Bu çalışmada, 3-6 yaş arası çocuğu olan ebeveynlerin dijital ebeveynlik öz yeterlik ile dijital ebeveyn tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. Çalışma grubunu ölçüt örnekleme yöntemi kullanılarak seçilen 403 ebeveyn oluşturmaktadır. Çalışma grubuna Dijital Ebeveynlik Tutum Ölçeği ve Dijital Ebeveyenlik Öz Yeterlik Ölçeği uygulanmıştır. Araştırmanın veri analizinde Kruskal Wallis testi, Mann-Whitney U testi ve yapısal eşitlik modellemesi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, kadınların dijital güvenlik, iletişim ve dijital medyanın etkili kullanımını onaylama boyutlarında erkeklere kıyasla daha yüksek ortalamalara sahip oldukları, 26-34 yaş aralığındaki ebeveynlerin dijital medyanın etkili kullanımını onaylama boyutlarında ve dijital ebeveynlik tutum ölçeği toplam puanında diğer yaş gruplarına göre daha yüksek ortalamalara sahip oldukları, aile geliri 10.000-15.000 TL arasında olanlar, tüm boyutlarda daha düşük ortalamalara sahip oldukları, ebeveynlerin dijital araçlara yönelik kendilerini yeterli görme durumunda, tüm boyutlarla kendini yeterli gören ebeveynlerin, kendini yeterli görmeyenlere göre daha yüksek ortalamalara sahip oldukları tespit edilmiştir. Ayrıca çalışmada, dijital ebeveynlik öz yeterlik ile dijital ebeveynlik tutumu arasında pozitif yönde bir ilişki olduğu tespit edilmiştir.
Dijital ebeveynlik dijital araçlar öz yeterlik tutum yapısal eşitlik modellemesi
This study aimed to investigate the relationship between digital parenting self-efficacy and digital parenting attitudes among parents of children aged 3 to 6 years. The research utilized a relational screening method. The participants consisted of 403 parents selected using the criterion sampling method. The Digital Parenting Attitude Scale and the Digital Parenting Self-Efficacy Scale were applied to the study group. For data analysis, the Mann-Whitney U test, Kruskal-Wallis test, and structural equation modelling were used. The results indicated that women had higher mean scores compared to men in the dimensions of digital security, communication, and effective use of digital media. Parents aged between 26 and 34 had higher mean scores in the dimension of effective use of digital media and the total score of the Digital Parenting Attitude Scale compared to other age groups. Those with a family income between 10,000-15,000 TL had lower mean scores across all dimensions. Additionally, parents who perceived themselves as adequate in using digital tools had higher mean scores across all dimensions compared to those who did not. Furthermore, the study found a positive relationship between digital parenting self-efficacy and digital parenting attitudes.
Digital parenting digital tools self-efficacy attitudes structural equation modeling
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Okul Öncesi Eğitim |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Erken Görünüm Tarihi | 28 Eylül 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 29 Eylül 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 15 Ekim 2024 |
| Kabul Tarihi | 27 Ocak 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 14 Sayı: 3 |
e-ISSN: 2147-1606