Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2021, Volume: 10 Issue: 2, 738 - 761, 26.06.2021
https://doi.org/10.30703/cije.755312

Abstract

References

  • AÇSHB, (2020a). Sevgi Bir Kuş Dergisi. https://sevgibirkus.com.tr 14.06.2020 tarihinde erişildi.
  • AÇSHB, (2020b). Aile ve Sosyal Politikalar alanındaki çocuk istatistikleri. https://www.ailevecalisma.gov.tr/tr-tr/istatistikler/aile-ve-sosyal-politikalar-alanindaki-istatistikler/cocuk-hizmetleri-istatistikleri/ 13.06.2020 tarihinde erişildi.
  • Alabay, E., Can, B. H., Kandemir, A. B. ve Güney, K. (2018). TÜBİTAK tarafından yayınlanan Meraklı Minik çocuk dergisinin değerler açısından incelenmesi. Değerler Eğitimi Dergisi, 16(35), 7-26.
  • Alabaş, R. ve Kamer, S. T. (2016). Afacan Çocuk Gözü dergisi ve çocuğun vatandaş olarak eğitimi. Turkish Studies-International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 11(3), 77-92. doi:http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.9273
  • Akbayrak, K. (2014). Erken cumhuriyet döneminde sosyalleşme aracı olarak süreli çocuk yayınları (mektepli gazetesi, çocuk, çocuk sesi dergileri örneği). Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Ankara, (366569).
  • Uyanık Balat, G. (2012). Okul öncesinde değerler eğitimi. İçinde G. Balat Uyanık(Ed), okul öncesinde değerler eğitimi ve etkinlik örnekleri (ss.2-33). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Balcı, A. (2017). “Çocuklara Rehber” dergisinin kütüphane kataloglarında görülmeyen 168, 16 ve 173. sayılarının incelenmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 6(2), 986-1001. https://doi.org/10.7884/teke.3830
  • Bolat, Y. (2016). Sosyal değerleri ve değerler eğitimini anlamak. Akademik sosyal araştırmalar dergisi, 4(29), 322-348. https://doi.org/10.16992/ASOS.1283
  • Cengiz, Ş. ve Duran, E. (2017). Okul öncesi dönemine ait hikâye ve masallardaki değerlerin incelenmesi. Eğitim ve Bilim Dergisi, 42(191), 205-233. doi: http://dx.doi.org/10.15390/EB.2017.6945
  • Candan, D. G. ve Ergen, G. (2014). 3. sınıf hayat bilgisi ders kitaplarının temel evrensel değerleri içermesi bakımından incelenmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(1), 134-161.
  • Chick, K. A. and Hunter, M. W. (2009). An analysis of human images and advertisements. Language and Literacy, 11(1),1-25. doi: https://doi.org/10.20360/G25P4F
  • Çengelci, T.ve Eryılmaz, Ö. (2018). Sosyal bilgilerde edebi ürünler ve değerler eğitimi: küçük prens örneği. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 9 (1), 65-79.
  • Çelikpazu, E. E. ve Aktaş, E. (2011). MEB 6, 7 ve 8. sınıf Türkçe ders kitaplarında yer alan metinlerin değer iletimi açısından incelenmesi. Electronic Turkish Studies, 6(2), 413-424.
  • Grenby, M. O. and Reynolds, K. (2011). Children's literature studies: A research handbook. Macmillan International Higher Education.
  • Demir, E. (2018). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleği ile ilgili değer algıları ve bu değerlerin eğitim fakültelerinde kazandırılmasına ilişkin görüşleri. Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, Ankara, (524700).
  • Demir, T. (2012). İlköğretim sekizinci sınıf Türkçe ders kitaplarındaki hikâye metinlerinde yer alan değer unsurlarının eşdizimsel örüntülemeler açısından görünümleri. Electronic Turkish Studies, 7(2).
  • Demirtaş, S. (2009). Çocuk yuvasında kalan korunmaya muhtaç çocukların değer eğitiminde yaratıcı drama etkililiği (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Dirican, R. ve Dağlıoğlu, H. E. (2013). 3-6 Yaş grubu çocuklarına yönelik yayımlanan resimli hikâye kitaplarının bazı temel değerler açısından incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Doğanay, A. (2006). Değerler eğitimi. Cemil Öztürk (Ed.). Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi Yapılandırmacı Bir Yaklaşım, (2. Baskı). (s. 255-286). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Eker, C. ve Yıldırım, K. (2017). Değerler eğitimi açısından Ziya Gökalp’e ait “Altın Işık” adlı eserin incelenmesi. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(1), 30-38.
  • Emek, M.(2010).Yenileşme dönemi Türk hikayeciliğinde öğretmen konulu hikâyelerde değer eğitimi(Yüksek Lisans Tezi). İnönü Üniversitesi, Malatya
  • Erdal, K. (2016). Keloğlan Masallarında Çocukların Eğitimine Yönelik İletiler. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 5(4), s. 1805-1822. https://doi.org/10.7884/teke.3767
  • Güçlü, M. (2015, Nisan). Türkiye’de değerler eğitimi konusunda yapılan araştırmalar. Eğitimde Gelecek Arayışları: Dünden Bugüne Türkiye’de Beceri, Ahlak ve Değerler Eğitimi Uluslararası Sempozyumu Bildirileri, Bartın. https://doi.org/10.17719/jisr.20153813681
  • Gündoğdu, A. (2010). Değerlerle yaşamak. Eğitime Bakış Dergisi, 6(18), 1-3.
  • Güven, A. (2014). Türk efsanelerinin değerler eğitimi bakımından incelenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(26), 225-246.
  • Gezmen, B. (2019). Bir eğitim aracı olarak çocuk dergileri: ‘‘Mavi Kırlangıç’’ çocuk dergisi. Erciyes İletişim Dergisi, 6(1), 59-80. https://doi.org/10.17680/erciyesiletisim.466195
  • Gurbetoğlu, A. (2007). II. meşrutiyet dönemi çocuk dergilerinde ahlak eğitimi ve ahlaki değerler (1908–1918). Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 81-101.
  • Gönenç, M. E. (2005, Nisan). Çocuklara ve gençlere olumlu ahlaki ve insani değerlerin kazandırılmasında edebî metinlerin rolü ve önemi. Eğitimde Gelecek Arayışları: Dünden Bugüne Türkiye’de Beceri, Ahlak ve Değerler Eğitimi Uluslararası Sempozyumu Bildirileri, Bartın.
  • Halstead, J. M. and Taylor, M. J. (2000). Learning and teaching about values: A review of recent research. Cambridge Journal of Education, 30(2), 169–202, s.169. doi:10.1080/713657146.
  • Hökelekli, H. (2010). Modern Eğitimde yeni bir paradigma: Değerler eğitimi. Eğitime Bakış Dergisi, 6(18), 4-9.
  • Karagöz, B. (2018). Emin Özdemir’in çocuk kitaplarına değerler eğitimi bağlamında bir bakış: Bir çözümleme çalışması. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (31), 63-85. https://doi.org/10.30794/pausbed.414620
  • Karatay, H. (2007). Dil edinimi ve değer öğretimi sürecinde masalın önemi ve işlevi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(3), 463-477.
  • Kılıç, A. ve Aktan O. (2015). İlköğretim okulları için tavsiye edilen 100 temel eserde vurgulanan değerler. İlköğretim Online, 14(1), 243‐275, 2015. doi: 10.17051/io.2015.45177
  • Kılcan, B. ve Üçarkuş, E. (2018). Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Dergilerinin Değerler Eğitimi Açısından İncelenmesi. Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi (IJONASS), 2(1), 42-54.
  • Kaymakcan, R. (2010). Değer kavramı ve gençlerin dini değerleri. Eğitime Bakış Dergisi, 6(18), 10-15.
  • McLeod, S. (2007). Maslow's hierarchy of needs. Simply psychology, 1, 1-8. Milli Eğitim Bakanlığı (MEB,2020). Öğretim Programları, http://mufredat.meb.gov.tr/Programlar.aspx Erişim: 15.06.2020
  • Miles, M. B., and Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: an expanded sourcebook. California: Sage.
  • Oğuzkan, F. (2001). Çocuk edebiyatı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Özbay, M. ve Karakuş, E. (2011). Dede korkut hikâyeleri’nin Türkçe öğretimi ve değer aktarımı açısından önemi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 1(1), 21-31. https://doi.org/10.14527/C1S1M3
  • Özdaş, S. P. (2018). Muzaffer İzgü’nün Ökkeş Adlı Roman Serisinin Değerler Eğitimi ile Şekil ve İçerik Özellikleri Açısından İncelenmesi. Akra Kültür Sanat ve Edebiyat Dergisi, 6(15), 193-228. https://doi.org/10.31126/akrajournal.412751
  • Sever, E., Memiş, A., Sever, S. (2015). Pertev Naili Boratav’ın Zaman Zaman İçinde Masal Kitabının Değerler Açısından İncelenmesi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, XIV. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (21-23 Mayıs 2015), Özel Sayısı, s. 246 – 263. https://doi.org/10.14686/BUEFAD.2015USOSOzelsayi13214
  • Schwartz, S. (1996). Value priorities and behavior: applying a theory of integrated value systems psicodebate. Psicología, Culturay Sociedad, 119-144.
  • Tökel, D. A. (2005). Eskilerde çocuk eğitimi: Çocuk edebiyatı gözüyle eskiye bakmak. Hece Dergisi Çocuk Edebiyatı Özel Sayısı, 104-105, 76-88.
  • Tuğrul, B. ve Feyman, N. (2006, Ekim). Okul öncesi çocuklar için hazırlanmış resimli öykü kitaplarında kullanılan temalar. II. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu, Ankara.
  • Turan, F. ve Ulutaş, İ. (2016). Okul öncesi eğitim kurumlarındaki resimli öykü kitaplarının özellikleri ile öğretmenlerin bu kitapları kullanma durumlarının incelenmesi. The Journal of Educational Research, 2(1), 21-45.
  • UNESCO (2020). Reflection Points Posters. http://www.livingvalues.net/posters Erişim Tarihi: 15.06.2020
  • Yiğittir, S. (2012). İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin değer yönelimlerinin Rokeach ve Schwartz değer sınıflandırmasına göre değerlendirilmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (19), 1-15.
  • Yazıcı, K. (2006). Değerler eğitimine genel bakış. Türklük Bilimi Araştırmaları, (19), 499-522.
  • Yıldırım A. ve Şimşek H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, M. ve Duman, T. (2018). TRT Çocuk Dergisi’nde Milli Bir Değer Olarak “Vatan – Vatanseverlik” Değeri. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7(2), 639-657. https://doi.org/10.15869/itobiad.394045

“Sevgi Bir Kuş” Çocuk Dergisinin Değerler Açısından İncelenmesi

Year 2021, Volume: 10 Issue: 2, 738 - 761, 26.06.2021
https://doi.org/10.30703/cije.755312

Abstract

Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı (AÇSHB) tarafından yayınlanan “Sevgi Bir Kuş” isimli çocuk dergisi engel gözetmeksizin tüm çocukların faydalanabilmesi adına işitsel ve görsel olarak yayımlanmaktadır. Dergi devlet tarafından korunma ve bakım altındaki çocukların bulunduğu sevgi evleri ve çocuk evleri sitelerine ücretsiz olarak gönderilmektedir. Değerler bireylerin inançlarını, tutumlarını ve davranışlarını etkileyen olgulardır. Bireylerin davranışları erken yaşlarda şekillenmektedir. Dolayısıyla okul öncesinden başlayarak çocuklara değerlerin doğru bir şekilde kazandırılması önemlidir. Bu noktada aile, okul öncesi ve sonrası eğitim kurumları ile birlikte çocuk dergilerinin ve çocuk kitaplarının değerlerin kazandırılmasındaki önemi yadsınamaz. Bu araştırmada “Sevgi Bir Kuş” isimli çocuk dergisinin 2015-2020 yılları arasındaki sayıları içerisinde yer alan hikâye, masal ve çizgi roman edebi türlerindeki değerlerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Değerleri belirlemek amacıyla doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda 32 yazın türünde toplam 29 farklı değere ulaşılmıştır. 29 farklı değerin yazı türlerinde toplamda 226 defa yer aldığı tespit edilmiştir. Bu değerlerden sevgi, nezaket, vatanseverlik ve paylaşmak değerleri en çok yer alan değerler olmuştur. Barış, hoşgörü, milli birlik, adil olma, sağlık, temizlik ve sabır en az yer alan değerler olmuştur. Bu bağlamda ailede değerlerin kazandırılması açısından dezavantajlı olan korunma ve bakım altında bulunan çocuklara ulaştırılan dergideki edebi türlerin içeriğinin değerler açısından zenginleştirilmesi ve içerikler hazırlanırken değerlerin dikkate alınması önerilmiştir.

References

  • AÇSHB, (2020a). Sevgi Bir Kuş Dergisi. https://sevgibirkus.com.tr 14.06.2020 tarihinde erişildi.
  • AÇSHB, (2020b). Aile ve Sosyal Politikalar alanındaki çocuk istatistikleri. https://www.ailevecalisma.gov.tr/tr-tr/istatistikler/aile-ve-sosyal-politikalar-alanindaki-istatistikler/cocuk-hizmetleri-istatistikleri/ 13.06.2020 tarihinde erişildi.
  • Alabay, E., Can, B. H., Kandemir, A. B. ve Güney, K. (2018). TÜBİTAK tarafından yayınlanan Meraklı Minik çocuk dergisinin değerler açısından incelenmesi. Değerler Eğitimi Dergisi, 16(35), 7-26.
  • Alabaş, R. ve Kamer, S. T. (2016). Afacan Çocuk Gözü dergisi ve çocuğun vatandaş olarak eğitimi. Turkish Studies-International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 11(3), 77-92. doi:http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.9273
  • Akbayrak, K. (2014). Erken cumhuriyet döneminde sosyalleşme aracı olarak süreli çocuk yayınları (mektepli gazetesi, çocuk, çocuk sesi dergileri örneği). Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Ankara, (366569).
  • Uyanık Balat, G. (2012). Okul öncesinde değerler eğitimi. İçinde G. Balat Uyanık(Ed), okul öncesinde değerler eğitimi ve etkinlik örnekleri (ss.2-33). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Balcı, A. (2017). “Çocuklara Rehber” dergisinin kütüphane kataloglarında görülmeyen 168, 16 ve 173. sayılarının incelenmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 6(2), 986-1001. https://doi.org/10.7884/teke.3830
  • Bolat, Y. (2016). Sosyal değerleri ve değerler eğitimini anlamak. Akademik sosyal araştırmalar dergisi, 4(29), 322-348. https://doi.org/10.16992/ASOS.1283
  • Cengiz, Ş. ve Duran, E. (2017). Okul öncesi dönemine ait hikâye ve masallardaki değerlerin incelenmesi. Eğitim ve Bilim Dergisi, 42(191), 205-233. doi: http://dx.doi.org/10.15390/EB.2017.6945
  • Candan, D. G. ve Ergen, G. (2014). 3. sınıf hayat bilgisi ders kitaplarının temel evrensel değerleri içermesi bakımından incelenmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(1), 134-161.
  • Chick, K. A. and Hunter, M. W. (2009). An analysis of human images and advertisements. Language and Literacy, 11(1),1-25. doi: https://doi.org/10.20360/G25P4F
  • Çengelci, T.ve Eryılmaz, Ö. (2018). Sosyal bilgilerde edebi ürünler ve değerler eğitimi: küçük prens örneği. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 9 (1), 65-79.
  • Çelikpazu, E. E. ve Aktaş, E. (2011). MEB 6, 7 ve 8. sınıf Türkçe ders kitaplarında yer alan metinlerin değer iletimi açısından incelenmesi. Electronic Turkish Studies, 6(2), 413-424.
  • Grenby, M. O. and Reynolds, K. (2011). Children's literature studies: A research handbook. Macmillan International Higher Education.
  • Demir, E. (2018). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleği ile ilgili değer algıları ve bu değerlerin eğitim fakültelerinde kazandırılmasına ilişkin görüşleri. Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, Ankara, (524700).
  • Demir, T. (2012). İlköğretim sekizinci sınıf Türkçe ders kitaplarındaki hikâye metinlerinde yer alan değer unsurlarının eşdizimsel örüntülemeler açısından görünümleri. Electronic Turkish Studies, 7(2).
  • Demirtaş, S. (2009). Çocuk yuvasında kalan korunmaya muhtaç çocukların değer eğitiminde yaratıcı drama etkililiği (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Dirican, R. ve Dağlıoğlu, H. E. (2013). 3-6 Yaş grubu çocuklarına yönelik yayımlanan resimli hikâye kitaplarının bazı temel değerler açısından incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Doğanay, A. (2006). Değerler eğitimi. Cemil Öztürk (Ed.). Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi Yapılandırmacı Bir Yaklaşım, (2. Baskı). (s. 255-286). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Eker, C. ve Yıldırım, K. (2017). Değerler eğitimi açısından Ziya Gökalp’e ait “Altın Işık” adlı eserin incelenmesi. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(1), 30-38.
  • Emek, M.(2010).Yenileşme dönemi Türk hikayeciliğinde öğretmen konulu hikâyelerde değer eğitimi(Yüksek Lisans Tezi). İnönü Üniversitesi, Malatya
  • Erdal, K. (2016). Keloğlan Masallarında Çocukların Eğitimine Yönelik İletiler. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 5(4), s. 1805-1822. https://doi.org/10.7884/teke.3767
  • Güçlü, M. (2015, Nisan). Türkiye’de değerler eğitimi konusunda yapılan araştırmalar. Eğitimde Gelecek Arayışları: Dünden Bugüne Türkiye’de Beceri, Ahlak ve Değerler Eğitimi Uluslararası Sempozyumu Bildirileri, Bartın. https://doi.org/10.17719/jisr.20153813681
  • Gündoğdu, A. (2010). Değerlerle yaşamak. Eğitime Bakış Dergisi, 6(18), 1-3.
  • Güven, A. (2014). Türk efsanelerinin değerler eğitimi bakımından incelenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(26), 225-246.
  • Gezmen, B. (2019). Bir eğitim aracı olarak çocuk dergileri: ‘‘Mavi Kırlangıç’’ çocuk dergisi. Erciyes İletişim Dergisi, 6(1), 59-80. https://doi.org/10.17680/erciyesiletisim.466195
  • Gurbetoğlu, A. (2007). II. meşrutiyet dönemi çocuk dergilerinde ahlak eğitimi ve ahlaki değerler (1908–1918). Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 81-101.
  • Gönenç, M. E. (2005, Nisan). Çocuklara ve gençlere olumlu ahlaki ve insani değerlerin kazandırılmasında edebî metinlerin rolü ve önemi. Eğitimde Gelecek Arayışları: Dünden Bugüne Türkiye’de Beceri, Ahlak ve Değerler Eğitimi Uluslararası Sempozyumu Bildirileri, Bartın.
  • Halstead, J. M. and Taylor, M. J. (2000). Learning and teaching about values: A review of recent research. Cambridge Journal of Education, 30(2), 169–202, s.169. doi:10.1080/713657146.
  • Hökelekli, H. (2010). Modern Eğitimde yeni bir paradigma: Değerler eğitimi. Eğitime Bakış Dergisi, 6(18), 4-9.
  • Karagöz, B. (2018). Emin Özdemir’in çocuk kitaplarına değerler eğitimi bağlamında bir bakış: Bir çözümleme çalışması. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (31), 63-85. https://doi.org/10.30794/pausbed.414620
  • Karatay, H. (2007). Dil edinimi ve değer öğretimi sürecinde masalın önemi ve işlevi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(3), 463-477.
  • Kılıç, A. ve Aktan O. (2015). İlköğretim okulları için tavsiye edilen 100 temel eserde vurgulanan değerler. İlköğretim Online, 14(1), 243‐275, 2015. doi: 10.17051/io.2015.45177
  • Kılcan, B. ve Üçarkuş, E. (2018). Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Dergilerinin Değerler Eğitimi Açısından İncelenmesi. Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi (IJONASS), 2(1), 42-54.
  • Kaymakcan, R. (2010). Değer kavramı ve gençlerin dini değerleri. Eğitime Bakış Dergisi, 6(18), 10-15.
  • McLeod, S. (2007). Maslow's hierarchy of needs. Simply psychology, 1, 1-8. Milli Eğitim Bakanlığı (MEB,2020). Öğretim Programları, http://mufredat.meb.gov.tr/Programlar.aspx Erişim: 15.06.2020
  • Miles, M. B., and Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: an expanded sourcebook. California: Sage.
  • Oğuzkan, F. (2001). Çocuk edebiyatı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Özbay, M. ve Karakuş, E. (2011). Dede korkut hikâyeleri’nin Türkçe öğretimi ve değer aktarımı açısından önemi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 1(1), 21-31. https://doi.org/10.14527/C1S1M3
  • Özdaş, S. P. (2018). Muzaffer İzgü’nün Ökkeş Adlı Roman Serisinin Değerler Eğitimi ile Şekil ve İçerik Özellikleri Açısından İncelenmesi. Akra Kültür Sanat ve Edebiyat Dergisi, 6(15), 193-228. https://doi.org/10.31126/akrajournal.412751
  • Sever, E., Memiş, A., Sever, S. (2015). Pertev Naili Boratav’ın Zaman Zaman İçinde Masal Kitabının Değerler Açısından İncelenmesi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, XIV. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (21-23 Mayıs 2015), Özel Sayısı, s. 246 – 263. https://doi.org/10.14686/BUEFAD.2015USOSOzelsayi13214
  • Schwartz, S. (1996). Value priorities and behavior: applying a theory of integrated value systems psicodebate. Psicología, Culturay Sociedad, 119-144.
  • Tökel, D. A. (2005). Eskilerde çocuk eğitimi: Çocuk edebiyatı gözüyle eskiye bakmak. Hece Dergisi Çocuk Edebiyatı Özel Sayısı, 104-105, 76-88.
  • Tuğrul, B. ve Feyman, N. (2006, Ekim). Okul öncesi çocuklar için hazırlanmış resimli öykü kitaplarında kullanılan temalar. II. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu, Ankara.
  • Turan, F. ve Ulutaş, İ. (2016). Okul öncesi eğitim kurumlarındaki resimli öykü kitaplarının özellikleri ile öğretmenlerin bu kitapları kullanma durumlarının incelenmesi. The Journal of Educational Research, 2(1), 21-45.
  • UNESCO (2020). Reflection Points Posters. http://www.livingvalues.net/posters Erişim Tarihi: 15.06.2020
  • Yiğittir, S. (2012). İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin değer yönelimlerinin Rokeach ve Schwartz değer sınıflandırmasına göre değerlendirilmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (19), 1-15.
  • Yazıcı, K. (2006). Değerler eğitimine genel bakış. Türklük Bilimi Araştırmaları, (19), 499-522.
  • Yıldırım A. ve Şimşek H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, M. ve Duman, T. (2018). TRT Çocuk Dergisi’nde Milli Bir Değer Olarak “Vatan – Vatanseverlik” Değeri. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7(2), 639-657. https://doi.org/10.15869/itobiad.394045
There are 50 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Ceylan Tekin Bahrilli 0000-0003-1410-7004

Cennet Göloğlu Demir 0000-0002-8770-6107

Publication Date June 26, 2021
Published in Issue Year 2021Volume: 10 Issue: 2

Cite

APA Tekin Bahrilli, C., & Göloğlu Demir, C. (2021). “Sevgi Bir Kuş” Çocuk Dergisinin Değerler Açısından İncelenmesi. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 10(2), 738-761. https://doi.org/10.30703/cije.755312

14550                 

© Cumhuriyet University, Faculty of Education