Yazma motivasyonu, öğrencilerin yazma becerilerinin
gelişimini ve hayat boyu ilgi, istek, haz duyarak yazma becerilerini kullanma
alışkanlığı kazanmalarını desteklemektedir. Yazma motivasyonu yazma
performansını artırdığı gibi bireyin öz düzenleme becerilerini desteklemektedir.
Bireyin başarılı bir yazma sonucuna ulaşabilmesi için coşkunlukla yazma
işlemlerini gerçekleştirmesini sağlayan itici bir güçtür. Bu
araştırmanın amacı 9,5-14 yaş (ortaokul 5, 6, 7 ve 8. sınıf) öğrencilerinin
yazma kaygılarını ölçmek amacıyla güvenilir ve geçerli Yazma Motivasyonu Ölçeği
geliştirmektir. Açımlayıcı faktör analizi, test-tekrar test işlemi, doğrulayıcı
faktör analizi Elazığ il merkezinde basit seçkisiz ve küme örneklemeyle
belirlenen 3 farklı örneklem üzerinden gerçekleştirilmiştir. Açımlayıcı faktör analizi
sonucunda %42.52 toplam varyans değeriyle 13 maddelik tek faktörlü ölçek yapısı,
doğrulayıcı faktör analiziyle doğrulanmıştır (x²=83.05, sd=61, RMSEA=.038,
NFI=.97, NNFI=.99, CFI=.99, GFI=.95, AGFI=.93, SRMR=.039). Bu kapsamda ölçeğin
genelinin ve alt boyutlarının Cronbach’s Alpha, Spearman Brown ve Guttman
SplitHalf güvenirlik değerleriyle, ölçeğin alt boyutlarının yapı
güvenirliklerinin ve test-tekrar test işlemiyle elde edilen iç tutarlılık
katsayısının % 85’in üzerinde oldukça güvenilir olduğu tespit edilmiştir. Araştırma
sonucunda geçerli ve güvenilir bir Yazma Motivasyonu Ölçeği’nin alana
kazandırıldığı ifade edilebilir.
Ana dili eğitimi yazma becerisi yazma motivasyonu doğrulayıcı faktör analizi geçerlik ve güvenirlik
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 24, 2020 |
Published in Issue | Year 2020Volume: 9 Issue: 2 |