Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının stres kaynaklarının belirlenmesinin amaçlandığı bu çalışmada “Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Stres Kaynakları Nelerdir?” problem cümlesi doğrultusunda; (i) Lisans eğitim-öğretim sürecine, (ii) Sosyal yaşama, (iii) Kişisel-aile yaşamına ve (iv) Staj sürecine ilişkin stres kaynakları nelerdir? alt problemlerine cevap aranmıştır. Nitel araştırma yaklaşımlarından olgubilim desenine sahip bu çalışmada yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Çalışma grubunu; 2013–2014 eğitim-öğretim yılında Siirt ve Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda öğrenim gören öğretmen adaylarından tipik durum örneklemeye uygun olarak belirlenen toplam 54 dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Toplanan veriler içerik analiz yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. İçerik analizi sürecinde veriler, her araştırmacı tarafından ayrı ayrı kodlanmış, daha sonra yapılan her kodlama karşılaştırılarak tespit edilen farklılıklar üçüncü bir uzmanın görüşüne başvurularak yeniden düzenlenmiştir. Çalışma sonunda, her iki üniversitede öğrenim gören sosyal bilgiler öğretmen adaylarının stres kaynaklarına ilişkin benzerliklerin yanı sıra farklılıkların olduğu tespit edilmiştir. Çalışma sonunda elde edilen bulgulardan hareketle önerilerde bulunulmuştur.
This study, which aims to identify sources of stress for Social Studies teacher candidates, answers to the following sub-problems were sought for: „What are the sources of stress related to (i) the teaching-learning process in undergraduate education, (ii) social life, (iii) personal - family life and (iv) the internship process?‟ regarding the problem statement “What are the sources of stress for Social Studies teacher candidates?” Among the qualitative research approaches, in this research phenomenologic design was used by semi-structured interview technique. The working group was included a total number of 54 fourth-grade students studying at the Department of Social Studies Teaching in Siirt University and Abant Izzet Baysal University in 2013 -2014 academic year. This group was determined in accordance with typical case sampling technique. The data obtained were analyzed using content analysis method. In the process of content analysis, data were encoded separately by each researcher; and differences determined after the comparison of these two coding were rearranged by reference to another expert's opinion. The results of the study revealed that there were both similarities as well as differences among social studies teacher candidates‟ sources of stress at both universities. Suggestions were made in line with the findings of the study.
Other ID | JA57AJ47GV |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014Volume: 3 Issue: 2 |