Türkiye 2023 yılı için Dünyanın ilk on ekonomisi arasına girmeyi hedeflemiştir. Bu hedefin gerçekleştirilmesinde bilgi ve teknoloji üretmesi şarttır. Dolayısıyla Bilim ve Teknoloji Yüksek Kurulu'nda alınan kararlar Türkiye'nin geleceği açısından önem taşımaktadır. Bu araştırmanın amacı, Bilim ve Teknoloji Yüksek Kurulu'nun (BTYK) 1989 -2014 yılları arasında yapmış olduğu toplantılarda, eğitim, teknoloji, bilim, sağlık ve
araştırma alanlarında aldığı kararları uygunluk analizi ile incelemektir. Buna bağlı olarak teknoloji, bilim, sağlık ve araştırma alanlarında alınan kararların neler olduğu, özelde ise eğitim alanında alınan kararların tartışılması araştırmanın diğer amacını oluşturmaktadır. Araştırmanın evrenini BTYK'nın 1989 - 2014 yılları arasında yapmış olduğu 27 toplantıda alınan kararlar oluşturmaktadır. Araştırmada karma yöntem kullanılmıştır. BTYK'nın kararları değerlendirildiğinde; eğitim ve teknoloji alanında alınan kararların daha çok, araştırma ve bilimle ilgili alınan kararların kısmen daha az, sağlıkla ilgili kararların ise yetersiz olduğu söylenebilir. Uygunluk analizi sonuçlarına göre, eğitim, teknoloji, bilim ve
araştırma alanlarında alınan kararların sistemli bir planlama dahilinde olmadığı ve yıllara göre dağınık yayıldığı görülmektedir. BTYK'nın bilim ve sağlık alanı ile çok az ilgilendiği ve bu yönde hedeflerinin sınırlı kaldığı araştırmanın başka bir bulgusudur.
Turkey’s aim for the year 2023 is to be among the top 10 economies of the world. To reach
this aim, it is of utmost importance to improve knowledge and technology. In this respect,
the decisions made by the Supreme Council for Science and Technology (SCST) play a
critical role in the future of Turkey. The aim of the current study is to examine the
decisions taken by the SCST on education, technology, science, health and research fields
during the meetings between the years 1989 and 2014 through conformity analysis. The
study also aims to determine what the decisions regarding technology, science, health, and
research fields are and to discuss, in particular, the decisions made with regard to
education. The sample of the study is composed of the decisions taken during 27 meetings
held by the SCST between the years 1989 and 2014. A mixed method research design was
employed in the study. When the decisions of the SCST are evaluated, it is seen that more
decisions were taken about education and technology; decisions on research and science
are relatively fewer; and decisions on health are inadequate. The correspondence analysis
revealed that the decisions on education, technology, science and research fields were not
carried out within a systematic plan and that they were unevenly distributed across the
years. Another finding of the study is that the SCST does not focus much on science and
health, and its objectives in this direction are limited.
Other ID | JA43FN46DR |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015Volume: 4 Issue: 4 |