Bu araştırmanın amacı, farklı sınıf düzeylerinde bulunan sınıf öğretmenliği lisans programı öğrencilerinin temel kimya kavramlarına ilişkin başarı düzeylerinin belirlenmesidir. Araştırma tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemi, 2015-2016 eğitim-öğretim yılı güz döneminde Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde sınıf öğretmenliği lisans programında öğrenim görmekte olan birinci sınıf düzeyinde 89, ikinci sınıf düzeyinde 107, üçüncü sınıf düzeyinde 104 ve dördüncü sınıf düzeyinde 96 olmak üzere toplam 396 öğrenciden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak Demircioğlu, Demircioğlu ve Ayas (2004) tarafından geliştirilen temel kimya kavramları başarı testi kullanılmıştır. 25 sorudan oluşan başarı testinin KR-20 güvenirlik katsayısı 0.84 olarak hesaplanmıştır. Test soruları 4 uzman öğretim elemanından oluşan bir komisyona incelettirilerek soruların geçerliği sağlanmıştır. Veriler SPSS 21.0 istatistik paket programı ile çözümlenmiştir. Verilerin analizinde tek yönlü ANOVA ve çoklu karşılaştırma testlerinden Scheffe testi uygulanmıştır. Bulgulara göre, üçüncü sınıf öğrencilerinin başarı testi puanlarıyla; birinci, ikinci ve dördüncü sınıf öğrencilerinin puanları arasında üçüncü sınıf öğrencilerinin lehine istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu tespit edilmiştir. Buna ek olarak, dördüncü sınıf öğrencilerinin puanlarıyla; birinci ve ikinci sınıf öğrencilerinin puanları arasında dördüncü sınıf öğrencilerinin lehine anlamlı bir fark olduğu belirlenmiştir. Birinci ve ikinci sınıf öğrencilerinin puanları arasındaki farkın ise istatistiksel olarak anlamlı olmadığı görülmüştür.
The purpose of this research is to determine the level of success’ relating to basic chemistry
concepts elementary teaching degree program students in different grade levels. The
research was carried out in the survey model. Sample of the study consists of 396 students
who were studying in elementary teaching degree in the Faculty of Education 2015-2016
academic year fall semester. As data collection tool the achievement test relating basic
chemistry concepts was used developed by Demircioğlu, Demircioğlu and Ayas (2004).
Achievement test was consisting of 25 questions. The tests’ KR-20 reliability coefficient was
calculated as 0.84. The validity of the test questions are provided by evaluating commission
consisting of four expert academicians. Data were analyzed by one-way ANOVA and
Scheffe test. According to the findings, there have been found to be a statistically significant
difference between the achievement test scores of third graders; first, second and fourth
grade students in favor of third grade students. In addition, with scores of fourth graders; it
was determined that there was a significant difference in favor of fourth-grade students
score between the first and second grade students. The difference between the first and
second grade students' scores were found to be not statistically significant.
Other ID | JA43TA56FB |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015Volume: 4 Issue: 4 |