Research Article
BibTex RIS Cite

Sınıf Öğretmeni Adaylarına Öklid Bölmesinin Bir Mobil Oyunla Tanıtılması

Year 2020, Volume: 9 Issue: 1, 219 - 242, 18.03.2020

Abstract

Öğretmen adaylarının eğitiminde eğitsel dijital
oyunların kullanılması, teknolojik gelişmelerin eğitim-öğretim ortamında nasıl
kullanılabileceğine ilişkin göstergeler sunması noktasında büyük bir öneme
sahiptir. Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarına matematiksel
kavramlardan Öklid Bölmesini (Kalanlı Bölme) tasarlanan eğitsel bir mobil
oyunla tanıtmaktır. Araştırmacılar tarafından oluşturulan mobil oyunun
tasarımında Didaktik Durumlar Teorisi’nin (DDT) temel bileşenlerinden biri olan
adidaktik durumlardan yararlanılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır.
Tasarlanan oyun önce 3 sınıf öğretmeni adayına, sonra sınıf ortamında 12 (8 kız
ve 4 erkek) sınıf öğretmeni adayına uygulanarak (73 dakika) pilot çalışması
yapılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını bir devlet üniversitesinde öğrenim
gören sınıf öğretmeni adaylarından 14 kişi (6 kız ve 8 erkek) oluşturmaktadır. Asıl
uygulama 67 dakika sürmüştür. Veriler, video kamera ve ses kayıt cihazı ile
toplanmıştır. Verilerin analizi DDT’nin aşamaları doğrultusunda analiz
edilmiştir. Analiz sonuçları, DDT çerçevesinde tasarlanan bir mobil oyun
vasıtasıyla sınıf öğretmeni adaylarının matematiksel kavramlardan Öklid
Bölmesini öğrenebileceği bir ortamın oluşturulabildiğini göstermiştir. Öğretmen
adaylarının eğitiminde matematiksel kavramların tasarlanan eğitsel bir mobil
oyunla öğretilme durumu, sınıf ortamında teknolojik araçların nasıl
kullanılabileceğine yönelik eğitim alanda farklı bir bakış açısı katması
noktasında önemli bir rol üstlenebileceği düşünülmektedir.

Supporting Institution

Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi

Project Number

SBA-2017-5256

References

  • Artigue, M. (1994). Didactical engineering as a framework for the conception of teaching products. R. Biehler, R. W. Scholz, R. Strasser ve B. Winkelmann (Eds.), Didactics of mathematics as a scientific discipline içinde (s. 27-39). New York: Kluwer.
  • Arslan, S., Baran, D., & Okumuş, S. (2011). Brousseau’nun matematiksel öğrenme ortamları kuramı ve adidaktik ortamın bir uygulaması. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 5(1), 204-224.
  • Attard, C. (2018). Mobile Technologies in the Primary Mathematics Classroom: Engaging or Not?. In N. Calder, K. Larkin, and N. Sinclair (Eds.), Using Mobile Technologies in the Teaching and Learning of Mathematics (pp. 51-65). Cham (Switzerland): Springer.
  • Baştürk Şahin, B., Şahin, G., & Tapan Broutin, M. S. (2017). Didaktik durumlar teorisi ışığında asal sayılar kavramının öğretimi: Bir eylem araştırması. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 11(2), 156-171.
  • Bishop, A. J. (1991). Environmental activities and mathematical culture. In Mathematical Enculturation (pp. 20-59). Dordrecht: Springer.
  • Brousseau, G. (1997). Theory of didactical situations in mathematics: Didactique des mathématiques, 1970- 1990. Dordrecht: Kluwer.
  • Brousseau, G. (2002). Theory of didactical situations in mathematics. In N. Balacheff, M. Cooper, R. Sutherland & V. Warfield (Eds). (pp.15-45). Dordrecht, The Netherlands: Kluwer Academic.
  • Cahyono, A. N. (2018). Learning Mathematics in a Mobile App-Supported Math Trail Environment. Cham (Switzerland): Springer International Publishing
  • DePree, J. (2002). Exploring functions: A calculator game. The Mathematics Teacher, 95(6), 421.
  • Dikkartin Övez, F. T., & Akar, N. (2018). The investigation of process of teaching function concept in an Adidactic learning environment. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 8(3), 469-502.
  • Erdoğan, A. ve Özdemir Erdoğan, E. (2013). Didaktik durumlar teorisi ışığında ilköğretim öğrencilerine matematiksel süreçlerin yaşatılması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 17-34.
  • Ersoy, Y. (2005). Matematik eğitimini yenileme yönünde ileri hareketler-I: teknoloji destekli matematik öğretimi. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4 (2), 51-63.
  • Gee, J. (2003). What video games have to teach us about learning and literacy. New York: Palgrave Macmillan.
  • Heshmati, S., Kersting, N., & Sutton, T. (2018). Opportunities and challenges of implementing instructional games in mathematics classrooms: Examining the quality of teacher-student interactions during the cover-up and un-cover games. International Journal of Science and Mathematics Education, 16(4), 777-796. DOI 10.1007/s10763-016-9789-8
  • Holton, D., Ahmed, A., Williams, H., & Hill, C. (2001). On the importance of mathematical play. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 32(3), 401-415. doi: 10.1080/00207390118654
  • Kalloo, V. and Mohan, P. (2015). Guidelines for developing mobile learning games for mathematics based on a case study. In H. Crompton and J. Traxler (Eds.), Mobile learning and mathematics: Foundations, design, and case studies (pp.122-134). New York: Routledge.
  • Kiili, K. (2005). Digital game-based learning: Towards an experiential gaming model. Internet and Higher Education, 8, 13–24. doi:10.1016/j.iheduc.2004.12.001
  • Kluge, A. and Dolonen, J. (2015). Using mobile games in the classroom: The good and the bad of a new math language. In H. Crompton and J. Traxler (Eds.), Mobile learning and mathematics: Foundations, design, and case studies (pp.106-121). New York: Routledge.
  • Laborde, C. (2007). Towards theoretical foundations of mathematics education. ZDM Mathematics Education, 39, 137-144.
  • Ligozat, F. and Schubauer-Leoni, M. L. (2010). The joint action theory in didactics: Why do we need it in the case of teaching and learning mathematics? In V. Durand-Guerrier, S. Soury-Lavergne and F. Arzarello (Eds.), Proceedings of the 6th Conference of European Research in Mathematics Education (CERME 6) (pp. 1615–1624). Lyon: Institut National de la Recherche Pédagogique.
  • Mazman, S. & Usluel, Y. (2011). Bilgi ve iletişim teknolojilerinin öğrenme-öğretme süreçlerine entegrasyonu: Modeller ve göstergeler. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 1 (1), 62-79. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/etku/issue/6274/84241
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel vaka çalışması (Çev: E. Karadağ). S. Turan (Ed.), Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber içinde (3rd ed.). Ankara: Nobel.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2018a). 2023 eğitim vizyonu. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı. Retrieved December 27, 2018, from http://2023vizyonu.meb.gov.tr/doc/2023_EGITIM_VIZYONU.pdf
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2018b). Matematik dersi öğretim programı (İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Prensky, M. (2001). Digital game-based learning. New York: McGraw-Hill.
  • Sensevy, G., Schubauer-Leoni, M.L., Mercier, A., Ligozat, F. & Perrot, G. (2005). An attempt to model the teacher’s action in the mathematics class. In C. Laborde, M. J. Perrin-Glorian & A. Sierpinska (Eds.), Beyond the apparent banality of the mathematics classroom (pp. 153-181), Springer.
  • Warfield, V., M. (2014). Invitationto didactique. New York: Springer.
  • Wijers, M., Jonker, V., & Drijvers, P. (2010). MobileMath: Exploring mathematics outside the classroom. ZDM, 42(7), 789–799. https://doi.org/10.1007/s11858-010-0276-3
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (10. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • YÖK (2018a). Öğretmen yetiştirme lisans programları, Programların Güncelleme Gerekçeleri, Getirdiği Yenilikler ve Uygulama Esasları, http://www.yok.gov.tr/web/guest/icerik//journal_content/56_INSTANC_ rEHF8BIsf YRx/10279/41807946 adresinden 17.09.2018 tarihinde erişilmiştir.
  • YÖK (2018b). Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı, Yeni Öğretmen Yetiştirme Lisans Programları, http://www.yok.gov.tr/web/guest/icerik//journal_content/56 _INSTANCE_rEHF8BIsfYRx/10279/41807946 adresinden 17.09.2018 tarihinde erişilmiştir.
  • Yurdakul, İ. H. (2018). Değişen sınıf öğretmenliği lisans program içeriğinin incelenmesi. Ulakbilge-Sosyal Bilimler Dergisi, 6 (29), s.1483-1499.

Introduction of Euclid Division to the Prospective Primary School Teachers Through a Mobile Game

Year 2020, Volume: 9 Issue: 1, 219 - 242, 18.03.2020

Abstract

The use of
educational and digital games in the education of prospective teachers is of
vital importance since it demonstrates that technological developments can be
used in the milieu of education and training. The aim of this study is to
introduce one of the mathematical concepts, the Euclid Division (Long
Division), through a designated educational mobile game. In the design of the
mobile game, which was developed by the researchers, one of the basic
components of the Theory of Didactical Situations (TDS), the adidactical
situations were used. The qualitative research method was used in the study.
The designed game was initially applied to 3 prospective teacher students (3rd
grade), and subsequently, it was applied to 12 prospective teachers (8 females and
4 males) in the classroom environment (for 73 minutes), thus the pilot study
was completed. The participants of the study was comprised of 14 individuals (6
females and 8 males), who are prospective primary school teachers attending at
a state university. The main application took 67 minutes. The data were
collected through the video-camera and voice recorder. The analysis of the data
was conducted in line with the stages of the TDS. The results of the analysis
demonstrated that a milieu can be created, in which the prospective primary
school teachers can learn one of the mathematical notions, the Euclid Division,
through a mobile game designed in the framework of the TDS. The fact that
mathematical notions can be taught to the prospective teachers through an
educational mobile game has a vital role in bringing a new perspective to the
education field concerning how to use technological instruments in the
classroom environment. 

Project Number

SBA-2017-5256

References

  • Artigue, M. (1994). Didactical engineering as a framework for the conception of teaching products. R. Biehler, R. W. Scholz, R. Strasser ve B. Winkelmann (Eds.), Didactics of mathematics as a scientific discipline içinde (s. 27-39). New York: Kluwer.
  • Arslan, S., Baran, D., & Okumuş, S. (2011). Brousseau’nun matematiksel öğrenme ortamları kuramı ve adidaktik ortamın bir uygulaması. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 5(1), 204-224.
  • Attard, C. (2018). Mobile Technologies in the Primary Mathematics Classroom: Engaging or Not?. In N. Calder, K. Larkin, and N. Sinclair (Eds.), Using Mobile Technologies in the Teaching and Learning of Mathematics (pp. 51-65). Cham (Switzerland): Springer.
  • Baştürk Şahin, B., Şahin, G., & Tapan Broutin, M. S. (2017). Didaktik durumlar teorisi ışığında asal sayılar kavramının öğretimi: Bir eylem araştırması. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 11(2), 156-171.
  • Bishop, A. J. (1991). Environmental activities and mathematical culture. In Mathematical Enculturation (pp. 20-59). Dordrecht: Springer.
  • Brousseau, G. (1997). Theory of didactical situations in mathematics: Didactique des mathématiques, 1970- 1990. Dordrecht: Kluwer.
  • Brousseau, G. (2002). Theory of didactical situations in mathematics. In N. Balacheff, M. Cooper, R. Sutherland & V. Warfield (Eds). (pp.15-45). Dordrecht, The Netherlands: Kluwer Academic.
  • Cahyono, A. N. (2018). Learning Mathematics in a Mobile App-Supported Math Trail Environment. Cham (Switzerland): Springer International Publishing
  • DePree, J. (2002). Exploring functions: A calculator game. The Mathematics Teacher, 95(6), 421.
  • Dikkartin Övez, F. T., & Akar, N. (2018). The investigation of process of teaching function concept in an Adidactic learning environment. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 8(3), 469-502.
  • Erdoğan, A. ve Özdemir Erdoğan, E. (2013). Didaktik durumlar teorisi ışığında ilköğretim öğrencilerine matematiksel süreçlerin yaşatılması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 17-34.
  • Ersoy, Y. (2005). Matematik eğitimini yenileme yönünde ileri hareketler-I: teknoloji destekli matematik öğretimi. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4 (2), 51-63.
  • Gee, J. (2003). What video games have to teach us about learning and literacy. New York: Palgrave Macmillan.
  • Heshmati, S., Kersting, N., & Sutton, T. (2018). Opportunities and challenges of implementing instructional games in mathematics classrooms: Examining the quality of teacher-student interactions during the cover-up and un-cover games. International Journal of Science and Mathematics Education, 16(4), 777-796. DOI 10.1007/s10763-016-9789-8
  • Holton, D., Ahmed, A., Williams, H., & Hill, C. (2001). On the importance of mathematical play. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 32(3), 401-415. doi: 10.1080/00207390118654
  • Kalloo, V. and Mohan, P. (2015). Guidelines for developing mobile learning games for mathematics based on a case study. In H. Crompton and J. Traxler (Eds.), Mobile learning and mathematics: Foundations, design, and case studies (pp.122-134). New York: Routledge.
  • Kiili, K. (2005). Digital game-based learning: Towards an experiential gaming model. Internet and Higher Education, 8, 13–24. doi:10.1016/j.iheduc.2004.12.001
  • Kluge, A. and Dolonen, J. (2015). Using mobile games in the classroom: The good and the bad of a new math language. In H. Crompton and J. Traxler (Eds.), Mobile learning and mathematics: Foundations, design, and case studies (pp.106-121). New York: Routledge.
  • Laborde, C. (2007). Towards theoretical foundations of mathematics education. ZDM Mathematics Education, 39, 137-144.
  • Ligozat, F. and Schubauer-Leoni, M. L. (2010). The joint action theory in didactics: Why do we need it in the case of teaching and learning mathematics? In V. Durand-Guerrier, S. Soury-Lavergne and F. Arzarello (Eds.), Proceedings of the 6th Conference of European Research in Mathematics Education (CERME 6) (pp. 1615–1624). Lyon: Institut National de la Recherche Pédagogique.
  • Mazman, S. & Usluel, Y. (2011). Bilgi ve iletişim teknolojilerinin öğrenme-öğretme süreçlerine entegrasyonu: Modeller ve göstergeler. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 1 (1), 62-79. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/etku/issue/6274/84241
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel vaka çalışması (Çev: E. Karadağ). S. Turan (Ed.), Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber içinde (3rd ed.). Ankara: Nobel.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2018a). 2023 eğitim vizyonu. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı. Retrieved December 27, 2018, from http://2023vizyonu.meb.gov.tr/doc/2023_EGITIM_VIZYONU.pdf
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2018b). Matematik dersi öğretim programı (İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Prensky, M. (2001). Digital game-based learning. New York: McGraw-Hill.
  • Sensevy, G., Schubauer-Leoni, M.L., Mercier, A., Ligozat, F. & Perrot, G. (2005). An attempt to model the teacher’s action in the mathematics class. In C. Laborde, M. J. Perrin-Glorian & A. Sierpinska (Eds.), Beyond the apparent banality of the mathematics classroom (pp. 153-181), Springer.
  • Warfield, V., M. (2014). Invitationto didactique. New York: Springer.
  • Wijers, M., Jonker, V., & Drijvers, P. (2010). MobileMath: Exploring mathematics outside the classroom. ZDM, 42(7), 789–799. https://doi.org/10.1007/s11858-010-0276-3
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (10. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • YÖK (2018a). Öğretmen yetiştirme lisans programları, Programların Güncelleme Gerekçeleri, Getirdiği Yenilikler ve Uygulama Esasları, http://www.yok.gov.tr/web/guest/icerik//journal_content/56_INSTANC_ rEHF8BIsf YRx/10279/41807946 adresinden 17.09.2018 tarihinde erişilmiştir.
  • YÖK (2018b). Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı, Yeni Öğretmen Yetiştirme Lisans Programları, http://www.yok.gov.tr/web/guest/icerik//journal_content/56 _INSTANCE_rEHF8BIsfYRx/10279/41807946 adresinden 17.09.2018 tarihinde erişilmiştir.
  • Yurdakul, İ. H. (2018). Değişen sınıf öğretmenliği lisans program içeriğinin incelenmesi. Ulakbilge-Sosyal Bilimler Dergisi, 6 (29), s.1483-1499.
There are 32 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Mustafa Gök 0000-0001-9349-4078

Mevlüt İnan 0000-0002-9840-8404

Kamil Akbayır 0000-0002-7004-8849

Project Number SBA-2017-5256
Publication Date March 18, 2020
Published in Issue Year 2020Volume: 9 Issue: 1

Cite

APA Gök, M., İnan, M., & Akbayır, K. (2020). Sınıf Öğretmeni Adaylarına Öklid Bölmesinin Bir Mobil Oyunla Tanıtılması. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 9(1), 219-242.

14550                 

© Cumhuriyet University, Faculty of Education