Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Dijital Hikâyelerle Desteklenen 5E Modeli Uygulamalarının Dijital Okuryazarlık, Eleştirel Düşünme ve Fen Başarısına Etkisi

Yıl 2025, Cilt: 14 Sayı: 3, 745 - 754, 29.09.2025
https://doi.org/10.30703/cije.1647724

Öz

Bu çalışmanın amacı, fen bilimleri dersinde ışığın yayılması ünitesinin işlenmesinde dijital hikayelerle desteklenen 5E öğretim modelinin öğrencilerin dijital okuryazarlık, eleştirel düşünme ve fen başarıları üzerindeki etkisini ortaya çıkarmaktır. Araştırmanın yöntemi, öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel desendir. Araştırma İç Anadolu Bölgesi'ndeki bir ortaokulun beşinci sınıflarında öğrenim gören iki farklı şubede gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın bağımlı değişkenlerini ölçmek için 10-12 Yaş Dijital Okuryazarlık Ölçeği, Eleştirel Düşünme Gücü Ölçeği ve Işığın Yayılması Fen Başarı Testi kullanılmıştır. Deney grubunda dijital hikayelerle desteklenen 5E modeli kullanılırken, kontrol grubunda dersler mevcut öğretim programına göre işlenmiştir. Araştırma, öntest ve sontest verilerinin de toplandığı haftalarla birlikte 8 hafta sürmüştür. Toplanan verilerin kontrolü sonrasında dağılımın normallik şartını sağladığı tespit edilmiş ve analiz için MANOVA kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçları, çalışma sonunda deney grubundaki öğrencilerin dijital okuryazarlık, eleştirel düşünme gücü ve akademik başarılarının kontrol grubuna göre anlamlı düzeyde farklılaştığını göstermiştir. Dijital okuryazarlık ve eleştirel düşünme gücündeki artış oldukça belirginken fen başarısındaki artışın daha sınırlı olduğu tespit edilmiştir. Bu bulgular, dijital hikayelerle desteklenen 5E modelinin, fen bilimleri derslerinde öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerini geliştirmede etkili olduğunu göstermektedir. Fen eğitiminde dijital hikayelerin kullanımının yaygınlaştırılması ve öğrencilerin aktif katılımını sağlayacak etkinliklerin artırılması önerilmektedir.

Etik Beyan

Bu çalışmanın etik kurul izin belgesi 31.12.2021 tarih ve 2021-1047 sayısı ile Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Etik Kurulu’ndan alınmıştır.

Kaynakça

  • Akgül, G. D., & Çolak, N. (2022). Evaluation of story-style analogies developed for the concepts of DNA, Gene and Chromosome. International Journal of Field Education Researches, 3(1), 1-23. https://doi.org/10.54971/synergy.1109208
  • Bahadır, F., & Dikmen, M. (2022). The effect of 5E learning Model on students’ academic achievement: A meta-analysis study. İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(4), 532-552.
  • Benmayor, R. (2008). Digital storytelling as a signature pedagogy for the new humanities. Arts and Humanities in Higher Education, 7(2), 188-204. https://doi.org/10.1177/1474022208088648
  • Bilgiç, H. G., Duman, D., & Seferoğlu, S. S. (2011 February). Dijital yerlilerin özellikleri ve çevrimiçi ortamların tasarlanmasındaki etkileri. Academic Informatics Conference, February 2-4, Malatya, Türkiye. Bozdoğan, A. E., & Yalçın, N. (2005). İlköğretim 6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin fen bilgisi dersindeki fizik konularına karşı tutumları. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 241-247.
  • Buckingham, D. (2010). Defining digital literacy: What do young people need to know about digital media? Nordic Journal of Digital Literacy, 4(1), 21-34.
  • Bybee, R. W., Taylor, J. A., Gardner, A., Van Scotter, P., Powell, J. C., Westbrook, A., & Landes, N. (2006). The BSCS 5E instructional model: Origins and effectiveness. Biological Sciences Curriculum Study.
  • Dewey, J. (2024). Democracy and education. Columbia University Press.
  • Ennis, R. H. (2011). The nature of critical thinking: An outline of critical thinking dispositions and abilities. Inquiry: Critical Thinking Across the Disciplines, 26(1), 4-18. https://doi.org/10.5840/inquiryctnews20112613
  • Facione, P. A. (2011). Think critically. Pearson Education.
  • Field, A. (2018). Discovering statistics using IBM SPSS statistics (5th ed.). Sage.
  • Ganajova, M., Sotakova, I., Lukač, S., Ješkova, Z., Jurkova, V., & Orosova, R. (2021). Formative assessment as a tool to enhance the development of inquiry skills in science education. Journal of Baltic Science Education, 20(2), 204-222. https://doi.org/10.33225/jbse/21.20.204
  • Dönel Akgül, G., Geçikli, E., & Doğan, L. (2017). Fen eğitiminde hikayelendirme tekniği ile kavram öğretimine bir aksiyon örneği. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(11), 246-274.
  • Greenhow, C., & Robelia, B. (2009). Old communication, new literacies: Social network sites as social learning resources. Journal of Computer-Mediated Communication, 14(4), 1130-1161. https://doi.org/10.1111/j.1083-6101.2009.01484.x
  • Gülen, S. (2019). Development of critical thinking skills scale for science lesson. European Journal of Education Studies, 6(4), 161-179.
  • Gürbüz, N. (2023). 5E modeli ile hazırlanan dijital hikaye uygulamalarının başarı, eleştirel düşünme ve dijital okuryazarlık becerilerine etkisi. (Tez No. 836253) [Yüksek Lisans tezi, Pndokuz Mayıs Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Hair, J. F., Black, W. C., Babin, B. J., & Anderson, R. E. (2020). Multivariate data analysis (8th ed.). Pearson.
  • Hasançebi, F., & Baydaş, Ö. (2020). Fen bilgisi öğretmen adaylarının bilişim teknolojileri eğitimlerinin 5E ders planı uygulamalarına yansıması. Eğitim Teknolojisi Kuram Ve Uygulama, 10(2), 427-451. https://doi.org/10.17943/etku.667304
  • Hobbs, R. (2010). Digital and media literacy: A plan of action. The Aspen Institute.
  • Hung, C. M., Hwang, G. J., & Huang, I. (2012). A project-based digital storytelling approach for improving students' learning motivation, problem-solving competence, and learning achievement. Educational Technology & Society, 15(4), 368-379.
  • Irak, M. (2019). 5. sınıf fen bilimleri dersi ışığın yayılması ünitesine yönelik STEM uygulamalarının akademik başarı ve STEM'e karşı tutum üzerine etkisinin incelenmesi. Yükek lisans tezi, Kocaeli Üniversitesi, Türkiye.
  • Johnson, A. B., & Lee, C. (2023). Enhancing the 5E model with digital storytelling: A case study on middle school science education. Journal of Educational Technology Research, 51(4), 789-805. https://doi.org/10.1080/15391523.2023.2196063
  • Jonassen, D. H. (2011). Learning to solve problems: A handbook for designing problem-solving learning environments. Routledge.
  • Karaşah Çakıcı, Ş., & Yaman, S. (2023). Fen eğitiminde öğrenme döngüsü modeli üzerine yapılan çalışmaların analizi: Bir meta-sentez çalışması. Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(3), 639-664. https://doi.org/10.38151/akef.2023.76
  • Karatay, R., Timur, S., & Timur, B. (2013). 2005 ve 2013 yılı fen dersi öğretim programlarının karşılaştırılması. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15, 233-264. https://doi.org/10.14520/adyusbd.709
  • Karplus, R., & Thier, H. D. (1967). A new look at elementary school science: Science curriculum improvement study. Rand McNally.
  • Kasap, B., & Say, S. (2023). Fen öğretiminde dijital öykü kullanımının öğrencilerin fen dersine yönelik tutumlarına, dijital okuryazarlık seviyelerine ve eleştirel düşünme becerilerine etkisi. Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 7(1), 84-96. https://doi.org/10.38015/sbyy.1284562
  • Kellner, D., & Share, J. (2007). Critical media literacy, democracy, and the reconstruction of education. Educational Studies, 43(1), 1-16. https://doi.org/10.1080/00131940701309008
  • Korucu, A. T. (2020). Fen eğitiminde kullanılan dijital hikâyelerin öğretmen adaylarının akademik başarısı, sayısal yetkinlik durumları ve sorgulama becerileri üzerindeki Etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28(1), 352-370. https://doi.org/10.24106/kefdergi.3617
  • Korukluoğlu, P., & Yucel-Toy, B. (2022). Digital storytelling in online elementary science education: A case study on science and technology club activities. International Journal of Science Education, 44(17), 2541–2564. https://doi.org/10.1080/09500693.2022.2138727
  • Martin, D. J. (2000). Elementary science methods: A constructivist approach. Wadsworth/Thomson Learning
  • MEB. (2013). İlköğretim kurumları (ilkokullar ve ortaokullar) fen bilimleri dersi (ilkokul ve ortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar) öğretim programı. Milli Eğitim Bakanlığı, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara.
  • MEB. (2014, 26 Temmuz). Milli Eğitim Bakanlığı okul öncesi eğitim ve ilköğretim kurumları yönetmeliği. Resmi Gazete, No: 29072.
  • MEB. (2018). Fen bilimleri dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). Milli Eğitim Bakanlığı, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara.
  • MEB. (2024). Fen bilimleri dersi öğretim programı (3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar) Türkiye yüzyılı maarif modeli. Milli Eğitim Bakanlığı, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara.
  • Metin, E. (2018). Eğitimde teknoloji kullanımında öğretmen eğitimi: Bir durum çalışması. Journal of STEAM Education, 1(1), 79-103.
  • Pala, S.M., & Başıbüyük, A. (2020). 10-12 yaş grubu öğrencileri için dijital okuryazarlık olçeği geliştirme çalışması. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 14(33), 542-565. https://doi.org/10.29329/mjer.2020.272.25
  • Reis, C., Pereira, C., & Coelho, H. (2017). Digital storytelling and critical thinking: A systematic mapping review. Computers & Education, (113), 245-259. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2017.06.009
  • Robin, B. R. (2008). Digital storytelling: A powerful technology tool for the 21st-century classroom. Theory into Practice, 47(3), 220-228. https://doi.org/10.1080/00405840802153916
  • Sadik, A. (2008). Digital storytelling: A meaningful technology-integrated approach for engaged student learning. Educational Technology Research and Development, 56(4), 487-506. https://doi.org/10.1007/s11423-008-9091-8
  • Salcı, E., & Aydın, A. (2021). Ortaokul öğrencilerinin evrensel fen okuryazarlık düzeyleri. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, (10), 202-219. https://doi.org/10.21733/ibad.879341
  • Smith, J. A., Brown, K. L., & Davis, R. T. (2023). The role of emotional engagement in science storytelling: A meta-analysis. Journal of Science Education and Technology, 32(2), 145-160. https://doi.org/10.1007/s10956-023-10045-1
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2019). Using multivariate statistics (7th ed.). Pearson.
  • Tatlı, Z., & Akbulut, H. İ. (2017). Öğretmen adaylarının alanda teknoloji kullanımına yönelik yeterlilikleri. Ege Eğitim Dergisi 18(1), 31-55. https://doi.org/10.12984/egeefd.328375
  • Tsai, C. W. (2018). How digital storytelling impacts students' learning outcomes in elementary school. Educational Technology & Society, 21(4), 142-150. https://doi.org/10.29329/epasr.2020.334.22
  • Wang, S., & Zhan, H. (2010). Enhancing teaching and learning with digital storytelling. International Journal of Information and Communication Technology Education, 6(2), 76-87. https://doi.org/10.4018/jicte.2010040107
  • Yaman, S. (2018). Fen eğitiminde yaygın kullanılan öğrenme ve öğretme modelleri. Eds. A. Tekbıyık ve G. Çakmakcı, Fen bilimleri öğretimi ve STEM etkinlikleri, (s. 17-39), Nobel Yayıncılık.
  • Yang, Y. T. C., & Wu, W. C. I. (2012). Digital storytelling for enhancing student academic achievement, critical thinking, and learning motivation: A year‐long experimental study. Computers and Education, 59(2), 339-352. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2011.12.012
  • Yıldız, E., & Arıkan, S. (2022). The multi-complementary approach to the effect of context-based learning practices on retention. Education and Science, 47(212), 321-340. https://doi.org/10.15390/EB.2022.11245
  • Yıldız, K., & Yıldırım, M. (2023). Fen bilimleri öğretmenlerinin öğrenme ve öğretme sürecinde teknolojinin entegre edilmesi hakkında görüşlerinin belirlenmesi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 57, 260-281. https://doi.org/10.15285/maruaebd.1142120.

The Effect of 5E Model Applications Supported by Digital Stories on Digital Literacy, Critical Thinking, and Science Achievement

Yıl 2025, Cilt: 14 Sayı: 3, 745 - 754, 29.09.2025
https://doi.org/10.30703/cije.1647724

Öz

This study aimed to reveal the effect of the 5E teaching model supported by digital storytelling on students' digital literacy, critical thinking, and science achievement in processing the diffusion of light units in science courses. The study used a quasi-experimental design with a pretest-posttest control group. The study was conducted in two different fifth-grade classes at a middle school in Central Anatolia. The 10-12 Age Digital Literacy Scale, Critical Thinking Power Scale, and Diffusion of Light Science Achievement Test were used to measure the dependent variables. The researchers applied the 5E model enriched with digital stories in the experimental group, while in the control group, they conducted the lessons following the existing curriculum. The study spanned 8 weeks, including the periods during which the researchers collected pretest and posttest data. After the researchers controlled the collected data, they determined that the distribution met the normality condition and employed MANOVA for analysis. The study's results showed that at the end of the study, the students in the experimental group's digital literacy, critical thinking power, and academic achievement differed significantly from those of the control group. While the increase in digital literacy and critical thinking skills was quite significant, the researchers observed that the rise in science achievement remained more limited than the other outcomes. These results suggest that the 5E model, supported by digital storytelling, effectively develops students' higher-order thinking skills in science courses.

Kaynakça

  • Akgül, G. D., & Çolak, N. (2022). Evaluation of story-style analogies developed for the concepts of DNA, Gene and Chromosome. International Journal of Field Education Researches, 3(1), 1-23. https://doi.org/10.54971/synergy.1109208
  • Bahadır, F., & Dikmen, M. (2022). The effect of 5E learning Model on students’ academic achievement: A meta-analysis study. İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(4), 532-552.
  • Benmayor, R. (2008). Digital storytelling as a signature pedagogy for the new humanities. Arts and Humanities in Higher Education, 7(2), 188-204. https://doi.org/10.1177/1474022208088648
  • Bilgiç, H. G., Duman, D., & Seferoğlu, S. S. (2011 February). Dijital yerlilerin özellikleri ve çevrimiçi ortamların tasarlanmasındaki etkileri. Academic Informatics Conference, February 2-4, Malatya, Türkiye. Bozdoğan, A. E., & Yalçın, N. (2005). İlköğretim 6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin fen bilgisi dersindeki fizik konularına karşı tutumları. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 241-247.
  • Buckingham, D. (2010). Defining digital literacy: What do young people need to know about digital media? Nordic Journal of Digital Literacy, 4(1), 21-34.
  • Bybee, R. W., Taylor, J. A., Gardner, A., Van Scotter, P., Powell, J. C., Westbrook, A., & Landes, N. (2006). The BSCS 5E instructional model: Origins and effectiveness. Biological Sciences Curriculum Study.
  • Dewey, J. (2024). Democracy and education. Columbia University Press.
  • Ennis, R. H. (2011). The nature of critical thinking: An outline of critical thinking dispositions and abilities. Inquiry: Critical Thinking Across the Disciplines, 26(1), 4-18. https://doi.org/10.5840/inquiryctnews20112613
  • Facione, P. A. (2011). Think critically. Pearson Education.
  • Field, A. (2018). Discovering statistics using IBM SPSS statistics (5th ed.). Sage.
  • Ganajova, M., Sotakova, I., Lukač, S., Ješkova, Z., Jurkova, V., & Orosova, R. (2021). Formative assessment as a tool to enhance the development of inquiry skills in science education. Journal of Baltic Science Education, 20(2), 204-222. https://doi.org/10.33225/jbse/21.20.204
  • Dönel Akgül, G., Geçikli, E., & Doğan, L. (2017). Fen eğitiminde hikayelendirme tekniği ile kavram öğretimine bir aksiyon örneği. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(11), 246-274.
  • Greenhow, C., & Robelia, B. (2009). Old communication, new literacies: Social network sites as social learning resources. Journal of Computer-Mediated Communication, 14(4), 1130-1161. https://doi.org/10.1111/j.1083-6101.2009.01484.x
  • Gülen, S. (2019). Development of critical thinking skills scale for science lesson. European Journal of Education Studies, 6(4), 161-179.
  • Gürbüz, N. (2023). 5E modeli ile hazırlanan dijital hikaye uygulamalarının başarı, eleştirel düşünme ve dijital okuryazarlık becerilerine etkisi. (Tez No. 836253) [Yüksek Lisans tezi, Pndokuz Mayıs Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Hair, J. F., Black, W. C., Babin, B. J., & Anderson, R. E. (2020). Multivariate data analysis (8th ed.). Pearson.
  • Hasançebi, F., & Baydaş, Ö. (2020). Fen bilgisi öğretmen adaylarının bilişim teknolojileri eğitimlerinin 5E ders planı uygulamalarına yansıması. Eğitim Teknolojisi Kuram Ve Uygulama, 10(2), 427-451. https://doi.org/10.17943/etku.667304
  • Hobbs, R. (2010). Digital and media literacy: A plan of action. The Aspen Institute.
  • Hung, C. M., Hwang, G. J., & Huang, I. (2012). A project-based digital storytelling approach for improving students' learning motivation, problem-solving competence, and learning achievement. Educational Technology & Society, 15(4), 368-379.
  • Irak, M. (2019). 5. sınıf fen bilimleri dersi ışığın yayılması ünitesine yönelik STEM uygulamalarının akademik başarı ve STEM'e karşı tutum üzerine etkisinin incelenmesi. Yükek lisans tezi, Kocaeli Üniversitesi, Türkiye.
  • Johnson, A. B., & Lee, C. (2023). Enhancing the 5E model with digital storytelling: A case study on middle school science education. Journal of Educational Technology Research, 51(4), 789-805. https://doi.org/10.1080/15391523.2023.2196063
  • Jonassen, D. H. (2011). Learning to solve problems: A handbook for designing problem-solving learning environments. Routledge.
  • Karaşah Çakıcı, Ş., & Yaman, S. (2023). Fen eğitiminde öğrenme döngüsü modeli üzerine yapılan çalışmaların analizi: Bir meta-sentez çalışması. Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(3), 639-664. https://doi.org/10.38151/akef.2023.76
  • Karatay, R., Timur, S., & Timur, B. (2013). 2005 ve 2013 yılı fen dersi öğretim programlarının karşılaştırılması. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15, 233-264. https://doi.org/10.14520/adyusbd.709
  • Karplus, R., & Thier, H. D. (1967). A new look at elementary school science: Science curriculum improvement study. Rand McNally.
  • Kasap, B., & Say, S. (2023). Fen öğretiminde dijital öykü kullanımının öğrencilerin fen dersine yönelik tutumlarına, dijital okuryazarlık seviyelerine ve eleştirel düşünme becerilerine etkisi. Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 7(1), 84-96. https://doi.org/10.38015/sbyy.1284562
  • Kellner, D., & Share, J. (2007). Critical media literacy, democracy, and the reconstruction of education. Educational Studies, 43(1), 1-16. https://doi.org/10.1080/00131940701309008
  • Korucu, A. T. (2020). Fen eğitiminde kullanılan dijital hikâyelerin öğretmen adaylarının akademik başarısı, sayısal yetkinlik durumları ve sorgulama becerileri üzerindeki Etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28(1), 352-370. https://doi.org/10.24106/kefdergi.3617
  • Korukluoğlu, P., & Yucel-Toy, B. (2022). Digital storytelling in online elementary science education: A case study on science and technology club activities. International Journal of Science Education, 44(17), 2541–2564. https://doi.org/10.1080/09500693.2022.2138727
  • Martin, D. J. (2000). Elementary science methods: A constructivist approach. Wadsworth/Thomson Learning
  • MEB. (2013). İlköğretim kurumları (ilkokullar ve ortaokullar) fen bilimleri dersi (ilkokul ve ortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar) öğretim programı. Milli Eğitim Bakanlığı, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara.
  • MEB. (2014, 26 Temmuz). Milli Eğitim Bakanlığı okul öncesi eğitim ve ilköğretim kurumları yönetmeliği. Resmi Gazete, No: 29072.
  • MEB. (2018). Fen bilimleri dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). Milli Eğitim Bakanlığı, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara.
  • MEB. (2024). Fen bilimleri dersi öğretim programı (3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar) Türkiye yüzyılı maarif modeli. Milli Eğitim Bakanlığı, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara.
  • Metin, E. (2018). Eğitimde teknoloji kullanımında öğretmen eğitimi: Bir durum çalışması. Journal of STEAM Education, 1(1), 79-103.
  • Pala, S.M., & Başıbüyük, A. (2020). 10-12 yaş grubu öğrencileri için dijital okuryazarlık olçeği geliştirme çalışması. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 14(33), 542-565. https://doi.org/10.29329/mjer.2020.272.25
  • Reis, C., Pereira, C., & Coelho, H. (2017). Digital storytelling and critical thinking: A systematic mapping review. Computers & Education, (113), 245-259. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2017.06.009
  • Robin, B. R. (2008). Digital storytelling: A powerful technology tool for the 21st-century classroom. Theory into Practice, 47(3), 220-228. https://doi.org/10.1080/00405840802153916
  • Sadik, A. (2008). Digital storytelling: A meaningful technology-integrated approach for engaged student learning. Educational Technology Research and Development, 56(4), 487-506. https://doi.org/10.1007/s11423-008-9091-8
  • Salcı, E., & Aydın, A. (2021). Ortaokul öğrencilerinin evrensel fen okuryazarlık düzeyleri. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, (10), 202-219. https://doi.org/10.21733/ibad.879341
  • Smith, J. A., Brown, K. L., & Davis, R. T. (2023). The role of emotional engagement in science storytelling: A meta-analysis. Journal of Science Education and Technology, 32(2), 145-160. https://doi.org/10.1007/s10956-023-10045-1
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2019). Using multivariate statistics (7th ed.). Pearson.
  • Tatlı, Z., & Akbulut, H. İ. (2017). Öğretmen adaylarının alanda teknoloji kullanımına yönelik yeterlilikleri. Ege Eğitim Dergisi 18(1), 31-55. https://doi.org/10.12984/egeefd.328375
  • Tsai, C. W. (2018). How digital storytelling impacts students' learning outcomes in elementary school. Educational Technology & Society, 21(4), 142-150. https://doi.org/10.29329/epasr.2020.334.22
  • Wang, S., & Zhan, H. (2010). Enhancing teaching and learning with digital storytelling. International Journal of Information and Communication Technology Education, 6(2), 76-87. https://doi.org/10.4018/jicte.2010040107
  • Yaman, S. (2018). Fen eğitiminde yaygın kullanılan öğrenme ve öğretme modelleri. Eds. A. Tekbıyık ve G. Çakmakcı, Fen bilimleri öğretimi ve STEM etkinlikleri, (s. 17-39), Nobel Yayıncılık.
  • Yang, Y. T. C., & Wu, W. C. I. (2012). Digital storytelling for enhancing student academic achievement, critical thinking, and learning motivation: A year‐long experimental study. Computers and Education, 59(2), 339-352. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2011.12.012
  • Yıldız, E., & Arıkan, S. (2022). The multi-complementary approach to the effect of context-based learning practices on retention. Education and Science, 47(212), 321-340. https://doi.org/10.15390/EB.2022.11245
  • Yıldız, K., & Yıldırım, M. (2023). Fen bilimleri öğretmenlerinin öğrenme ve öğretme sürecinde teknolojinin entegre edilmesi hakkında görüşlerinin belirlenmesi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 57, 260-281. https://doi.org/10.15285/maruaebd.1142120.
Toplam 49 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Fen Bilgisi Eğitimi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Neslihan Gürbüz 0009-0002-4877-0314

Süleyman Yaman 0000-0001-5152-4945

Erken Görünüm Tarihi 28 Eylül 2025
Yayımlanma Tarihi 29 Eylül 2025
Gönderilme Tarihi 26 Şubat 2025
Kabul Tarihi 10 Haziran 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 14 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Gürbüz, N., & Yaman, S. (2025). Dijital Hikâyelerle Desteklenen 5E Modeli Uygulamalarının Dijital Okuryazarlık, Eleştirel Düşünme ve Fen Başarısına Etkisi. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 14(3), 745-754. https://doi.org/10.30703/cije.1647724

e-ISSN: 2147-1606