköğretim 6. sınıflarda fen bilimleri dersinde uzayı keşfediyoruz ünitesinin öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin öğrenci başarısına etkisi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17 (3), 183–192.
  • Emrahoğlu, N. & Bülbül, O. (2010). 9. sınıf fizik dersi optik ünitesinin bilgisayar destekli öğretiminde kullanılan animasyonların ve simülasyonların akademik başarıya ve akılda kalıcılığına etkisinin incelenmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19 (3), 409–422.
  • Enriquez, A. G. (2007). Developing an ınteractive learning network using tablet PCs in sophomore-level engineering courses. Proceedings; American Society of Engineering Education Annual Conference and Exposition, USA. Enriquez, A.G. (2010). Enhancing student performance using tablet computers. College Teaching, 58, 77-84.
  • Fister, K. R. & Mccarty, M.L. (2008). Mathematics instruction and the tablet PC. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 39 (3), 285–292.
  • Gill, T.G. (2007). Using the tablet PC for instruction. Decision Sciences Journal of Innovative Education, 5 (1), 183-190. Gorgievski, N., Stroud, R., Truxaw, M. & DeFranco, T. (2005). Tablet PC: A preliminary report on a tool for teaching calculus. International Journal for Technology in Mathematics Education,12 (3), 95-102.
  • Gök, T. (2012). Real-time assessment of problem - solving of physics students using computer-based technology. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43, 210-221.
  • Gül, Ş. & Yeşilyurt, S. (2011). Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına dayalı bilgisayar destekli öğretimin öğrencilerin tutumları ve başarıları üzerine etkisi. Necatibey Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (1), 94-115.
  • Hangül, T. & Üzel, D. (2010). Bilgisayar destekli öğretimin (BDÖ) 8. sınıf matematik öğretiminde öğrenci tutumuna etkisi ve BDÖ hakkında öğrenci görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 4 (2), 154-176.
  • Horton, M. L., Kim, K., Kothaneth, S. & Amelink, C. T. (2011). Macroergonomıc analysıs of instructıonal technology adoptıon: a case study on tablet PC adoption. B.C. Canada: Vancouver International Conference Centre, 304. http://www.asee.org/public/conferences/1/papers/107/view Web adresinden 11.12.2014 tarihinde edinilmiştir.
  • Kamacı, E. & Durukan, E. (2012). Araştırma görevlilerinin eğitimde tablet bilgisayar kullanımına ilişkin görüşleri üzerine nitel bir çalışma (Trabzon örneği). Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 1 (3), 203-215.
  • Kohorst, K. & Cox, J. R. (2007). Virtual office hours using a tablet PC: E-lluminating biochemistry in an online environment. The International Union of Biochemistry and Molecular Biology, 35 (3), 193-197.
  • MEB (2011). [http://fatihprojesi.meb.gov.tr/tr/icerikincele.php?id=6] Web adresinden 14.10.2012 tarihinde edinilmiştir. MEB(2012).[http://fatihprojesi.meb.gov.tr/upload/fatih_Projesi_Tablet_PC_Beklenti_Kagidi.pdf ] Web adresinden 15.12.2013 tarihinde edinilmiştir.
  • Özabacı, N. & Olgun, A. (2011). Bilgisayar destekli fen bilimleri öğretiminin fen bilimleri dersine ilişkin tutum, bilişüstü beceriler ve fen bilimleri başarısı üzerine bir çalışma. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 10 (37), 93- 107.
  • Pamuk, S., Çakır, R., Ergun, M., Yılmaz, B. & Ayas, C. (2013). The use of tablet PC and interactive board from the perspectives of teachers and students: Evaluation of the FATİH Project. Educational Sciences: Theory & Practice, 13 (3), 1799-1822.
  • Pektaş, H.M., Çelik, H., Katrancı, M. & Köse, S. (2009). 5. sınıflarda ses ve ışık ünitesinin öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin öğrenci başarısına etkisi. Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (2), 657-667.
  • Sommerich, C.M., Ward, R., Sikdar, K., Payne, J. & Herman, L. (2007). A survey of high schoolstudents with ubiquitous access to tablet PCs. Ergonomics, 50 (5), 706–727.
  • Taşlıbeyaz, E. & Gülcü, A. (2013). Ortaöğretim öğrencilerinin bilgisayar destekli matematik öğretimi hakkındaki görüşleri. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 6 (3), 408-422.
  • Teyfur, E. (2010). Yapılandırmacı teoriye göre hazırlanmış bilgisayar destekli öğretimin 9. sınıf coğrafya dersinde öğrenci başarısı ve tutumuna etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 85-106.
  • Uzoglu, M. & Bozdogan, A.E. (2012). An examination of preservice science teachers’ views related to use of tablet PCs in science and technology course in terms of different variables. Mevlana International Journal of Education, 2 (1), 1-14.
  • Yenice, N. , Sümer, Ş., Oktaylar, C. & Erbil, E. (2003). Fen bilimleri derslerinde bilgisayar destekli öğretimin dersin hedeflerine ulaşma düzeyine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 152–158.

Examination of Science Teachers’ Views Related to Tablet PC Using in Courses in Terms of Different Variables: Example of Giresun Province

Yıl 2014, Cilt: 3 Sayı: 1, 59 - 73, 01.03.2014
https://doi.org/10.30703/cije.321335

Öz

This study was conducted to determine the views of science teachers’ about tablet computer project of Ministry of National Education FATİH Project in terms of different variables. Descriptive survey method was used in the research. The sample of this study consisted of 133 science teachers in 2012–2013 academic year who is working in Giresun province. The data were obtained by using survey form which was developed by researcher. The data were analyzed with frequency, percentages and chi-square test. The result of the study was showed that 83% of the teachers support using tablet PC in courses, 79% of them want to take courses in order to learn tablet PC using and 68% of them think that their school are suitable for tablet PC using. In addition, according to science teachers, the most important advantages of tablet PC using in science courses “Science courses can more fun with visuals and animations”, “Intangible things can be understood easily in science courses” and “Effectiveness activities can be done with animations in science courses”. They were also expressed the most disadvantages of tablet PC using in science courses “The radiation of tablet PC spread may give harm to health”, “Unsuitable sites for courses like facebook, twitter can be entered by students” and “Social interaction can reduce among the students”.

Kaynakça

  • Aydemir, M., Küçük, S. & Karaman, S. (2012). Uzaktan eğitimde tablet bilgisayar kullanımına yönelik öğrenci görüşlerinin incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1 (4), 153-159.
  • Balcı, M., Kenar, İ. & Uşak, M. (2013). Tablet PC destekli fen bilimleri dersine yönelik öğrenci velilerinin tutumları. Electronic Turkish Studies, 8 (8), 1687-1702.
  • Bilen, S.G., Lee, D., Messner, J.I., Nguyen, H.T., Simpson, T.W., Techastassanasoontorn, A.A. & Devon, R.F. (2009). Tablet PC use and ımpact on learning in technology and engineering classrooms: A preliminary study. Workshop on the Impact of Pen-based Technology. West Lafayette, 11-19.
  • Bozdoğan, A. E. & Uzoğlu, M. (2012). The development of a scale of attitudes toward tablet PC. Mevlana International Journal of Education, 2 (2), 85-95.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (11. Baskı). PegemA Yayıncılık, Ankara. Cicchino R. M. & Mirliss D. S. Tablet PCs: A powerful teaching tool. in World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healtcare and Higher Education, 2004, Washington, DC-USA.
  • Daşdemir, İ., Cengiz, E., Uzoğlu, M. & Bozdoğan, A. E. (2012). Tablet bilgisayarların fen bilimleri derslerinde kullanılmasıyla ilgili fen bilimleri öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9 (20), 495-511.
  • Durukan, E. (2011). İlköğretim 6. sınıfta bilgisayar destekli öğretimin dil bilgisi başarısına ve kavram yanılgılarına etkisi. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 319-334.
  • Ellis-Behnke, R., Gilliland J., Schneider G.E. & Singer D. (2003). Educational benefits of a paperless classroom utilizing tablet PCs. Massachusetts Institute of Technology, Cambridge, Massachusetts-USA.
  • Emrahoğlu, N. & Öz, Ö. (2008). İlköğretim 6. sınıflarda fen bilimleri dersinde uzayı keşfediyoruz ünitesinin öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin öğrenci başarısına etkisi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17 (3), 183–192.
  • Emrahoğlu, N. & Bülbül, O. (2010). 9. sınıf fizik dersi optik ünitesinin bilgisayar destekli öğretiminde kullanılan animasyonların ve simülasyonların akademik başarıya ve akılda kalıcılığına etkisinin incelenmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19 (3), 409–422.
  • Enriquez, A. G. (2007). Developing an ınteractive learning network using tablet PCs in sophomore-level engineering courses. Proceedings; American Society of Engineering Education Annual Conference and Exposition, USA. Enriquez, A.G. (2010). Enhancing student performance using tablet computers. College Teaching, 58, 77-84.
  • Fister, K. R. & Mccarty, M.L. (2008). Mathematics instruction and the tablet PC. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 39 (3), 285–292.
  • Gill, T.G. (2007). Using the tablet PC for instruction. Decision Sciences Journal of Innovative Education, 5 (1), 183-190. Gorgievski, N., Stroud, R., Truxaw, M. & DeFranco, T. (2005). Tablet PC: A preliminary report on a tool for teaching calculus. International Journal for Technology in Mathematics Education,12 (3), 95-102.
  • Gök, T. (2012). Real-time assessment of problem - solving of physics students using computer-based technology. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43, 210-221.
  • Gül, Ş. & Yeşilyurt, S. (2011). Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına dayalı bilgisayar destekli öğretimin öğrencilerin tutumları ve başarıları üzerine etkisi. Necatibey Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (1), 94-115.
  • Hangül, T. & Üzel, D. (2010). Bilgisayar destekli öğretimin (BDÖ) 8. sınıf matematik öğretiminde öğrenci tutumuna etkisi ve BDÖ hakkında öğrenci görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 4 (2), 154-176.
  • Horton, M. L., Kim, K., Kothaneth, S. & Amelink, C. T. (2011). Macroergonomıc analysıs of instructıonal technology adoptıon: a case study on tablet PC adoption. B.C. Canada: Vancouver International Conference Centre, 304. http://www.asee.org/public/conferences/1/papers/107/view Web adresinden 11.12.2014 tarihinde edinilmiştir.
  • Kamacı, E. & Durukan, E. (2012). Araştırma görevlilerinin eğitimde tablet bilgisayar kullanımına ilişkin görüşleri üzerine nitel bir çalışma (Trabzon örneği). Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 1 (3), 203-215.
  • Kohorst, K. & Cox, J. R. (2007). Virtual office hours using a tablet PC: E-lluminating biochemistry in an online environment. The International Union of Biochemistry and Molecular Biology, 35 (3), 193-197.
  • MEB (2011). [http://fatihprojesi.meb.gov.tr/tr/icerikincele.php?id=6] Web adresinden 14.10.2012 tarihinde edinilmiştir. MEB(2012).[http://fatihprojesi.meb.gov.tr/upload/fatih_Projesi_Tablet_PC_Beklenti_Kagidi.pdf ] Web adresinden 15.12.2013 tarihinde edinilmiştir.
  • Özabacı, N. & Olgun, A. (2011). Bilgisayar destekli fen bilimleri öğretiminin fen bilimleri dersine ilişkin tutum, bilişüstü beceriler ve fen bilimleri başarısı üzerine bir çalışma. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 10 (37), 93- 107.
  • Pamuk, S., Çakır, R., Ergun, M., Yılmaz, B. & Ayas, C. (2013). The use of tablet PC and interactive board from the perspectives of teachers and students: Evaluation of the FATİH Project. Educational Sciences: Theory & Practice, 13 (3), 1799-1822.
  • Pektaş, H.M., Çelik, H., Katrancı, M. & Köse, S. (2009). 5. sınıflarda ses ve ışık ünitesinin öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin öğrenci başarısına etkisi. Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (2), 657-667.
  • Sommerich, C.M., Ward, R., Sikdar, K., Payne, J. & Herman, L. (2007). A survey of high schoolstudents with ubiquitous access to tablet PCs. Ergonomics, 50 (5), 706–727.
  • Taşlıbeyaz, E. & Gülcü, A. (2013). Ortaöğretim öğrencilerinin bilgisayar destekli matematik öğretimi hakkındaki görüşleri. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 6 (3), 408-422.
  • Teyfur, E. (2010). Yapılandırmacı teoriye göre hazırlanmış bilgisayar destekli öğretimin 9. sınıf coğrafya dersinde öğrenci başarısı ve tutumuna etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 85-106.
  • Uzoglu, M. & Bozdogan, A.E. (2012). An examination of preservice science teachers’ views related to use of tablet PCs in science and technology course in terms of different variables. Mevlana International Journal of Education, 2 (1), 1-14.
  • Yenice, N. , Sümer, Ş., Oktaylar, C. & Erbil, E. (2003). Fen bilimleri derslerinde bilgisayar destekli öğretimin dersin hedeflerine ulaşma düzeyine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 152–158.
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA66FE73GJ
Bölüm Articles
Yazarlar

Uğur Özdemir

Aykut Emre Bozdoğan

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Özdemir, U., & Bozdoğan, A. E. (2014). Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Tablet Bilgisayarların Derslerde Kullanımına İlişkin Görüşlerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi: Giresun İli Örneği. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 3(1), 59-73. https://doi.org/10.30703/cije.321335

Cited By

A Thematic Review of Tablet-Based Science Education Studies
JOURNAL OF EDUCATION IN SCIENCE ENVIRONMENT AND HEALTH
Ümmühan Ormancı
https://doi.org/10.21891/jeseh.502498

e-ISSN: 2147-1606

14550        14551