Öğrenme sürecinde motivasyon kavramı önemli bir yer tutmaktadır. Bu önem, öğrencilerin zorlandığı Matematik dersinde daha da artmaktadır. Bu çalışmada ilkokul 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin Matematik dersindeki motivasyon düzeylerini belirlemeye yönelik bir ölçek geliştirilmesi amaçlanmıştır. Beşli likert tarzında hazırlanan ve 41 maddeden oluşan taslak ölçek 308 öğrenciye uygulanmıştır. Ölçeğin yapı geçerliliğini belirlemek için faktör analizi yapılmış ve analiz sonucunda faktör yük değerleri .52 ile .80 arasında değişen 14 madde ve toplam değişkenliğin % 50.07’sini açıklayan 3 faktör elde edilmiştir. Faktör analizi sonucunda maddeler içerik açısından incelenmiş birinci faktör Dışsal Motivasyon (α=.78); ikinci faktör Motivasyonsuzluk (α=.71) ve üçüncü faktör ise İçsel Motivasyon (α=.61) olarak adlandırılmıştır. Ayrıca asıl uygulamadan dört hafta sonra toplanan verilerle ölçeğin test-tekrar-test yöntemiyle güvenirliği hesaplanmıştır. Analiz sonucunca iki uygulamanın korelasyon değeri Dışsal Motivasyon faktörü için .71; Motivasyonsuzluk faktörü için .73; İçsel Motivasyon faktörü için .74 olarak hesaplanmıştır. Bu sonuçlar ölçeğin geçerlilik ve güvenirlik bakımından kabul edilebilir düzeyde olduğunu göstermektedir.
The concept of motivation in the learning process plays important. The importance is increasing in math, that students are forced. The objective of this paper is to develop a “Valid and Reliable Mathematic Motivation Scale for 3rd and 4th Grade Students”. In the development of the scale, initial items are prepared in terms of an expert opinion after the related mathematic motivation scale has been reviewed. The draf scale was administered to 308 students at 3 primary schools in Bursa. Factor analysis was conducted in order to determine the construct validity and the Cronbach-Alpha. Results show that the final 14 item-scale has 3 factors, and its items, in terms of total item correlation, changed between .52 and .80. Factors composing the scale are named as to the expressions in the items. Therefore, the first factor is named external motivation (α=.78), the second, without motivation (α=.71), the third internal motivation (α=.61), The amount of total variance explained by three factors was 50.07 %. In the repeated tests conducted on sample, the coefficiency of reliability for factor first (external motivaton) is .71, for second factor (without motivation) is .73 and, for third factor (internal motivation) is .74. These values show that the scale is a valid and reliable scale.
Other ID | JA43JN22US |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014Volume: 3 Issue: 2 |