Bu çalışmanın amacı 4. sınıfa devam eden fen
bilgisi öğretmen adaylarının (N=53) 2017 Fen Bilimleri dersi öğretim programı
(3.-8. Sınıf) içerisinde yer alan ve sosyobilimsel konuları içeren kazanımlar
çerçevesinde infografiklerin kullanılabilirliğine yönelik görüşlerini
incelemektir. Bu çalışmada durum çalışması ve doküman analizi kullanıldı. Bu çalışma
2017 - 2018 akademik yılı güz dönemi içerisinde Öğretim Teknolojileri ve
Materyal Geliştirme Dersi kapsamında araştırmacılar tarafından yürütüldü.
Çalışmada ilk 7 hafta için öncelikle materyal geliştirme ve materyal hazırlama
(poster, afiş, vb.) süreçleri öğretildi ve daha sonra bir ara sınav yapıldı. Bu
yapılan ara sınavın sonuçlarına göre fen bilgisi öğretmen adaylarının materyal
geliştirmeye yönelik bilgilerinin yüksek seviyede olduğu görüldü ve bundan
dolayı daha sonrasında materyal hazırlama süreçleri (5 hafta) gerçekleştirildi.
Veri toplamak için araştırmacılar tarafından hazırlanan ve 5 tam yapılandırılmış
sorudan oluşan bir form kullanıldı. Sonuçlar bize fen bilgisi öğretmen
adaylarının böyle bir uygulama ve program içerisinde ilk kez yer aldığını
göstermektedir. Sonuçlar ile ilgili olarak, özellikle çarpıcı görsel unsurların
(simgeler, grafikler, fotoğraflar vb.) infografikler içerisine dahil
edilmesinin o infografiklerin kullanılabilirliğine önemli ölçüde katkıda
bulunduğunu açıkça söylemek mümkündür. Bu çalışmada dikkati çeken en önemli
sonuçlardan bir diğeri ise fen bilgisi öğretmen adayları tarafından
infografiklerin kullanımı ile özellikle sağlık ve ülke yararı gibi konuların
farkındalığının oluşturulabileceğinin vurgulanmasıdır.
İnfografik Fen bilgisi öğretmen adayı Öğretmen eğitimi Eğitim teknolojisi Sosyobilimsel konular
The aim of this study is to examine the views
of 4th-grade pre-service science teachers (N=53) on the usability of
infographics within the framework of learning outcomes that are included in the
2017 Science curriculum (3-8 grade) and that contain socio-scientific issues.
In the study, case study and the document analysis was used. The study was
carried out within the scope of the Instructional Technologies and Material
Development Course by researchers in the fall term of the 2017 - 2018 academic
year. In the study the processes of material development and material
preparation (posters, banners, etc.) were taught for the first 7 weeks and a
midterm exam was held afterwards. As a result of this exam, material
development knowledge of participants were found to be at a high level and then
material preparation processes (5 weeks) were carried out. A form consisting of
5 structured questions prepared by the researchers was used to gather data.
Inductive analysis technique was used on the data collected in the study. The
results indicate that pre-service science teachers are involved in such an
application and program for the first time. Regarding with the results, it is
possible to say that the inclusion of particularly striking visual elements
(icons, graphics, photos, etc.) contributes significantly to the usability of
infographics. In this research one of the important result is that it is particularly
emphasized by pre-service science teachers in order to raise awareness of
issues such as health and country benefits with the using infographics.
Infographic Pre-service science teacher Teacher education Educational technology Socioscientific issues
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019Volume: 8 Issue: 1 |