3.0.CO;2-6Weixel, S. and Wempen, F. (2010). Life Skills for the 21st Century: Building a Foundation for Success. Prentice Hall.World Health Organization. (1997). Life skills education for children and adolescents in schools. In Life skills education for children and adolescents in schools . Geneva." />
Bu
çalışmada, Birleştirme II tekniğinin ortaokul 5. Sınıf öğrencilerinin yaşam
becerileri üzerine etkisinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın
örneklemini 34 ortaokul 5. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Veri toplama
araçları olarak, yaşam becerileri ölçeği geliştirilmiş ve bu ölçekten
faydalanılarak yaşam becerileri gözlem formu hazırlanmıştır. Ayrıca,
öğrencilerin kendilerini yaşam becerileri açısından değerlendirmesi için
öz-değerlendirme formları kullanılarak yaşam becerileri gözlem formu verileri
desteklenmeye çalışılmıştır. Uygulama sırasında sınıfa üç kamera
yerleştirilerek başarı seviyelerine göre seçilen 9 öğrencinin yaşam becerileri
gelişimi derinlemesine incelenmiştir. Verilerin analizinde, gözlem formunun
nicel verileri frekanslandırılmış, öz- değerlendirme formunun nitel verileri
ise betimsel analiz tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmanın
sonucunda, iletişim ve takım çalışması becerilerindeki gelişme ve öğrenci
seviyeleri arasında bir ilişki bulunmazken bu becerilerde her öğrenci
seviyesinde iyileşme sağlandığı belirlenmiştir. Karar verme becerisinde ise, üst
seviye öğrencilerin başlangıç düzeylerinin çok değişmediği bu becerinin orta ve
alt seviyedeki öğrencilerde gelişim sağladığı görülmüştür. Liderlik becerisinde,
başarı seviyesi ile beceri düzeyi arasında bağıntı bulunmuştur. Başarı seviyesi
arttıkça liderlik becerisi düzeyi de artmaktadır. Bu bağlamda, üst ve orta
seviye öğrencileri başlangıçta da iyi ortalamaya sahip olduklarından liderlik
becerilerinde fark edilir bir gelişme yaşanmasa da, tekniğin alt seviye
öğrencilerde liderlik becerilerini geliştirdiği ortaya çıkarılmıştır. Öz-değerlendirme
bulguları sayesinde becerilerdeki gelişimlerin yönü yorumlanmış ve elde edilen
temaların yaşam becerilerin alt boyutlarına eklenmesi önerilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 20, 2019 |
Published in Issue | Year 2019Volume: 8 Issue: 4 |