Bilgisayarlar
tüm disiplinlerdeki bireylere, öğrenme, iletişim kurma ve bilgi alma araçlarını
sağlamaktadır. Eğitim için çeşitli olanaklar sunan bilgisayarların, eğitimde
önemli bir yere sahip duruma gelmiş olması bilgisayar destekli eğitim
kavramının ortaya çıkmasına sebep olmuştur. Bilgisayar destekli eğitimde
başarının yakalanmasındaki önemli faktörlerden biri, öğretmenlerin bilgisayar
destekli eğitime yönelik tutum ve özyeterlik algılarıdır. Çalışmanın amacı,
öğretmen adaylarının bilgisayar destekli eğitime yönelik tutum ve özyeterlik
algılarını sınıf düzeyi, bölüm ve eğitim aldıkları program değişkenlerine göre
incelemek ve bilgisayar destekli eğitime yönelik tutum ve özyeterlik algıları
arasındaki ilişkiyi ortaya çıkarmaktır. Araştırmada tarama yöntemi kullanılmış
olup çalışmanın veri toplama aracı Arslan’ın (2006) bilgisayar destekli eğitime
ilişkin tutum ölçeği ve özyeterlik algısı ölçeğidir. Çalışmanın örneklemi İç
Anadolu ve Ege bölgesindeki iki devlet üniversitesindeki 1. ve 4. sınıf
Matematik ve Fen Eğitimi Bölümü ve Temel Eğitim Bölümü öğretmen adaylarıdır.
Çalışmaya toplam 341 öğretmen adayı katılmıştır. Verilerin analizinde aritmetik
ortalama, tek yönlü MANOVA, tek yönlü ANOVA kullanılmış ve tutum ile özyeterlik
arasındaki ilişkiyi ortaya koyabilmek için Pearson korelasyon katsayısına
bakılmıştır. Bulgulardan elde edilen sonuçlara göre öğretmen adaylarının
bilgisayar destekli eğitime yönelik tutum ve özyeterlik algıları arasında orta
kuvvette ilişki gözlenmiş ve öğretmen adaylarının bilgisayar destekli eğitime
yönelik tutumlarının ve özyeterlik algılarının olumlu olduğu görülmüştür.
Ayrıca öğretmen adaylarının tutum ve özyeterlik algıları ile sınıf düzeyi arasında
anlamlı fark gözlenirken, bölümün ve programın bilgisayar destekli eğitime
yönelik tutum ve özyeterlik algısı üzerinde etkisi olmadığı görülmüştür.
Bilgisayar destekli eğitim tutum özyeterlik algısı öğretmen adayı tutum-özyeterlik ilişkisi
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 24, 2020 |
Published in Issue | Year 2020Volume: 9 Issue: 2 |