Bu araştırma, Milli Eğitim Bakanlığı’nın FATİH Projesi kapsamında okullarda kullanılacak olan tablet bilgisayarlarla ilgili Fen Bilimleri öğretmenlerinin görüşlerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada betimsel desenlerden tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmaya, 2012-2013 eğitim-öğretim yılında Giresun ilinde görev yapan toplam 133 Fen Bilimleri öğretmeni katılmıştır. Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen anket formu kullanılarak elde edilmiştir. Araştırmada elde edilen veriler yüzde, frekans ve Ki-kare testleri ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda; öğretmenlerin %83’ünün Fen Bilimleri dersinde tablet bilgisayar kullanımını desteklediği, öğretmenlerin %79’unun tablet PC kullanımını öğrenmek için hizmet içi kurs almayı istediği ve öğretmenlerin %68’inin görev yaptıkları okulların tablet PC kullanımı için uygun olduğu belirtilmiştir. Bunlara ilaveten Fen Bilimleri öğretmenleri tablet bilgisayarların Fen Bilimleri derslerinde kullanılmasının en önemli avantajlarını, “Fen Bilimleri dersini görsellerle ve animasyonlarla daha eğlenceli hale getirebilir”, ” Fen Bilimleri dersinde soyut kavramların anlaşılmasını kolaylaştırabilir” ve “Fen Bilimleri derslerinde yapılamayacak etkinliklerin animasyonlarla gösterilmesini sağlayabilir” şeklinde belirtmişlerdir. Öğretmenler tablet bilgisayarların en önemli dezavantajlarını ise “Tablet bilgisayarların yaydığı radyasyon, sağlığa zarar verebilir”, “Öğrenciler derste facebook, twitter gibi dersin içeriğiyle ilgisi olmayan sitelere girebilir” ve “Öğrenciler arasındaki sosyal etkileşimi azaltabilir” şeklinde belirtmişlerdir.
This study was conducted to determine the views of science teachers’ about tablet computer project of Ministry of National Education FATİH Project in terms of different variables. Descriptive survey method was used in the research. The sample of this study consisted of 133 science teachers in 2012–2013 academic year who is working in Giresun province. The data were obtained by using survey form which was developed by researcher. The data were analyzed with frequency, percentages and chi-square test. The result of the study was showed that 83% of the teachers support using tablet PC in courses, 79% of them want to take courses in order to learn tablet PC using and 68% of them think that their school are suitable for tablet PC using. In addition, according to science teachers, the most important advantages of tablet PC using in science courses “Science courses can more fun with visuals and animations”, “Intangible things can be understood easily in science courses” and “Effectiveness activities can be done with animations in science courses”. They were also expressed the most disadvantages of tablet PC using in science courses “The radiation of tablet PC spread may give harm to health”, “Unsuitable sites for courses like facebook, twitter can be entered by students” and “Social interaction can reduce among the students”.
Diğer ID | JA66FE73GJ |
---|---|
Bölüm | Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014Cilt: 3 Sayı: 1 |
e-ISSN: 2147-1606