Bu çalışmanın amacı, akademisyenlerin karma yöntem kalite standartlarına yönelik farkındalıklarını çeşitli değişkenler açısından incelenmektir. Araştırmada tarama yöntemi tercih edilmiştir. Araştırmanın örneklemi, Türkiye’deki çeşitli üniversitelerde görev yapan 176 akademisyenden oluşmaktadır. Çalışmada araştırmacılar tarafından geliştirilen karma yöntem kalite standartlarına yönelik farkındalık anketi veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Anket aracılığıyla ulaşılan veriler ki-kare analiz tekniğiyle çözümlenmiştir. Analizler sonucunda elde edilen bulgulara göre akademisyenlerin karma yöntem kalite standartlarına yönelik farkındalık düzeylerinin genellikle yüksek olduğu saptanmıştır. Ayrıca karma yöntem bilgisine sahip olan, karma yöntemli çalışma yapan ve karma yönteme yönelik ders veya eğitim alan akademisyenlerin karma yöntem kalite standartlarına ilişkin farkındalıklarının bazı anket maddeleri açısından daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Ancak kıdem açısından akademisyenlerin farkındalığa yönelik puan ortalamalarının denk olduğu görülmüştür. Bu sonuçlardan hareketle, akademisyenlerin karma yöntemli çalışmaların uygulamaya yönelik hangi süreçlerinde daha büyük zorluklar yaşadıklarını tespit etmek için çalışmalar yapılabilir.
-
-
-
The aim of the study is to develop a questionnaire that validly and reliably determines the awareness levels of academicians toward mixed-method quality standards. In addition, in the study, aimed to investigate the awareness of academicians about mixed method quality standards in terms of various variables. In this context, the survey method was preferred in the study. The sample of the research consists of 174 academicians working at various universities in Turkey. In the study, the awareness questionnaire for mixed method quality standards developed by the researcher was used as a data collection tool. The data obtained through the relevant questionnaire were analyzed with independent samples t-test and ANOVA analysis techniques. According to the findings obtained as a result of the analysis was determined that the awareness levels of the academicians towards mixed method quality standards were generally high. In addition, it was determined that the awareness of the mixed method quality standards of the academicians who have mixed method knowledge, have research about mixed methods, and learn lessons or training on mixed methods is higher. However, in terms of seniority and degree, it was seen that the average score of the academicians for awareness was equivalent. Based on these results, studies can be conducted to determine in which processes of mixed-method studies academics have greater difficulties in practice.
-
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Specialist Studies in Education (Other) |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Project Number | - |
Publication Date | September 28, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 |
e-ISSN: 2147-1606