Okul öncesi dönemde geliştirilmesi gereken en önemli
becerilerden biri bilimsel süreç becerileridir.
Montessori yaklaşımı çocukların tüm gelişim alanlarını destekler ve
temel bilişsel süreç becerilerine katkıda bulunur. Bu çalışmada okul öncesi
eğitimine devam eden 48-72 aylık çocukların bilimsel süreç becerilerinin Montessori
eğitim programı sürecinde incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma grubunu bir ilin
merkezinde yer alan bir devlet anaokulunun Montessori sınıfında öğrenim gören
14 çocuk ve Montessori anaokulunda bulunan 4 Montessori sınıfında öğrenim gören
46 çocuk olmak üzere 60 çocuk oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak
Aydoğdu ve Karakuş (2017) tarafından geliştirilen, geçerlilik ve güvenilirlik
çalışmaları yapılmış olan " Okulöncesi Öğrencilerine Yönelik Temel Beceri
Ölçeği (OÖYTBÖ)" kullanılmıştır. Bu ölçekte; gözlem, sınıflama, çıkarım yapma,
ölçme ve tahmin becerilerine yönelik 20 soru yer almaktadır. Çocukların ön
uygulama ve son uygulama puan ortalamaları arasında; sınıflama, ölçme, gözlem,
çıkarım ve tahmin becerilerinde son uygulama lehine anlamlı farklılıklar tespit
edilmiştir.Bu bulgu çocukların bilimsel süreç becerilerinde Montessori okulunda
aldıkları eğitim sonrasında eğitim öncesine kıyasla önemli bir gelişim olduğunu
göstermektedir. Cinsiyet değişkenine
bakıldığında ölçeğin tüm boyutlarında, kız ve erkek öğrencilerin ön uygulama ve
son uygulama puan ortalamaları arasında anlamlı farklılık olmadığı
belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 20, 2019 |
Published in Issue | Year 2019Volume: 8 Issue: 4 |