Araştırmanın
amacı, ortaokul 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin eşitlik ve denklem alt öğrenme
alanına yönelik kavram yanılgılarının belirlenmesidir. Araştırmanın
örneklemini, 154 ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada durum
çalışması yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak, eşitlik ve denklem
konusuna ilişkin literatürde var olan kavram yanılgıları ve ortaokul matematik
dersi öğretim programı eşitlik ve denklem alt öğrenme alanındaki kazanımlar
dikkate alınarak geliştirilen 10 soruluk bilgi testi kullanılmıştır. Veriler
betimsel olarak analiz edilmiştir. Bu bağlamda öğrencilerin çözümleri doğru,
yanlış, boş ve kavram yanılgısı olmak üzere dört kategoride incelenmiştir.
Öğrencilerin aynı hatayı tekrar etmeleri, birbirlerine benzer bir yanılgıya
düşmüş olmaları ve alan yazında ifade edilen kavram yanılgılarına sahip
olmaları dikkate alınarak yanlış ve kavram yanılgısı kategorileri ayırt
edilmiştir. Ardından kavram yanılgısı kategorisinde bulunan cevaplar detaylı
olarak incelenerek hataların ilişkili olabileceği nedenler üzerinde
durulmuştur. Araştırmanın sonucunda, kavram yanılgıları açısından; öğrencilerin
en fazla değişkenler birbirinden her
zaman farklıdır; en az cebirde
parantezlerin önemini dikkate almama şeklindeki kavram yanılgısına sahip oldukları
belirlenmiştir. Ayrıca değişkenler arası
kat ilişkisini oluşturamama kavram yanılgısı hem denklem kurma hem de
denklem çözme kazanımında ortaya çıkmaktadır. Sınıf düzeyi açısından ise; 7.
sınıf öğrencilerinin 8. sınıf öğrencilerinden daha fazla kavram yanılgısına
sahip oldukları tespit edilmiştir.
This study aim to investigate the
misconceptions that secondary school 7th and 8th graders have about the sub-learning areas of the equality and
equation topics. The sample of the research consists of 154 secondary school
students. The study adopted case study as its research methodology. The data
collection tool was a knowledge test including 10 items, developed considering
the misconceptions about equality and equation found in the literature, the
acquisitions in the sub-learning areas of the equality and equation listed in
the curriculum for secondary school mathematics. The data were analyzed
descriptively. In this context, the responses of the students were analyzed
under four headings: correct, incorrect, empty and misconception. The incorrect
and misconception categories were distinguished considering the frequency of
the same mistake, similarity in misconceptions that the students have and those
already identified in the literature. Then, the responses stated in the
category of misconception were analyzed in detail and focused on the possible
reasons related to the mistakes. At the end of the research, it was found that
the most frequent misconception was that the variables are always different,
while the least frequent one was the significance of the parentheses in algebra
least. In addition, the misconception of inability to create inter-variable
correlation came forward both in the acquisition of establishing equation and
in solving equation processes. It was found that the 7th graders have
more misconceptions than the 8th graders when compared in terms of the class level.
Journal Section | Research Article |
---|---|
Authors | |
Publication Date | January 11, 2018 |
Published in Issue | Year 2017Volume: 6 Issue: 4 |