Geziler öğrencilerin Sosyal bilgiler dersinin ne kadar geniş kapsamlı ve derin olduğunu fark etmelerine olanak tanır. Bu bağlamda Sosyal bilgiler dersi açısından etkili bir eğitsel araç olabilir. Bu gömülü karma yöntem araştırmasının temel amacı gezi programlarıyla işlenen Sosyal bilgiler dersinin ortaokul öğrencilerinin görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi ve beceri kazandırma üzerindeki etkisinin belirlenmesidir. Araştırmada Sosyal bilgiler derslerinin ortaokul öğrencilerinin kültürel mirasa duyarlılıkları, eğlence amacına duyarlı medya okuryazarlığı becerileri, finansal tutum ve derse yönelik tutumları üzerindeki etkisini belirlemenin yanı sıra gezi programlarıyla işlenen Sosyal bilgiler derslerinin ortaokul öğrencilerinin görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmiştir. Nitel boyutta ise ortaokul öğrencilerinin görüşlerine dayalı olarak uygulama süreci değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda gezi programlarıyla işlenen Sosyal bilgiler dersinin ortaokul öğrencilerinin finansal tutum, eğlence amaçlı medya okuryazarlığı, kültürel mirasa duyarlılık ve Sosyal bilgiler dersi tutumları üzerinde deney grubu lehine anlamlı bir farklılık oluşturduğu görülmüştür. Ortaokul öğrencileri uygulama sürecini eğlenceli, öğretici, ülkelerini ve dünyayı tanımalarını sağlayan, kültürü anlamlandırmayı kolaylaştıran bir süreç olarak değerlendirmişlerdir. Araştırma sonuçlarına dayalı olarak Sosyal bilgiler derslerinde gezi programlarından yararlanılması önerilebilir. Hizmet öncesi ve hizmet içi öğretmen eğitimi bağlamında gezi programlarından nasıl yararlanabileceklerine ilişkin atölye çalışması biçiminde uygulamalar gerçekleştirilebilir.
Sosyal bilgiler gezi programları medya ürünleri karma yöntem ortaokul öğrencileri
Field trips allow students to realize how broad and deep the social studies course. In this context, field trips can be an effective educational tool for social studies. The main purpose of this embedded mixed- methods study is to evaluate the social studies course taught via travel programs based on the views of middle school students and to determine its impact on gaining skills. The study examined the skills acquisition dimension of middle school students in terms of financial literacy, recreational media literacy, and cultural heritage sensitivity, and its effect on social studies course attitude. In the qualitative dimension, the implementation process was evaluated based on the opinions of middle school students. The results indicated that the social course taught with travel programs created a significant difference in favor of the experimental group on middle school students' financial literacy, recreational media literacy, sensitivity to cultural heritage and social studies course attitudes. Middle school students evaluated the implementation process as fun, instructive, enabling them to get to know their country and the world, and making it easier to make sense of culture.
social studies travel programmes media products mixed method middle school students
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Sosyal Bilgiler Eğitimi |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Erken Görünüm Tarihi | 28 Eylül 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 29 Eylül 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 9 Mayıs 2024 |
| Kabul Tarihi | 26 Haziran 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 14 Sayı: 3 |
e-ISSN: 2147-1606