Bu çalışmada, ortaokul yedinci sınıf düzeyinde matematik öğretiminde kullanılan soru tipi ve buna bağlı ev ödevlerinin niteliğinin (Çoktan Seçmeli(ÇS), Açık Uçlu(AU) ve Karma Test(KT) soruları ve çalışma yaprakları) AU, ÇS ve KT sorularının öğrencilerin matematik başarıları üzerindeki etkisi incelenmiştir. Bu çalışmada kullanılan araştırma deseni “Ön Testli Alternatif Müdahaleler Deseni” (Alternative-Treatments Design with Pretest) olarak belirlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubu (G1=27, G2=28, G3=23) 78 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışma gruplarının her birinde farklı yöntemler kullanılmıştır; ilkinde ÇS, ikincisinde AU son grupta ise Karma Test (KT) madde odaklı bir öğretim süreci takip edilmiştir. Bu kapsamda gruplar sınıf içi öğretim etkinliklerine paralel olarak hazırlanan ev ödevleri ile görevlendirilmişlerdir. Çalışmada veri toplama araçları olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen Çoktan Seçmeli Test (ÇST) ve Açık Uçlu Test (AUT) ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Verilerin analizi SPSS 20 programı ile yapılmıştır. Araştırma sonucunda her üç grupta da hem AUT hem de ÇST’nin öğrencilerin başarılarını anlamlı bir şekilde arttırdığı görülmüştür. ÇST verilerinde öğrencilerin son test puanları arasında anlamlı bir fark oluşmamıştır. AU test verilerinde ise AU soru tipi üzerinde eğitim yapılan grup KT soru tipi üzerinde eğitim yapılan gruptan anlamlı ölçüde daha başarılı bulunmuştur.
In this study, the effect of the question type used in mathematics teaching at the seventh grade level in secondary school and the quality of homework (Multiple Choice (MC), Open ended questions (OE) and Mixed Test (MT) questions and worksheets) on the mathematics achievement of students was examined. The research design used in this study is called "Alternative-Treatments Design with Pretest". The study group consisted of 78 students (G1=27, G2=28, G3=23). Different methods were used for each of the study group; in the first group, ES was used, in the second group, OE was used, and in the last group, a Mixed Test (MT) item-oriented teaching process was followed. In this context, parallel to the in-class teaching activities, the groups were assigned homework assignments. As data collection tools in the study, MC and OE tests developed by the researcher were applied as pre-test and post-test. The data were analyzed with SPSS 20 program. As a result of the study, it was observed that both the OE and the MC significantly increased the achievement of the students in all three groups. There was no significant difference between the post-test scores of the students in the MC data. In the OE test data, the group trained on the OE question type was significantly more successful than the group trained on the MT question type.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Mathematics Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Early Pub Date | September 28, 2025 |
Publication Date | September 29, 2025 |
Submission Date | October 18, 2024 |
Acceptance Date | February 27, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 14 Issue: 3 |