Armoni eğitimi; öğrencilerin birlikte tınlayan seslerin birbirleriyle olan ilişkilerini anlamalarını, çözümlemelerini ve yeri geldiğinde eserler üzerinde pratiğe dökerek yorumlamalarını sağlayabilmeyi amaçlayan, müzik eğitiminin önemli yapı taşlarından biridir. Çokseslilik duygusunu geliştirmek, eser analizi yapabilmek, eserleri iyi özümseyebilmek gibi önemli becerilerin geliştirilmesi ise armoni eğitiminin genel hedefleridir. Müzik eğitimi bölümlerinde armoni eğitimi; klasik dört sesli koral şeklinde, soprano veya bass üzerinden uygulanan çalışmalar olarak gerçekleştirilmektedir. Öğrenme sürecinde izlenen bu yol kısmen kompozisyon bölümlerindeki yaklaşımlar ve materyallerle aynıdır. Ancak ders sayısı, hedef ve kazanımlar gibi bölümler arası çevresel faktörlerdeki farklılıklar, metodolojik olarak benzer uygulamaların gerçekleştirilmesini teoride mümkün, uygulamada ise imkânsız hale getirmektedir. Buradan yola çıkarak bu çalışmada; eğitim fakülteleri müzik eğitimi anabilim dallarında uygulanmakta olan armoni eğitiminde, aktif olarak kullanılan klasik yöntemlere alternatif veya destekleyici bir yaklaşım olarak geliştirilmesi planlanan “Eser Kaynaklı Armoni Öğretim Yöntemi”ne yönelik uzmanların bakış açılarının tespit edilmesi ve çıkarımlarda bulunulması amaçlanmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu; Türkiye sınırları içindeki farklı üniversitelerin eğitim fakültelerinin müzik eğitimi anabilim dallarında görev yapmakta olan, alanında uzman 20 akademisyen oluşturmaktadır. Uzman görüşleri genel anlamda değerlendirildiğinde; armoni eğitimi içinde kullanılan geleneksel yöntemlerin, piyano eserlerinden yardım alınarak gerçekleştirilmesiyle daha yararlı olacağı görüşünün genel olarak ağır bastığı sonucuna ulaşılmıştır.
eğitim mesleki müzik eğitimi armoni armoni eğitimi uzman görüşü
Harmony education is widely considered to be a fundamental aspect of music education. It aims to enable students to understand and analyze the intricacies of sound relationships and interpret them through practical application. The overarching goals of harmony education include developing a sense of polyphony, analyzing musical works, and assimilating them effectively. In music education departments, harmony education is typically conducted through classical four-voice chorale, soprano, or bass. While this approach shares some similarities with the materials and methods used in composition departments, the differences in environmental factors such as the number of courses, objectives, and outcomes make it challenging to apply similar practices in practice. Therefore, this study aims to determine the perspectives of experts and make inferences about the "Piece Based Harmony Teaching Method". This approach is being developed as an alternative or supportive approach to the current classical methods used in harmony education in music education departments of faculties of education. The study group of the research consists of 20 academicians who are experts in their fields and working in music education departments of education faculties of different universities in Türkiye. Overall, based on expert evaluations, it is recommended that traditional methods used in harmony education would be more effective if piano pieces were included to supplement the teaching process.
education occupational music education harmony harmony education expert opinion
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Güzel Sanatlar Eğitimi |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Erken Görünüm Tarihi | 28 Eylül 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 29 Eylül 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 16 Ekim 2024 |
| Kabul Tarihi | 19 Mart 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 14 Sayı: 3 |
e-ISSN: 2147-1606